×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
آغاز به کار دهمین همایش ادواری، انجمن غدد و متابولیسم کودکان ایران در گیلان

showimageدهمین همایش ادواری ، انجمن غدد و متابولیسم کودکان ایران با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی، در زیبا کنار بندر انزلی آغاز به کار کرد.

به گزارش گیلان پیام،دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن خیر مقدم به اساتید شرکت کننده در این همایش گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با داشتن ۷ دانشکده و ۵۰۰۰ دانشجو و ۳۰۰ رزیدنت و سه رشته فوق تخصصی ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی برای ارتقای علمی دارد.  وی ادامه داد: یکی از این پتانسیل ها حضور ۲۲ عضو هیات علمی در گروه کودکان است، که اغلب آنها با مدارک فوق تخصصی در مراکز آموزشی و تحقیقاتی این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: برگزاری همایش های بزرگ علمی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان می تواند در راستای چشم انداز بزرگ این دانشگاه برای رسیدن به دانشگاه های نسل سوم باشد. اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه می توانند از ارتباط بین رشته ای که در این همایش ها ایجاد می شود و یکی از ابزارهای موثر در ارتقای علمی کشور نیز است، سود فروان ببرند. چرا که بسیاری از اساتید در رشته های فوق تخصصی مختلف در یک همایش علمی، دور هم جمع می شوند و تجربیات و یافته های علمی خود را که در طول زمان بدان دست پیدا کرده اند به اشتراک می گذارند که در نهایت این تبادل اطلاعات علمی منجر به مداوای بسیاری از بیماری ها خواهد شد.

دکتر یوسف زاده چابک با اشاره به تعریف علم از دیدگاه پوشین – از جراحان اعصاب ابتدای قرن بیستم، گفت: در زندگی هیچ چیز زیباتر از آن نیست که انسان همه چیز را در باره یک چیز بسیار کوچک بداند. علم؛ یعنی کوچک کردن، جزئی کردن و ریز کردن. وی ادامه داد: اگر رشته های فوق تخصصی بوجود می آید بخاطر این است که در موضوعات دقیق تر و ریز شویم و در این حالت است که تازه می بینیم به سوالاتی که در ذهن ما بوجود آمده و به آن پاسخ ندادیم چقدر زیاد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بسیار خوشحالم از برگزاری این همایش علمی،   که در آن به مباحث بسیار ارزشمندی در خصوص بیماری های متابولیک پرداخته می شود. وی تاکید کرد: مسایل لاینحل بسیار زیادی در این حوزه باقی مانده که شاید در یک رشته تخصصی و فوق تخصصی نتوانیم پاسخ های آن را دریافت کنیم. مسایلی همچون مسایل مختلف ژنتیکی و عوارض های بعدی که بوجود می آورند. اگر اقدامات پیشگیرانه در این راستا انجام نشود ممکن است لطمات و صدمات جبران ناپذیری برای بیماران بوجود بیاورد که در هنگام مراجعه آنان چیزی جز عجز و ناتوانی برای ما باقی نماند.

دکتر یوسف زاده افزود: رشته غدد یک رشته ویژه شاید در بین سایر رشته های دیگر فوق تخصصی پزشکی باشد یکی به دلیل ارتباط آن با سایر رشته هاست. معمولا رشته های تخصصی به خاطر مجاورت آناتومیکی که با هم ارتباط دارند، اما غدد مرز نمی شناسد و هورمون ها همه جا هستند و غدد مختلف هم در نواحی مختلف بدن وجود دارند و از این لحاظ ارتباط بسیار تنگاتنگی ممکن است با برخی رشته ها داشته باشد. که عمدتا اثرش را در تشخیص های افتراقی بیماری های مختلف ممکن است داشته باشد.

اهمیت دیگر این رشته به نظر من توانمندی برای حل مسله آن است. شاید در رشته های دیگر کمتر چنین چیزهای را سراغ داشته باشیم. فرض بر این است، کسی که در این رشته فعالیت می کند باید کاملا حرفه ای باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: همه انسان ها از ابتدا خلقت، دانشمند آفریده می شوند. از زمان تولد و از زمان حرکت یک کودک آن کودک سعی می کند همه چیز را تجربه کند به سمت و سوی اشیای مختلف حرکت می کند و اگر یک شی را از وی بگیریم سعی می کند به سمت شیی دیگر برود که همه این ها نشان از حس پرسشگری آن کودک دارد. ولی ما در اثر آموزش همه چیز را برای آنان عادی و طبیعی می کنیم. وی تاکید کرد: حس پرسشگری و سوال نباید از ذهن کودکان گرفته شود. مهارت حل مسایل را باید با ایجاد سوال و پرسش حفظ کنیم .

دکتر یوسف زاده اظهار داشت: برای من به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان باعث خوشبختی است که در جمع شما فرهیختگان هستم و حضور افراد فرهیخته ای چون شما در استان گیلان، می تواند یک شروع خوب برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان بخصوص برای گروه کودکان این دانشگاه باشد که دارای توانمندی و ظرفیت بسیار بالای علمی هستند. و در این همایش هم نشان دادند که با عشق و علاقه ای فراوان انگیزه لازم برای کار دارند. وی اظهار امیدواری کرد: حضور اساتید فرهیخته در این همایش الگوی مناسب برای ادامه راه و ایجاد پرسش ها و سوالات مناسب و طرح مسایل پژوهشی و انگیزش جدید علمی برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان باشد.

دکتر شادمان نعمتی – معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز ضمن خیر مقدم به اساتید و شرکت کنندگان دهمین همایش کشوری انجمن غدد و متابولیسم، گفت: بسیار خرسندیم که میزبانی این جمع فرهیخته بر عهده دانشگاه علوم پزشکی گیلان است. وی از پیگیری گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به خاطر پیگیری های لازم برای برگزاری این همایش کشوری تقدیر کرد و افزود: ما به وجود یکایک اساتید این گروه افتخار می کنیم . گروهی همدل و با پتانسیل بسیار بالا و با اینده درخشان.

دکتر نعمتی تصریح کرد: در ماه گذشته مرکز تحقیقات اختلالات رشد دانشگاه علوم پزشکی گیلان توانست از وزارت بهداشت موافقت قطعی دریافت کند که این ها نشان از ظرفیت های گروه کودکان در این دانشگاه می باشد.  وی به برنامه محور بودن دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و افزود: ما برای تک تک پرسنل و اعضای هیات علمی این دانشگاه برنامه داریم و بر روی تخصص تک تک اساتید به عنوان سرمایه های دانشگاه، حساب کرده ایم.

دکتر نعمتی تاکید کرد: گیلان را نمی شود نادیده گرفت، خاک گیلان، آب گیلان و هوای گیلان هر کدام حرفی برای گفتن دارند و مطمئناً دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز همچون خاک استانش است که اگر بذری در آن کاشته شود مبارک است و سبز خواهد شد.

در ادامه دکتر غلامحسین امیر حکیمی – رییس انجمن غدد و متابولیسم کودکان ایران ضمن خوشامد گویی به اساتید و شرکت کنندگان دهمین همایش ادواری انجمن غدد از دانشگاه علوم پزشکی گیلان و گروه کودکان این دانشگاه به خاطر میزبانی از این همایش تقدیر کرد.

گفتنی است: دهمین همایش سه روزه انجمن غدد و متابولیسم کودکان ایران از امروز تا روز جمعه – هشتم اردیبهشت ماه با حضور اساتید صاحب نام رشته های فوق تخصصی غدد، نرولوژی، کلیه، روماتولوژی، خون، جراحی مغز و اعصاب و داخلی اعصاب و زنان به صورت کارگاهی در مجتمع زیبا کنار بندر انزلی برگزاری می شود./انتهای پیام

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.