×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
علاوه بر معیشت کارگران ،گیلان از لحاظ وضعیت درمانی نا مطلوب و جز استان های بیست و نهم کشور است

گیلان پیام/دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان ضمن گرامیداشت ۲۹ آبان روز تصویب قانون کار اظهار کرد: بعد از حدود ۴۱ سال از تصویب این قانون همه ساله مراسم ها، گردهمایی ها و اجتماعاتی در حمایت از استمرار و صحیح اجرا شدن این قانون برگزارمی شود.
حسن ایزدی، با بیان اینکه امسال هم در ۲۹ آبان، سالروز تصویب قانون کار را گرامی می داریم، ادامه داد: متاسفانه با وجود تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی نسبت به اهمیت جایگاه کارگران وضعیت معیشتی آنان اسفناک است و وزارت کار به عنوان متولی حمایت از این اقشار زحمتکش در فرایند حمایت از آنان کوتاهی می کند و خیلی از قوانین به درستی اجرا نمی شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶۶ هزار بازنشسته تامین اجتماعی در گیلان داریم،افزود: علاوه بر معیشت، وضعیت درمانی کارگران نیز در استان گیلان مطلوب نیست و گیلان در این خصوص جز استان های بیست و نهم کشور است.
دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات گیلان، با اشاره به اینکه مهم ترین معضل جامعه کارگری عدم امنیت شغلی است، اظهار کرد:مشکلات اقتصادی و معیشتی زندگی کارگران را بیش از هرقشر دیگری در تنگنا قرار داده و نبود تشکلهای صنفی و مطالبه گر،عدم امنیت شغلی و قراردادهای موقت چندماهه، فرصت هر گونه اعتراض و مطالبه را از کارگران گرفته است.
وی در ادامه با انتقاد از کمبود بیمارستان تامین اجتماعی در گیلان افزود: انتظار ما از دولت و نمایندگان مجلس این است که نسبت به افزایش بیمارستان های تامین اجتماعی در استان اقدام کنند ، چون یک بیمارستان پاسخگوی نیازهای درمانی و پزشکی قشر عظیم جامعه کارگری نیست و کارگران ما از این منظر در مشقت هستند.
ایزدی، با تأکید بر لزوم اجرایی شدن قانون الزام گفت: فردی که ۳۰ الی ۴۰ سال سابقه کار دارد نباید برای امرار معاش و درمان خود دچار مشکلات متعددی شود.
رییس اتحادیه پیشکسوتان خانه کارگر گیلان با انتقاد از عدم اهتمام به عمل به این قانون گفت:ابهامات متعدد در نحوه اجرای قانون کار نمایندگان و فعالان کارگری را سردر گم کرده و باعث نوعی بلاتکلیفی در فرآیندهای قانونی پیرامون قانون کار شده است.
حسن رجیون گفت:در قانون کار تغییراتی باید به وجود بیاورند که به نفع کارگران باشد، نه کارفرمایان
وی با تاکید براینکه بانک رفاه نباید به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: درخواست ما این است که این موضوع از اصل ۴۴ قانون اساسی خارج شود چراکه این بانک سرمایه بازنشستگان و کارگران است و نباید به بخش خصوصی سپرده شود.
رئیس واحد حقوقی خانه کارگر گیلان در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به اجرای عادلانه سه‌جانبه‌گرایی برای جامعه کارگری گفت: تمرکز در تحقق عادلانه سه‌جانبه‌گرایی و رعایت انصاف در حقوق کارگران یکی از مقوله های بسیار مهم در این زمینه است که متاسفانه در حال حاضر به صورت سلیقه ای اجرا می شود.
خسرو ایلچی، با اشاره به اینکه جامعه کارگری به عنوان بخش ضعیف و آسیب پذیر جامعه، نیازمند حمایت‌های قانونی و دولتی است،تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل تصمیمات غیرمنصفانه در حوزه قانون حمایت از حقوق کارگران، این امر با با مشکلات جدی روبرو است.
وی در همین زمینه افزود: طبق کدام قانون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گیلان به کارگران می گوید جهت مطالبات خود باید کارشناسان دادگستری رجوع کنند. در صورتی که طبق قانون کار این تخلف است و اداره کار موظف است در گام اول توسط بازرسین و کارشناسان خود مشکلات کارگران را حل و فصل نماید.
ایلچی، در پایان با تأکید بر اینکه قانون کار نیاز به اصلاح دارد، اظهار کرد: انتظار ما اینست که قانون باید به نفع دولت، کارگر و کارفرما در چهارچوب عدالت اجتماعی اصلاح شود./انتهای پیام

منبع:گیل ابراز

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.