×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شهردار رشت : رضایت ۸۴ درصدی شهروندان از اجرای پیاده راه فرهنگی

شه

شهردار رشت، پیاده راه سازی ایجاد احساس امنیت در شهر استبه گزارش گیلان پیام، شهردار رشت، پیاده راه سازی را  ایجاد احساس امنیت در شهر خواند و یادآور شد:  پیاده راه هایی که به دلیل رویداد‌ها و جشنواره‌ های اجتماعی و فرهنگی که در آنها برگزار می‌شود حس مکان، سرمایه اجتماعی و هویت شهری را رقم می‌زنند . ولی در این بین، آنچه بیشتر برای گردگشری شهری اهمیت داشت امکان برندسازی از طریق پیاده راه بود. منظور آن که این نوع پیاده راه‌ها با ایجاد هویت‌های شهری منحصر به فرد و بستری برای عرضه میراث فرهنگی، موجب تبدیل یک شهر به مارکی تجاری و جذاب می‌شود و از همین رو گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند .

وی با اشاره به انجام نظرسنجی انجام شده پیرامون پیاده رو فرهنگی علم الهدی از ذینفعان ( شهروندان و اصناف ) در خردادماه ۱۳۹۴ ، افزود: با توجه به اینکه شهروندان یکی از اجزای اساسی هر طرح و پروژه شهری و با اهمیت ترین عنصر چرخه مدیریت شهری می باشند ، بر مبنای نتایج  بدست آمده ۳۷ درصد از کسبه در حین اجرای پروژه از پیاده راه رضایت داشته اند و این مقدار بعد از اجرای پروژه به ۴۸ درصد رسیده است . این درحالی است که ۸۴ درصد از شهروندان از پیاده رو علم الهدی رضایت داشته اند .

دکتر سید محمدعلی ثابت قدم اذعان داشت: شهرداری رشت در جهت ایجاد زیرساخت های توسعه ای ، برآمده است . اولین قدم در این زمینه بازگشایی خیابان های بعد از اجرای پیاده راه می باشد . رینگ اول شامل خیابان آیت الله احسان بخش به معلم (۶۶۰ متر) می باشد که با هزینه تملک و اجرا به ۱۶۰ میلیارد تومان بودجه نیازمند است . رینگ دوم تقاطع معلم و بیستون به ضیابری که بودجه ۲۰۰ میلیاردی نیازمند است . علاوه بر آن خیابان های موازی برای خط ویژه و تراموا در بودجه سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ در نظر گرفته شده است

شهردار رشت اتصال پیچ سعدی ( روبروی اداره نوسازی مدارس ) به میدان سرگل و از آنجا از بلوار شمسی پور به رشتیان و یخسازی، اتصال  انتهای استادسرا و ابتدای بیستون بعد از ایجاد خط ویژه خیابان موازی از طریق احسان دوست و از میدان اول بیستون به رشتیان را از دیگر معابری خواند که بازگشایی خواهد شد و خاطرنشان کرد:  علاوه بر آن خیابان ولیعصر (عج) به دیلمان نیز باز گشایی می گردد . خیابان سرچشمه نیز در حال تعریض شدن است که تا دو ماه آینده صورت می پذیرد . ایجاد پل جوان و تملک در دو طرف و بازگشایی کامل نیز در حال انجام می باشد . علاوه بر آن ایجاد مسیرهای کند رو و پیاده رو سازی در کمربندی ، رینگ ۹۰ متری اتصال مسکن مهر به میدان گیل که در بودجه ۲ سال آینده صورت می پذیرد،  اتصال باهنر به مسکن مهر نیز جهت انتقال بخشی از حجم ترافیک و اتصال چند پل از جماران به پل طالشان می باشد از دیگر پروژه های جهت بهبود وضعیت ترافیک شهر رشت می باشد .

دکتر سید محمد علی ثابت قدم با اشاره به اختصاص بودجه  ۸ میلیارد تومان ، در راستای ایجاد پارکینگ خاطرنشان کرد: شهرداری قصد دارد  ابتدا با خرید زمین ها و برگزاری مناقصه برای جذب سرمایه گذار  اقدام نماید، که در سال جاری این امر در یک زمین در صیقلان با ظرفیت ۴۰۰ پارکینگ صورت می پذیرد . علاوه بر آن پارکینگ فروتن در خیابان امام (ره) ایجاد ، پارکینگ صفاری در حاجی آباد با افزایش ۳۰ درصدی روبه رو گردید . پارکینگ دادگستری (خیابان حافظ) و ساسان در شرف خریداری است . پرونده پارکینگ در سبزه میدان ، بیستون ، خیابان امام ره ( چهاراه میکائیل ) به کمیسیون ماده ۵ ارسال گردیده و بخش خصوصی تا دو سال آینده به افتتاح این پارکینگ ها مبادرت خواهد نمود . در بسته حمل و نقل ( خط ویژه ، تراموا و بازگشایی ) حدود ۲۰ نقطه که ۱۲ عدد در رینگ اول می باشند  با هزینه ۲۰۰ میلیاردی پارکینگ و پارک سوار در نظر گرفته شده است .

شهردار رشت با تاکید بر اینکه پروژه پیاده راه سازی بافت مرکزی خود، از سه پروژه تشکیل گردیده  اذعان داشت: پیاده راه و پیاده روسازی خیابان سعدی ، پیاده رو و پیاده راه سازی خیابان شریعتی و پیاده راه و پیاده روسازی خیابان امام خمینی (ره) در زمینه کدها و ردیف های پروژه فوق ردیف های اعتباری۳۰۳۰۲۰۲۰۰۱، پیاده روسازی خیابان ها و معابر اصلی و فرعی برای انجام پیاده روسازی طرفین به مبلغ۴۰ میلیارد ریال و کد اعتباری۳۰۳۰۲۰۲۰۰۶-عملیات اجرای سنگ فرش بافت مرکزی مبلغ ۴۰ میلیارد ریال همچنین از ردیف ۳۰۵۰۱۰۱۰۰۹- خرید و نگهداری تجهیزات مبلمان شهری مبلغ  ۷ میلیارد ریال ، ردیف ۳۰۵۰۱۰۱۰۰۵-  هزینه بهسازی و نگهداشت آبنما مبلغ ۹ میلیارد ریال از بودجه مصوب سال ۹۴ جمعاً اعتبار مورد نیاز جهت اجرای پروژه مبلغ ۹۶میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود .

وی عقلانیت و عقلانی گری را مبنای  مدیریت شهری جدید شهرداری رشت خواند و گفت: شهرداری رشت  تلاش بر آن دارد، تا امور بر مبنای عقلانیت قرار گیرد و قانون و بهبود کیفیت زندگی ، رفاه و خدمات ارایه شده به شهروندان خط قرمز شهرداری رشت باشد . این امر جز در سایه رعایت تمامی ارکان و واحدهای شهرداری از قوانین و مقررات محقق نمی گردد . اعتقاد راسخ تیم مدیریت جدید شهرداری  بر آن است که در سایه رعایت مقررات و قوانین است که می توان فرآیند توسعه شهری را محقق نمود و شهر رشت را به آنچه شایسته آن است رهین نمود . شهرداری رشت در سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ حجم وسیعی از پروژه عمرانی و خدماتی را در قالب قراردادهای پیمانکاری اجرا نموده که با برگزاری فرآیند مناقصه و رعایت تشریفات قانونی و وفق آیین نامه معاملات شهراری و قانون مناقصات برگزار گردیده است .

دکتر ثابت قدم گفت: تمامی مناقصات  فوق با حضور دستگاه های نظارتی واگذار گردیده است. قاعدتاً اولویت شهرداری رشت ، فراهم نمودن بسترهای توسعه پایدار شهری و ارایه خدمات مناسب به شهروندان و در نتیجه افزایش کیفیت سطح رفاه و زندگی آنان می باشد . از همین روی تلاش بر بالا رفتن شاخص های رشد و توسعه شهر رشت از جمله تمامی شاخص های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی یکی از اهداف مهم و با اهمیت شهرداری رشت می باشد. با توجه به حجم گسترده وظایف و خدمات شهرداری رشت و رشد پروژه های عمرانی در سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ از ابتدای سال ۱۳۹۴ جهت شفاف سازی مالی و اقتصادی ، تمامی مناقصات و مزایده های منعقده شده شهرداری بر روی پرتال رسمی شهرداری رشت به آدرس WWW.RASHT.IR  موجود می باشد . شهرداری رشت آمادگی دارد که امکان بازرسی برای اعضای محترم شورا را در مورد مناقصه یا مزایده مورد نظر را فراهم نماید و پاسخگو پرسش های مربوطه باشد  .

شهردار رشت، با تاکید بر اجرای ۱۱۰ پروژه عمرانی و خدماتی را در قالب قراردادهای پیمانکاری شهرداری رشت در سال ۱۳۹۴ یادآور شد:  از این تعداد ۱۰۳ قرارداد با برگزاری فرآیند مناقصه و رعایت تشریفات قانونی و وفق آیین نامه معاملات شهرداری و قانون مناقصات برگزار گردیده است . شایان ذکر است که تمامی این مناقصات با حضور دستگاه های نظارتی واگذار گردیده است . قاعدتاً اولویت شهرداری رشت ، فراهم نمودن بسترهای توسعه پایدار شهری و ارایه خدمات مناسب به شهروندان و در نتیجه افزایش کیفیت سطح رفاه و زندگی آنان می باشد .

دکتر ثابت قدم در خصوص  تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی اذعان داشت:  شهرداری رشت در این زمینه  مبادرت به اخذ استعلام های لازم برای افراد در گزینش و حراست استانداری و رعایت قوانین و مقررات در خصوص پستهای حساس را نموده است و تعدادی از همکاران به استانداری جهت انجام مراحل گزینش معرفی شده اند . همچنین لیست تمام نیروهای قرادادی جهت معرفی به حراست استانداری در اختیار مدیریت حراست قرار گرفته است . شایان ذکر است که تمامی انتصاب های مدیریتی در شهرداری رشت با استعلام حراستی صورت می پذیرد .

شهردار رشت با تاکید بر آمادگی شهرداری رشت  در زمینه پاسخگویی و فراهم نمودن  امکان بازرسی برای تمامی ارگانهای نظارتی و قضایی گفت: با توجه به آیین نامه تهاتر مصوبه شورای محترم شورای اسلامی ، شهرداری رشت با توجه به صلاح و نفع شهرداری و با توجه به موافقت فرد موردنظر مبادرت به انجام تهاتر می نماید که ملک مورد نظر توسط کارشناسان رسمی دادگستری بازرسی و سپس قیمت گذاری می گردد . پس از آن کمیته ۷ نفره متشکل از اعضای محترم شورای اسلامی شهر ، معاونین شهرداری ، مدیر اداره املاک ، مدیر اداره املاک و مالی و …. به بررسی این ملک و نفع و صلاح شهرداری پرداخته و در صورت موافقت ، منطقه مورد نظر جهت انجام امور ، اقدام می نماید ./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.