×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
به مناسبت دهه کرامت؛ ساخت ۵۰۰ واحد مسکن برای محرومان در گیلان آغاز شد


استاندار گیلان به همراه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت، مدیرکل کمیته امداد استان و جمعی از مسئولان طی سفر به دیلمان از نزدیک در جریان خدمات این نهاد به محرومان در این منطقه قرار گرفتند .

به گزارش گیلان پیام،محمدعلی نجفی ، استاندار گیلان در جریان این بازدید با اعلام اینکه به مناسبت دهه کرامت ساخت ۵۰۰ واحد مسکن برای محرومان در گیلان آغاز شد، گفت : ساخت این تعداد واحد مسکونی جدید و بازسازی واحدهای مددجویی در دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد .

وی با بیان اینکه برای ساخت این واحد های مسکونی مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه اختصاص پیدا کرده است، افزود : مسکن از جمله نیازهای مهم و استراتژیک خانواده‌ها است که همواره اهمیت به سزایی داشته است؛ برخورداری از مسکن مناسب ، آرامش و امنیت خانواده‌ها را تضمین و بستر توانمندسازی آنها را نیز تقویت می کند.

نجفی با اشاره به اینکه از این تعداد واحد مسکونی ۴۰ واحد در سیاهکل ساخته می‌شود، گفت : ۱۴۰ واحد نیز در این شهرستان مورد تعمیر و بازسازی قرار می گیرد .

استاندار گیلان با تاکید بر توجه و اولویت قرار دادن مناطق محروم برای ساخت مسکن و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق از پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به محرومان توسط کمیته امداد و بهزیستی در سال جاری خبر داد و افزود : تاکنون ۵۰ میلیارد تومان از این تسهیلات محقق شده است و مابقی نیز تا پایان سال پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد تا کنون توجه زیادی به نیازمندان ساکن مناطق محروم استان داشته است ، افزود : سال گذشته دو هزار و ۶۷۰ طرح اشتغال‌زایی در این مناطق توسط این نهاد ایجاد شد که این تعداد طرح بیش از سقف تعهدات پیش بینی شده بوده است و از این لحاظ در سال ۹۵ حائز رتبه برتر در بین دستگاه های اجرایی استان شده است.

نجفی همچنین با حضور در یک کارگاه خانگی قالی بافی مددجوی کمیته امداد در دیلمان که برای اولین بار در سطح کشور اقدام به بافت قالی با طرح سوسن چلچراغ کرده است، گفت : اجرای چنین طرح‌هایی موجب خودکفایی خانواده‌های مددجو می شود و استانداری هم از طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان این نهاد حمایت می کند .

علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان گفت : توانمندسازی خانواده‌ها در ابعاد مختلف خدمت‌رسانی با جدیت در حال اجراست و ساخت مسکن و ایجاد اشتغال برای نیازمندان در اولویت کاری این نهاد قرار دارد .

وی با بیان اینکه طی دوسال گذشته سه هزار واحد مسکونی برای مددجویان گیلانی ساخته شده است ، افزود : تعدادی از واحدهای مسکونی که طی سال های گذشته برای مددجویان ساخته شده بود ، مشکلاتی در بازپرداخت وام داشتند ، که تخصیص اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی از سوی دولت فرصتی را برای باز پرداخت معوقات این مددجویان فراهم کرد .

محمدی ساخت مسکن برای زنان سرپرست خانوار را از اولویت های این نهاد عنوان کرد و گفت : ایتام و بیماران در اولویت های بعدی قرار دارند و سعی و تلاش ما بر این است که همه نیازمندان از مسکن مناسب برخوردار شوند.

شایسته ذکر است در حاشیه این مراسم ، استاندار گیلان از پنج مسافر کاشانه‌ در دیلمان سیاهکل که برای اولین بار با پرداخت تسهیلات کمیته امداد در حال ساخت است بازدید کرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.