×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
هدف از این برنامه تبیین مسائل و مشکلات گازرسانی به این منطقه است

گیلان پیام/ در این بازدید که با حضور معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، نمایندگان مردم املش و رودسر، تنکابن رامسر و عباس آباد، مدیران عامل شرکت های گاز گیلان و مازندران و همچنین فرمانداران و بخشداران رامسر و رودسر برگزار شد، نورموسوی اظهار داشت: انشاءالله با همکاری دستگاه های اجرایی، پروژه گازرسانی به اشکورات رودسر آغاز و بدون توقف انجام خواهد شد.
وی تعامل و هم افزایی سازمان های مرتبط درجهت اجرای مناسب این طرح بزرگ را بسیار مهم و ضرروی برشمرد و گفت: تاکنون مجوزهای لازم برای شروع این طرح اخذ شده و انشاءالله باقیمانده مسائل در طول فرایند اجرای کار برطرف خواهد شد.
سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز در خاتمه اشکورات را منطقه ای مناسب در زمینه گردشگری، کشاورزی، پرورش دام و طیور و گیاهان دارویی عنوان کرد و گفت: از مسئولین استانی و نمایندگان مردم این مناطق انتظار داریم تا همزمان با اجرای طرح گازرسانی، زمینه سرمایه گذاری را در این مناطق فراهم کنند تا توجیه اقتصادی اجرای گازرسانی به اشکورات بیش از گذشته شود.
در ادامه این برنامه نقی شعبانیان معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اعلام آمادگی این سازمان برای همکاری مناسب درخصوص اجرای این طرح بزرگ گفت: این سازمان از هیچ کوششی برای کمک به مردم شریف و تلاشکر منطقه اشکورات دریغ نخواهد کرد.
پس از آن محمد صفری نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، گازرسانی را یکی از بهترین خدمات ارائه شده توسط نظام جمهوری اسلامی به مردم عنوان کرد و گفت: بحمدالله با قرار گرفتن طرح گازرسانی به مناطق کوهستانی در لایحه بودجه، موانع برای گازرسانی به منطقه کوهستانی و صعب العبور اشکورات تا حدود زیادی برطرف شده است.
همچنین شمس الدین حسینی، نماینده مردم تنکابن رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: گازرسانی به اشکورات از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و نتیجه تلاش نمایندگان مجلس و دولت در راستای خدمات دهی به مردم شریف و تقویت و توسعه زیرساخت های این منطقه است.
در ادامه این برنامه عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با تشکر از حمایت های هیئت مدیره شرکت ملی گاز و پیگیری های نمایندگان مجلس برای گازرسانی به منطقه اشکورات گفت: با پیگیری های صورت گرفته، علیرغم هزینه بالای گازرسانی به روستاهای اشکورات، این طرح درآستانه اجرایی شدن قرار دارد.
وی با بیان اینکه طرح گازرسانی به ۷۹ روستای بخش اشکورات رودسر و ۲ روستای این بخش در شهرستان سیاهکل در قالب دو خوشه شوبیل و لشکان برنامه ریزی شده است، اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه بزرگ، به اجرای ۲۳۳ کیلومتر شبکه توزیع و ۷۴ کیلومتر خط تغذیه نیاز است.
جمال نیکویی مجموع هزینه گازرسانی به این روستاها را ۲۴۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برای اجرای مناسب این طرح نیازمند مجوزهای راهداری، منابع طبیعی، میراث فرهنگی و تحصیل زمین هستیم که امیدواریم تا این مسائل در اسرع وقت برطرف شود.
پس از آن قاسم مایلی رستمی مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران از حمایت های مدیران شرکت ملی گاز، نمایندگان مجلس و همراهی سازمان های دست‌اندرکار برای گازرسانی به مناطق کوهستانی اشکورات رامسر تشکر و قدردانی کرد و گازرسانی به روستاهای صعب العبور و دوردست را از برکات نظام اسلامی دانست.
وی هزینه گازرسانی به ۱۱ روستای منطقه اشکورات شهرستان رامسر را در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: کار طراحی گازرسانی به این مناطق انجام شده و با اخذ اعطای مجوزهای لازم به زودی کلنگ اجرای این پروژه به زمین زده خواهد شد.
همچنین در این برنامه محمد رضا شهاب زاده و ابراهیم شیرودعشوریان فرمانداران شهرستان های رودسر و رامسر از مدیریت و کارکنان شرکت گاز بجهت گازرسانی گسترده به روستاهای کوهستانی این مناطق تشکر و قدردانی کردند.
لازم به توضیح است این بازدید در راستای هماهنگی هر چه بیشتر سازمان ها در راستای اجرای مناسب طرح گازرسانی به ۸۱ روستای منطقه اشکورات در استان گیلان و ۱۱ روستای منطقه اشکورات در استان مازندران انجام شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.