×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
از بیمارستان های برتر گیلان در اعتبار بخشی ملی تقدیر شد

طی مراسمی با حضور رییس و مسوولین دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسوولین استانی، از بیمارستان های (دولتی و خصوص) استان گیلان که در اعتبار بخشی ملی موفق به ارتقای درجه شدند، تجلیل شد.

به گزارش گیلان پیام،دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد باسعادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت – امام رضا (ع)، اظهار داشت: برای ارزیابی فعالیتی، روش ها و معیارهایی وجود دارد، مسلما” فعالیت های درمانی یکی از مهمترین فعالیت هایی است که در عرصه اجتماع انجام می گیرد و مطمئنا” نظرات شخصی و برداشت های فردی در میزان نمره اصلی، بسیار اثرگذار خواهد بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه فعالیت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در یک دوره ( حاکمیت بالینی و… ) را بسیار ارزشمند خواند و ادامه داد: روش اعتبار بخشی و استاندارد سازی مراکز درمانی و به تبع آن اعتبار بخشی آموزشی، نیز انجام شد.

وی با اشاره به معیارهای اعتباربخشی وزارت بهداشت برای مراکز درمانی، گفت: بیش از نهصد سنجه از سوی مقام وزارت ارایه شد و چون همه بیمارستان ها (دولتی و خصوص) با یک معیار مورد ارزیابی قرار گرفتند در این خصوص عدالت در همه بیمارستان اجرا شد.
دکتر یوسف زاده با اشاره به چشم انداز دانشگاه علوم پزشکی گیلان، “پیشرو بین دانشگاه های نسل سوم ، کارآمد در ارایه خدمات و پیشگام در شاخص های سلامت را، سیاست کلی دانشگاه عنوان کرد و افزود: اما کارآمدی در ارایه خدمات درمانی و نتایجی که از آن کسب می شود بسیار مهم است.
رییس دانشگاه فعالیت حوزه نظارت بر درمان را پیشرو بودن در شاخص های سلامت عنوان کرد و گفت: بی شک بحث اعتبار بخشی به منظور دستیابی به اهداف استراتژیک و چشم انداز دانشگاه، برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان فوق العاده حایز اهمیت است و علاوه بر آن، این اطمینان نیز حاصل می شود که عملکرد دانشگاه خوب بوده و فراینده ها هم به به صورت مناسب تعریف شده است.
دکتر یوسف زاده چابک تصریح کرد: برای دستیابی به کیفیت بالاتر در کنار کارآمدی، بحث اعتباربخشی می تواند هم برای مسوولین و هم برای مردم رضایتمندی ایجاد کند. اعتبار بخشی، فرصت بسیار مناسبی است که می توان مجموعه دانشگاه را به ریز مورد ارزیابی قرار داد.
وی در ادامه اظهار داشت: مراکزی که بنا بر دلایلی نتوانستند ارتقا یابند باید از طریق حوزه درمان مورد بررسی قرار گیرند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: مساله حایز اهمیت دیگر، این است که دانشگاه علوم پزشکی گیلان توانسته با تلاش و کوشش خود را بازسازی کند اما برای تثبیت موفقیت فعلی دانشگاه و ارتقای بالاتر مراکز درمانی به ویژه بخش های خصوصی همکاری بیش از پیش مسوولین مراکز مذکور لازم است.
دکتر محمد تقی آشوبی – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به فرموده امام رضا (ع) رعایت احسان و حق الناس، تلاش بیش از پیش مسوولین دانشگاه در خصوص ارایه خدمات مطلوب و جلب رضایتمندی مردم را خواستار شد.
معاون درمان دانشگاه در ادامه با اشاره به معیار ارزشیابی اعتبار بخشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ( هشت محور ، ۳۱ زیر محور و بیش از ۹۰۰ زیر سنجه) یاد آورشد: با تدابیر رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تشکیل کمیته درمان، توانستیم مواردی که موجب کاهش ارتقا درجه بیمارستان ها (از یک به دو) و (دو به سه ) شده بود را مورد بررسی قرار دهیم و با تلاش و کوشش مسوولین و کارکنان بیمارستان ها و با ارزیابی تیم اعتباربخشی وزارت بهداشت، موفقیت امروز را برای دانشگاه علوم پزشکی کسب نماییم.
وی اظهار داشت: استمرار جلسات با مسوولین بیمارستان ها، مدیریت غذایی، واحد LDP و مدیریت پرستاری از جمله اصلاحات انجام شده در بیمارستان ها یی بود که سبب شد بیمارستان هایی که کاهش ارتقا درجه داشتند، بتوانند با بررسی مجدد تیم اعتباربخشی ارتقا درجه یابند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: امید است در آینده بتوانیم شاهد ارتقای همه بیمارستان های (دولتی و خصوصی ) باشیم، حفظ رتبه یک ( ۱۳ بیمارستان استان ) در طی یکسال گذشته همچنین، ارتقای درجه پنچ بیمارستان ( یک خصوصی و چهار دولتی) استان گیلان ثمره یک کار جهادی است. ارتقای کیفیت مستمر بیمارستان ها، نیازمند همکاری بیش از پیش مسوولین، روسا، مدیران و همه عوامل مجموعه دانشگاه علوم پزشکی است.
دکتر آشوبی در پایان پرداخت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سوی بیمه ها را، به منظور ارایه خدمات مطلوب به مردم خواستار شد.
گفتنی است: در سومین دوره اعتباربخشی ملی بیمارستان های گیلان سیزده بیمارستان و مرکز آموزشی درمانی از جمله؛ قائم، گلسار، آریا ( خصوصی)، امیرالمومنین ( ع)، پورسینا، حشمت، حضرت رسول اکرم ( ص) تامین اجتماعی، حضرت ولی عصر (عج) نیروی دریایی، سیدالشهدا لاهیجان، شفا رشت، شهید بهشتی انزلی، سوانح سوختگی ولایت رشت با حفظ رتبه درجه یک و بیمارستان دکتر طاهری تالش و ۳۱ خرداد منجیل از درجه سه به دو و بیمارستان های شهید نورانی تالش و مراکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور و الزهرا (س) نیز از درجه دو به یک ارتقا یافتند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.