×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان: ضرورت استفاده از تجربیات کشورهای توسعه یافته در حفظ تالابها

%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%88-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%b41

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: مطالعات تطبیقی ، استفاده از تجربیات کشورهای توسعه یافته و آموزش های زیست محیطی به کودکان برای حفظ تالابها و زیستگاههای طبیعی ضروری استبه گزارش گیلان پیام، مهدی حاجتی در کارگاه آموزش مرکز زیست محیطی سلکه گفت: آموزش از سنین کودکی و همچنین تغییر نگاه مدیران و ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست در احیای تالابها موثر است. وی خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم در نوع نگاه مردم و دانش آموزان تغییر ایجاد کنیم وضع مقررات زیست محیطی به تنهایی نمی تواند کارایی داشته باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: تدوین موضوعات زیست محیطی در قالب پیک های عیدانه و ایجاد پیوند قلبی در میان دانش آموزان از راهکارهای حمایت از سرزندگی طبیعت است. حاجتی با اشاره به تعهد آموزش و پرورش در حفظ محیط زیست برای نسلهای آینده ، افزود: برگزاری گردش های علمی و همچنین کلاسهای تخصصی و حضور مستمر مدیران و مربیان حوزه تالاب انزلی در مناطق حفاظت شده می تواند محیط زیست را به اولین دغدغه فرهنگیان تبدیل کند. وی با اشاره به کارهای خوب انجام شده در ۱۰ سال اخیر جهت حفظ تالابها، خاطرنشان کرد:  با وجود این تلاشها ، دولت ها به تنهایی قادر به حفظ تالابها نیستند و در این میان نقش گروههای حامی محیط زیست ، روسای ادارات آموزش و پرورش و دانش آموزان در تبدیل دانسته ها به رفتار های طبیعت خواهانه حیاتی است.

آئوکی مشاور ارشد زیست محیطی جایکا هم در این کارگاه آموزشی گفت: فاز اول پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی از سال ۲۰۰۹ آغاز شده که با درخواست ایران این همکاریها در قالب فاز دوم تا سال ۲۰۱۹ ادامه دارد. وی افزود: یکی از اهداف این پروژه تقویت ساختار نمادین تالاب انزلی است که زیر نظر استانداری گیلان در حال انجام است. آئوکی خاطرنشان کرد: کمیته آموزش با همکاری آموزش و پرورش  به عنوان یکی از زیر کمیته های ۶ گانه، همه فعالیتهای آموزشی را در این راستا تبیین می کند.

جابر اخلاقی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان هم در این نشست ، گفت: حضور گروههای دانش آموزی در مرکز سلکه و تدوین کتاب انسان و محیط زیست بخشی از اقدامات آموزش و پرورش در حفظ تالاب انزلی است.

گفتنی است: مرکز آموزشی زیست محیطی سلکه در مطالعه طرح جامع توسط کمیته مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی در سال ۱۳۹۱ احداث و بازسازی شد. این مرکز اولین مرکز آموزش تالاب در ایران است. در این مرکز فعالیتهای پژوهشی زیست محیطی انجام می شود./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.