×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
لزوم تسریع در تعیین تکلیف معادن غیرفعال  گیلان و سلب صلاحیت از بهره برداران فاقد اهلیت

گیلان پیام/ دکتر اسدالله عباسی در جلسه شورای معادن گیلان با تأکید بر رعایت قانون و حفظ منافع عمومی در بهره مندی از معادن استان، اظهار کرد: دستگاه های متولی در برخورد با بهره بردارانی که تخلفات خود در حوزه معادن را تکرار می کنند به صورت قاطع اهتمام جدی داشته باشند.
وی خواستار تعیین تکلیف معادن غیرفعال استان و سلب صلاحیت از بهره برداران فاقد اهلیت شد و تصریح کرد: نظارت بر اجرای عملیات بهره برداری از معادن با دقت نظر استمرار یابد تا حقوق مردم ضایع نشده و جلوی خسارت های احتمالی گرفته شود.
نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: بهره برداران معادن باید ضمن رعایت حدود تعیین شده در مجوزها از هرگونه توسعه غیرمجاز عرصه فعالیت بپرهیزند و در این راستا دستگاه های نظارتی با متعرضین به حقوق مردم و اکوسیستم منطقه برخورد قانونی خواهند کرد.
وی اضافه کرد: بهره برداران قانون مداری که ضمن برخورداری از اهلیت لازم در مسیر ایجاد اشتغال و نیز توسعه و عمران و آبادانی استان به ویژه منطقه استقرار فعالیت خود می کوشند، حمایت می شود.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در برداشت معادن باید به زندگی مردم و زیست بوم همان منطقه بسیار توجه شود تا آسیبی به آنها وارد نشده و منافع آن صرف امور عام المنفعه شود.
در این جلسه سید کاظم دلخوش رئیس مجمع نمایندگان گیلان و مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز دیدگاه های خود را مطرح کردند./انتهای پیام

خبرنگار:علیرضا منکوئی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.