×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تشریح عملکرد سه ساله دانشگاه علوم پزشکی گیلان/ دکتر بالو سرپرست دانشگاه، فردی پیگیر و پاک دست است

گیلان پیام/ دکتر ارسلان سالاری- رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجتماعات مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) رشت با تقدیر از جامعه دانشگاهی در همراهی با وی در طول دوران خدمتی، اظهار کرد: از دانشگاهیان پرتلاش علوم پزشکی که به تاسی از فرموده رهبری معظم انقلاب در جهاد تبیین، توانستیم مسیر جهادی را طی کنیم، تقدیر می‌کنم.
وی با بیان اینکه در طول دوران خدمتی از توان ملی، استانی، نظامی و سازمانهای انقلابی به ویژه سپاه، بسیج و ارتش بهره گرفته‌ایم، افزود: در طول سه سال، ۱۱۶ طرح عام‌المنفعه سلامت به بهره‌برداری رسیده است و بیش از صد طرح عمرانی بهداشتی درمانی و آموزشی در استان گیلان آغاز شده است،
رییس سابق دانشگاه، گفت: علیرغم تلاشهای همه جانبه همچنان عقب‌ماندگی هایی در نظام سلامت استان وجود دارد که انتظار است در آینده رفع شود.
دکتر سالاری به تعریف ردیف اعتباری حدود دو هزار میلیارد تومانی در سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و در ادامه به بهره‌برداری از دو بیمارستان در شرق و غرب، آغاز عملیات اجرایی طرح های عمرانی بیمارستان جایگزین پورسینا و دانشکده پزشکی، احداث و بهره برداری از ۹ کلینیک تخصصی و فوق تخصصی، طرح‌های توسعه در تعدادی از بیمارستان‌ها، احداث و بهره‌برداری مرکز پدافند غیر عامل سایت لاکان و همچنین توسعه در تجهیزات پزشکی و دیگر طرح‌های نظام سلامت از جمله اقدامات صورت گرفته در درونسپاری آزمایشگاه ها و تغذیه اشاره کرد.
وی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۱۰۰ طرح بهداشتی در راستای محرومیت زدایی نظام بهداشتی استان، احداث و راه‌اندازی ۱۰ دستگاه CT اسکن، یک دستگاه MRI، اکسیژن سازها و توزیع بیش از یک هزار قلم انواع تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای در بیمارستانهای دولتی استان خبر داد.
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به جذب ۱۱۴ پزشک متخصص فول‌تایم و تبدیل وضعیت و ارتقای بیش از صد پزشک در دانشگاه طی سه سال اخیر نیز در حوزه آموزش اشاره کرد.
دکتر سالاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی و دانشجویی نیز گفت: علاوه بر مبارزه با کرونا، خرید دو خوابگاه دانشجویی با اعتبار حدود صد میلیارد تومان و بهسازی و تجهیز ورزشگاه سرپوشیده در رشت از دیکر اقدامات بود.
وی مدیریت و کاهش هزینه را یکی از اقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی گیلان برشمرد و از جذب منابع ۴۰۰ میلیارد تومانی اسناد خزانه، به‌روزرسانی معوقات پرسنلی و غیر پرسنلی، انتقال حقوق پرسنل طرحی به بند «و» و پرداخت تسویه بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه و تراز مثبت مالی خبر داد.
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در جهت جذب منابع از محل سفر ریاست جمهوری، گفت: مجموعا حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به زودی به طرح‌های عمرانی و دیگر طرح‌ها به دانشگاه علوم پزشکی گیلان تزریق می‌شود.
دکتر سالاری با اشاره به وجه تمایز گیلان با دیگر استان‌های کشور، خاطرنشان کرد: این استان به سبب جمعیت بالای سالمند، گردشگر پذیر بودن و زیرساخت‌های معیوب، نیازمند توجه بیشتر است.
وی با بیان اینکه دکتر بالو- سرپرست دانشگاه، فردی پیگیر و پاک دست است، افزود: همه باید از اختلاف نظرها پرهیز و با کمک به یکدیگر، ارتقای نظام سلامت استان را پیش ببریم چرا که زمان و مدت دوران مسوولیت ها بسیار کوتاه است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.