×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رفع نیازهای ایثارگران یکی از اولویت های دانشگاه است/حدود دوهزار نیروی شرکتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تبدیل وضعیت شدند

گیلان پیام/ دکتر غلامعلی جاودان – مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز با حضور در گیلان با دکتر ارسلان سالاری – رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
دکتر سالاری – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست مشترک با اشاره به گام دوم انقلاب و ضرورت بهره‌گیری بهینه از منابع و نیروی انسانی، اظهار کرد: باید نیازهای کشور با تربیت دانشجویان متخصص و متعهد رفع شود و در راستای افزایش رفاهیات و فضای مناسب دانشجویی، اقدامات میدانی را در پیش گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توجه به نیاز و دغدغه ایثارگران یکی از اولویت های دانشگاه است، گفت: در راستای تبدیل وضعیت نیروهای شاغل در دانشگاه حدود دوهزار نفر، تبدیل وضعیت شده‌اند که معادل حداقل ۵۸ دستگاه اجرایی در استان است.
دکتر سالاری به طرح در دست اقدام وزارت بهداشت با مضمون “دانشجو همیار” اشاره کرد و افزود: این طرح، می‌تواند در جهت شناسایی آسیب‌های تهدیدکننده و بررسی افت تحصیلی دانشجویان مؤثر باشد.
دکتر غلامعلی جاودان – مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست با اشاره به طرح دانشجو همیار، اظهار کرد: ارائه خدمات مشاوره روانشناسی به دانشجویان یکی از نیازها است که باید دانشگاه‌ها بیشتر به آن توجه کنند.
وی با اشاره به دانشجویان توانمند و مجرب حوزه روانشناسی در گیلان و اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اجرای طرح دانشجو همیار، خاطرنشان کرد: دستاوردهای علمی و موفقیت‌های این طرح حمایتی می‌تواند به‌عنوان الگوی موفق در هدایت تحصیلی دانشجویان برای دیگر دانشگاه‌ها مورداستفاده قرار گیرد.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کسب مهارت‌های زندگی، لازمه بسیاری از دانشجویان در کشور است و باید دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله گیلان در آموزش این نوع مهارت‌ها پیشگام شوند.
دکتر جاودان بر لزوم بهره‌گیری از ایثارگران در فراخوان‌های جذب اعضای هیئت‌علمی تأکید کرد و افزود: بنابر قانون، ۲۰ درصد جذب اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها باید از مجموعه ایثارگران باشد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.