×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
اصحاب رسانه اتاق فکر مدیران منطقه آزاد انزلی هستند

گیلان پیام/عیسی فرهادی در این دیدار با اشاره به وسعت بسیار کم این منطقه آزاد انزلی به نسبت سایر مناطق آزاد در کشور اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی با ۲۰۰۰هکتار کوچکترین منطقه آزاد کشور است زیرا دیگر مناطق آزاد کشور دارای وسعت بسیار زیادی هستند.
‌وی با تأکید بر استراتژیک بودن منطقه آزاد انزلی در کشور بیان کرد: منطقه آزاد انزلی علیرغم اراضی و وسعت بسیار کم ولی دارای موقعیت استراتژیک بسیار زیادی در کشور است زیرا فاصله بسیار کمی با ۳۵ درصد جمعیت کشور دارد به طوری که مردم از استان‌های تهران، البرز، قزوین، مازندران و اردبیل با چهار ساعت مسافت به این منطقه می‌رسند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نقش توسعه منطقه آزاد انزلی در عرصه‌های مختلف از جمله رفاهی و گردشگری را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: برنامه داریم تا دو الی سه سال آینده امکانات رفاهی و تفریحی بیشتری شامل هتل، پارک آبی، و دیگر امکانات رفاهی را در منطقه آزاد انزلی گسترش دهیم زیرا در این صورت مسافران زیادی به این استان و این منطقه سفر می‌کنند.
فرهادی با گله‌مندی از مشکلات مالکیتی در اراضی منطقه آزاد انزلی گفت:در گذشته اشکالات بسیار زیادی وجود داشته است زیرا بعد از احداث منطقه آزاد انزلی اراضی مالک پیدا کردند که توافق با مدعیان و مالکان اراضی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه چندین پروژه در منطقه آزاد انزلی به دلیل اختلاف با سرمایه‌گذاران نیمه تمام‌ مانده است، افزود: در این خصوص جلسات متعددی با این افراد برگزار شده زیرا انجام این مهم باعث سهولت در انجام کارها می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از ایجاد اشتغال برای ۲۲ هزار نفر در منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: در صورت افزایش اراضی در منطقه آزاد انزلی، ۴۰۰ متقاضی سرمایه‌گذاری در حوزه صنعتی وجود دارد که ۲۰۰ متقاضی نقدینگی کامل دارند که منجر به ایجاد ۱۰ الی ۱۵ هزار اشتغال جدید می‌شود.
وی با درخواست از مدیران استانی در خصوص حمایت از این سازمان برای افزایش اراضی بیان کرد:منطقه آزاد انزلی در ایجاد اشتغال به کمک استان گیلان آماده و انتظار حمایت از مجموعه استان گیلان در خصوص الحاق فرودگاه و سه شهرک صنعتی را دارد.
فرهادی با تأکید بر اینکه باید موانع تولید و ایجاد اشتغال در منطقه آزاد انزلی برطرف شود، تصریح کرد: بخش اعظمی از سرمایه‌گذاران در منطقه آزاد انزلی غیر بومی هستند ولی ۹۹ درصد اشتغال در این منطقه بومی است.
وی اصحاب رسانه گیلان را اتاق فکر مدیران منطقه آزاد انزلی دانست و گفت: رسانه‌ها در حوزه امنیت سرمایه‌گذاران و سرریز بخش خصوصی به عنوان یکی از مهمترین عوامل جذب سرمایه‌گذار نقش بی بدیلی دارند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه امنیت و آرامش باید در همه حوزه ها وجود داشته باشد اظهار کرد: اغتشاشات اخیر بخش اعظمی در آن سوی مرزها و با استفاده از اصحاب رسانه های بهاییت و دشمنان مدیریت می‌شد به طوری که ۶۰ هزار دروغ را رسانه‌های معاند منتشر کردند.
وی با اشاره ضعف‌های موجود در کشور و در حوزه فرهنگ‌سازی گفت: در حوزه فرهنگ‌سازی با کمک اصحاب رسانه می توانیم نقش موثری ایفا نماییم.
گفتنی است در این دیدار که مهدی کاظمیان مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نیز حضور داشت، اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات نیز هر یک پیشنهادات و نظرات خود را در خصوص استمرار و ارتقاء سطح همکاری خود با سازمان را عنوان نمودند/انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.