×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۱۹ مهر , ۱۴۰۳
از انتقادات سازنده و دیدگاههای ارزشمند شرکای اجتماعی در بهبود و روانسازی فرایندهای کاری استقبال می کنیم

گیلان پیام/ در راستای تقویت تعاملات با شرکای اجتماعی و افزایش اعتمادسازی و با هدف آسیب شناسی و رفع گلوگاههای کاری و بررسی برخی نارضایتی های جامعه کارفرمایی در بین فعالان اقتصادی حوزه رایانه ، نشست مشترکی با حضور مدیرکل ، معاون منابع بیمه ای ، روسای اداره های وصول حق بیمه و روابط عمومی و امور فرهنگی تامین اجتماعی و اعضای هیات مدیره نظام صنفی رایانه ای استان گیلان برگزار گردید .
در ابتدای این نشست نمایندگان جامعه کارفرمایی در این صنف با اشاره به وجود بیش از ۱۵۰ شرکت فعال بزرگ در این عرصه در سطح استان که هر یک بین ۳۰ تا ۲۰۰ نفر نیروی شاغل و بیمه شده داشته و به اتفاق اعضای خانواده جمعیتی حدود ۲۰ هزار نفر را شامل میگردند ضمن تاکید و قدردانی از رویکرد حمایتی سازمان تامین اجتماعی از کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان ، به طرح برخی دغدغه های ناشی از تفسیر به رای موارد معدودی از بخشنامه ها پرداختند .
در این جلسه به طور اخص موضوع لحاظ شدن ضریب حق بیمه برای موارد فروش کالا در قراردادها و تبادل نظر در زمینه اعمال ماده ۵۳ بخشنامه تلخیص و تنقیح توسط فعالان این عرصه مورد نقد قرار گرفت .
نمایندگان اعضای نظام صنفی رایانه ای گیلان با بیان اینکه دقت نظر و توجه سازمان به حوزه انفورماتیک با الحاق پیوست ویژه در خصوص فعالیتهای این بخش قابل ستایش و مایه مباهات است با اشاره به اینکه این صنف زیر نظر وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت بوده و با اتاق اصناف یا صنعت و معدن در ارتباط نیست به تبیین بعضی ویژگیهای خاص امور در این بخش تخصصی پرداخته و با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی روز جامعه در سالهای اخیر باعث ریزش شرکتها گردیده و فعالان این بخش صرفاً از روی علاقمندی و با هدف صیانت از نیروی انسانی به حیات کاری خود ادامه میدهند خواستار حمایت بیشتر تامین اجتماعی برای تداوم فعالیت و بقا گردیدند .
در این نشست ضمن تشریح کامل فرایند کار در محاسبات بیمه ای و روند بررسی پرونده ها در هیات های تشخیص مطالبات توسط کارشناسان تامین اجتماعی ، به دنبال تقضای نظام صنفی ، برگزاری دوره های آموزشی با هدف ایجاد و گسترش آگاهی و آشنایی اعضاء با حقوق و تکالیف و همچنین تشکیل کمیته های تخصصی مشترک مصوب و بر آمادگی اداره کل بمنظور ارائه انواع مشاوره های بیمه ای در جهت تسهیل و روانسازی امور تاکید مجدد گردید .
علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در این جلسه با اشاره بر ضرورت روانسازی امور و تقویت تعاملات ، از انتقادات سازنده و دیدگاههای ارزشمند شرکای اجتماعی استقبال نموده و آنرا عاملی در جهت بهبود فرایندهای کاری برشمرد ./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.