×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی ۲۶ درصد افزایش یافت

گیلان پیام/وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد : این میزان سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰ ۱۸ هزار ۲۳۴ میلیارد ریال بوده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه از رشد ۱۳۹ درصدی صادرات مجدد در این منطقه خبر داد و افزود : طی ماههای گذشته از منطقه آزاد انزلی ۲۷۴.۱ میلیون دلار صادرات مجدد انجام شد درحالیکه این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱۴.۶۶ میلیون دلار بود.
وی میزان سرمایه گذاری خارجی از ابتدای سال را نیز ۲۸ میلیون دلار اعلام و عنوان کرد: این مقدار در سال ۱۴۰۰، ۴۶ میلیون دلار بوده است.

به گفته فرهادی، طی این مدت در این منطقه ۵۰ شرکت ثبت شده که در مقایسه با سال قبل که ۴۲ شرکت ثبت شده بود، رشدی ۱۹ درصدی دارد.
وی اضافه کرد : امسال یک هزار و ۲۹۰ مجوز فعالیت اقتصادی صادر شده که این رقم در مقایسه با سال گذشته هزار و ۲۲ مجوز، ۲۶.۲ درصد افزایش یافته است.
فرهادی میزان صادرات حاصل از تولید را نیز در هفت ماه گذشته ۱۲.۷۶ میلیون دلار دانست و گفت : در سال ۱۴۰۰ صادرات حاصل از تولید منطقه آزاد انزلی ۹.۳۲ میلیون دلار بود و این منطقه توانست در این شاخص به رشد ۳۷ درصدی دست یابد.
رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد : از ابتدای امسال هم ۱۵۹.۹ میلیون دلار صادرات به سرزمین اصلی در منطقه آزاد انزلی انجام شده است که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۳۰.۳ میلیون دلار با رشد۲۳ درصدی بوده است.
همچنین وی گفت : امسال ۱۸۶.۶۴ میلیون دلار صادرات از مسیر منطقه آزاد انزلی صورت گرفت که در مقایسه با ۱۰۰.۱۲ میلیون دلار سال ۱۴۰۰ این شاخصه با ۸۶.۴ درصد رشد همراه بوده است.
رشد ۲۵۷ درصدی بارگیری کالا از بندرکاسپین
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در بخشی از سخنان خود نیز با اشاره به رشد ۲۵۷ درصدی بارگیری از بندرکاسپین طی سال جاری گفت : تاکنون ۳۲ هزار و ۹۴۰ تن کالا از بندرکاسپین بارگیری شده درحالیکه این رقم در سال ۱۴۰۰ معادل ۹ هزار و ۲۱۲ تن بوده است.
فرهادی تصریح کرد : همچنین ۲۰۴ هزار و ۷۰۶ تن کالا در بندر کاسپین تخلیه شد که این مقدار رشدی معادل ۲۷.۷ درصدی را نشان می‌دهد. تعداد کشتی‌های وارده نیز ۷۵ فروند بود که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ و ورود ۶۳ فروند کشتی این مقدار ۱۹ درصد رشد یافته است.
وی با اشاره به افزایش ۹۲.۸ درصدی تعداد کشتی‌های صادره از بندرکاسپین خاطرنشان کرد : از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ فروند کشتی از بندر کاسپین کالا صادر کرده اند که در این مدت ۱۶۶ TEU کانتینر نیز به بندر کاسپین وارد و۷۱۲ TEU کانتینر از این بندر صادر شده اند که به ترتیب رشدی ۵۲.۶ و ۱۹۸ درصدی داشته است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.