×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

 

کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد گیلان از وجود ۱۴ هزار دختر در شرف ازدواج در این استان خبر داد و گفت: گیلان ۱۲ هزار دختر بازمانده از ازدواج زیر پوشش کمیته امداد دارد.

به گزارش گیلان پیام، علیرضا محمدی با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: کشور در ماه مبارک رمضان فضای معنوی به خود گرفته است و این امر موجب ترویج و اشاعه سنت‌های حسنه اسلامی و تلاوت قرآن در جامعه می‌شود.

وی به برنامه‌های کمیته امداد گیلان اشاره کرد و افزود: کمیته امداد استان با پیروی از سیره ائمه (ع) طرح‌های بسیاری در قالب توسعه مشارکت‌های مردمی به اجرا در آورده است.

محمدی با بیان اینکه شناسایی استعدادها و توانمندسازی خانواده‌ها اولویت برنامه‌های کمیته امداد گیلان است، تصریح کرد: گیلان از آمار خوبی در مورد مددجویان برخوردار نیست و از طرفی ماموریت داریم نیازمندان واقعی در جامعه را شناسایی و ساماندهی کنیم.

مدیرکل کمیته امداد گیلان به تلاش این نهاد در شناسایی نیازمندان و ساماندهی و مدیریت فقر در جامعه اشاره کرد و گفت: کمیته امداد در تولید فقر نقشی ندارد.

وی با تاکید بر توانمندسازی خانواده‌ها در ایجاد اشتغال، بهداشت، درمان و …، بیان کرد: اعتقاد داریم خانواده‌هایی که در چرخه کمیته امداد وارد می‌شوند نباید سال‌ها در این نهاد رسوب کنند بلکه با توانمندسازی باید بتوانند برای خود ایجاد درآمد داشته باشند.

محمدی تصادفات جاده‌ای و آسیب‌های اجتماعی طلاق و اعتیاد در افزایش آمار مددجویان کمیته امداد گیلان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: گیلان رتبه نخست سالمندی در کشور را دارد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان مقدار کم مالکیت زمین‌های کشاورزی را از جمله موضوع‌ها در کاهش درآمد خانوار روستایی در این استان خواند و یادآور شد: تک‌محصولی بودن، آمار بالای بیماری‌ها مانند سرطان و هزینه بالای درمان از جمله موارد مراجعه مددجویان به کمیته امداد استان است.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم با عملکرد کمیته امداد گیلان باید بتوانیم اعتماد عمومی در جلب مشارکت‌های مردمی را داشته باشیم و وضعیت مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان را ارتقا دهیم.

محمدی از شناسایی پنج هزار نفر یتیم در گیلان خبر داد و اظهار کرد: تعداد ۳ هزار و ۲۵۰ نفر فرزند شناسایی شدند که در کنار تنها پدر یا مادر خود زندگی می‌کنند و دارای مشکلاتی هستند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به شناسایی یک‌هزار و ۴۰۰ نفر کودک نیازمند در قالب طرح محسنین در استان، بیان کرد: ۱۱ هزار نفر دانش‌آموز و سه هزار نفر دانشجو جامعه مددجویی کمیته امداد استان را تشکیل می‌دهند.

وی به وجود ۱۲ هزار نفر دختر بازمانده از ازدواج مددجوی کمیته امداد گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد ۱۴ هزار نفر دختر در شرف ازدواج داریم ضمن اینکه یک‌هزار و ۲۰۰ نفر نوعروس به دلیل نداشتن جهیزیه نمی‌توانند به خانه بخت بروند.

محمدی با بیان اینکه صد درصد مبلغ صندوق صدقات به مددجویان زیر ‌پوشش کمیته امداد گیلان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: امسال اساسنامه کمیته امداد به تایید مقام معظم رهبری رسیده است و موظفیم از ظرفیت خیران در توانمندسازی مددجویان استفاده کنیم.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.