×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
استفاده از پتانسیل سازمان انرژی اتمی برای استان

گیلان پیام/ «سید کاظم دلخوش» در آیین تجلیل از خبرنگاران از نشست سازمان انرژی اتمی و سازمان حفاظت محیط زیست در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: تلاش ما این است تا از پتانسیل سازمان انرژی اتمی برای استان استفاده کنیم.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان همچنین افزود: سازمان انرژی اتمی نیز اعلام کرده است که با سامانه پرتودهی گاما می تواند شیرابه زباله گیلان را تبدیل به آب کشاورزی کند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه سیاسی کاری نمی کنیم بلکه به دنبال توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی هستیم، اظهار کرد: توسعه منطقه آزاد انزلی توسعه گیلان را به همراه دارد.وی با ابراز ناراحتی از اینکه عدم تعیین محدوده جغرافیایی در منطقه آزاد انزلی موجب ابطال تصویب ۶ هزار هکتاری شد که مجلس شورای اسلامی آنرا تصویب کرده بود، افزود: منطقه آزاد انزلی ۲۸۰۰ هکتار است.
دلخوش با اشاره به انتظار ۴۰۰ سرمایه گذار از عدم زمین برای واگذاری به سرمایه گذاران جدید خبر داد و تصریح کرد: در تمام دنیا فرودگاه از جمله امکانات ضروری مناطق آزاد است و آنرا برای منطقه آزاد انزلی در کنار فرودگاه رشت و شهرک های صنعتی سپیدرود رشت، خمیران انزلی و ضیابر صومعه سرا در محدوده ۶هزار هکتاری منطقه آزاد انزلی تعریف کرده بودیم.
وی در ادامه با بحرانی خواندن ایران تا سال ۲۰۳۰، گفت: با کاهش آب های زیرزمینی روبرو هستیم که به شدت کشاورزی را دچار مشکل می کند و از این رو نیازمند کارهای کارشناسی در حوزه آب و اراضی به خصوص در گیلان هستیم و همچنین کارگروه آب های مرزی و داخلی را نیز در مجلس تشکیل داده ایم.
وی در ادامه با اشاره به فصل برداشت برنج، اظهار کرد: با توجه به هزینه بسیار بالای تولید برنج، واردات برنج به نفع شالیکاران نیست چرا که هر میزان که برنج را بفروشد بیشترش پول هزینه ای است که برای تولید پرداخت کرده و سودی نصیبش نمی شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.