×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شهردار رشت : فرهنگ سازی اولین اصل در حوزه مدیریت شهری است

۰۰۰۴ccc

در مراسمی پل عابر پیاده کوچه شهید خوش انس با حضور دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت ، فرامرز جمشید پور معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت، سمیه رستگار مدیر منطقه ۳ شهرداری ، جمع کثیری از شهروندان محله شهید خوش انس ، آب آسیاب و کسبخ رشت افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش گیلان پیام، دکتر سید محمدعلی ثابت قدم  در این مراسم با تاکید بر تلاش مجموعه مدیریت شهری در توزیع عادلانه خدمات شهری در مناطق کم برخوردار اظهار داشت: آنچه امروزه شهر ها به آن نیاز دارند شناختن و یافتن ریشه و علل کم برخوردار  بودن از خدمات شهری است.

شهردار رشت حل مشکل مسکن را  مقطعی در محلات برشمرد و تصریح کرد: مهم ترین موضوع مدیریت شهری در جوامع توسعه یافته شناخت دلایل عقب ماندگی هاست

وی مشارکت شهروندان در فرهنگ سازی را اولین اصل در حوزه مدیریت شهری خواند و گفت: مهم ترین اصلی که پایداری توسعه را در بر می گیرید، فرهنگ سازی جامعه است این فرهنگ سازی علاوه بر ارتقا مشارکت شهروندی در توسعه محلات نقش بسزایی دارد.

دکتر ثابت قدم با اشاره به  وجود ۵۵ محله در ۱۵ ناحیه و ۵ منطقه خاطرنشان کرد: با فرهنگ سازی ضمن ایجاد منافع عمومی عملا اختیار مردم به خود مردم سپرده می شود

شهردار رشت با تاکید بر اینکه شهرداری نگاه تصدی گری صفر در خود ندارد ، گفت: برای فرهنگ سازی خیلی از موضوعات جاری در شهر باید نگاه و نیاز  فرهنگ سازی به صورت عینی احساس شود،  امروزه استان گیلان برای مبارزه  با بحران زیست محیطی نیازمند یک جنبش زیست محیطی است و برای این جنبش هر قدر برنامه ریزی منسجمی داشته باشیم و منابع نیز تامین شود،  اما با عدم مشارکت مردمی در رفتار های فردی و گروهی روبرو شویم، راه به جایی نخواهیم برد.

وی  مقوله هایی چون تمیز بودن ،  سلامت ،  زیست پذیری شهری گام های اول پایداری توسعه شهری دانست و گفت: مجموعه مدیریت شهری و شهروندان باید با مشارکت هم تمیز زندگی کردن را یاد بگیرند و ارتقا دهند. تمیز زندگی کردن الزاما به پول داشتن نیست بلکه تمیز زندگی کردن نشات گرفته از رفتارهای روز است که امید است با موضوعات زیرساختی در درون و برون شهر شاهد ارتقا این رفتارها باشیم

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی و خدمات شهری شهرداری رشت  نیز با قدردانی از پیگیری شهردار در راه اندازی سریع  این پل  اظهار داشت: دو سال پیش پیشنهاد احداث پل سواره رو در این مکان ارائه شد اما از آنجایی که با دادن بار ترافیک بلوار امام علی (ع) به این کوچه ایمنی مردم این کوچه را به خطر می انداخت پس از برگزاری جلسات متعدد به این نتیجه رسیدیم که با احداث پل عابر پیاده این دو محله آب آسیاب و کوچه شهید خوش انس  به هم متصل  شود .  

فرامرز جمشید پور با قدردانی از پیمانکار پروژه فوق یادآور شد: این پل به طول ۳۴ متر و عرض ۲ متر با ۱۶ تن مصرفی  و ۸ شمع با قطر ۲/۱ به طول ۱۶ تا ۲۵ متر از هرطرف با دو پایه بتنی با هزینه بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان  احداث شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه احداث دیوار حفاظتی هزینه بالایی دارد، اما این پل به گونه ای طراحی شده که نیاز به دیواره حفاظتی ندارد.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی و خدمات شهری شهرداری رشت از احداث دیواره های جدید در راستای ارتقای ایمنی پل فوق خبر داد و گفت: با احداث دیواره های جدید و نصب گاردریل در دو طرف پل نظرات مردم در راستای ایمنی بیشتر  پل تامین خواهد شد. لذا در ابلاغ های جدید به پیمانکار برای افزایش ایمنی پل، کل هزینه کرد پل به ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان خواهد رسید

مدیر منطقه ۳ شهرداری رشت با اشاره به اینکه پل عابر پیاده کوچه شهید خوش انس نقطه اتصال دو محله در منطقه ۳ است ، گفت: این پل دو محله آب آسیاب و کسبخ را به یکدیگر وصل می نماید.

سمیه رستگار حرکت در محلات را منشا تحول دانست و اذعان داشت: این دو محله از محلات کم برخوردار هستند و مردم این دو محله با مشکلاتی چون نبود آسفالت مناسب و کمبود سرانه فضای سبز و … مواجه اند.

وی افزود: این پل  بر اساس بودجه شورای اسلامی شهر که برای ۵ منطقه تصویب برای سال ۹۵ کرده بودند و با حضور شهردار محترم در قالب  بودجه ای منطقه ای تعریف شده ، به مرحله افتتاح و بهره برداری رسیده است

رستگار از احداث پارک ۲۰ هزار متری در محله آب آسیاب خبر داد و تصریح کرد: مسئله کمبود سرانه فضای سبز که از اعتراضات به حق مردم این منطقه است مورد بررسی شهرداری منطقه ۳ قرار گرفت که با حمایت های شهردار محترم رشت در سال جاری شاهد احداث پارک ۲۰ هزار متری در محله آب آسیاب خواهیم بود./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.