×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
همزمان با آغاز هفتمین روز از دهه مبارک فجر انجام شد:  افتتاح پنج پروژه درمانی در بیمارستان رازی رشت

mega

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پس از افتتاح و راه اندازی پنچ پروژه در مرکز آموزشی درمانی رازی، با اشاره به افتتاح و را ه اندازی بخش های مسمومیت، رادیولوژی دیجیتال، سنگ شکن، آنژیوگرافی و هماتولوژی، کل بودجه این پروژه ها را ۶ میلیارد تومان ذکر کرد.

به گزارش گیلان پیام ، وی در ادامه احداث مگا هاسپیتال را یکی از نتایج نقشه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواند و تصریح کرد: با توجه به جمعیت رو به رشد، نیازهای فعلی و آتی ما نیز در آینده بیشتر خواهد شد و به همین منظور طرح جامع درمانی استان گیلان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دارد.

دکتر یوسف زاده در ادامه با اشاره به پراکنده بودن ارایه خدمات درمانی در بیمارستان های سطح رشت، تصریح کرد: در حال حاضر، هشت بیمارستان دولتی که در سطح رشت به مردم ارایه خدمت می کنند که در واقع کار یک بیمارستان را انجام می دهند. در این زمینه احداث یک بیمارستان جامع در رشت امری ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آغاز عملیات اجرایی مگا هاسپیتال در مجتمع دانشگاهی سایت لاکان در سال ۹۶ خبر داد و با اشاره به افتتاح پروژه های درمانی مرکز دانشگاهی رازی، گفت: افتتاح این پروژه ها برای آینده نیست بلکه برای نیاز امروز ما می باشد.

وی از تغییرات مطلوب در بخش اورژانس مرکز دانشگاهی پورسینا، رازی و راه اندازی بخش اورژانش بیمارستان حشمت در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: با توجه به این که مگاهاسپیتال امروز در راس کار ها قرار دارد و تایید وزارت متبوع نیز داده شده است امیدواریم که به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه باشیم و در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه برسیم.

در ادامه دکتر قربانی، عضو کمیسون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مسایل و مشکلات دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک تحول اساسی در زمینه زیر ساخت ها و سخت افزاری بیمارستان های استان را خواستار شد و گفت: در بحث تحول، زیر ساخت مراکز آموزشی درمانی مورد توجه واقع شده و این امر برکسی پوشیده نیست.
گفتنی است: برای بخش سنگ‌شکن بیمارستان رازی یک میلیارد و پانصد میلیون تومان و برای بازسازی بخش هماتولوژی بدون تجهیزات ۷۰میلیون تومان هزینه شده است. در این خصوص، بخش آنژیوگرافی این بیمارستان نیز با هزینه‌ای معادل یک میلیارد و هشت صد و پنجاه میلیون تومان به کمک بخش‌خصوصی تجهیز شده که ۲۰۰ میلیون تومان از هزینه‌ها را خود بیمارستان تامین کرده است. برای بخش رادیولوژی دیجیتال نیز ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.