×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مانور مشترک یگان حفاظت محیط زیست گیلان برگزار شد

%d9%85%d8%ad%db%8c%d8%b7-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa1

مانور مشترک و عملیات پاکسازی یگان حفاظت محیط زیست گیلان در تالاب بین المللی بندرانزلی برگزار شد .به گزارش گیلان پیام ، هم زمان با شروع فصل مهاجرت پرندگان  به تالابها و مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست گیلان ، عملیات پاکسازی و مانور مشترک با محوریت یگان حفاظت محیط زیست گیلان و با همکاری و مشارکت فرماندهی مرزبانی استان ، دریابانی ، نیروی انتظامی ، یگان حفاظت آبزیان شیلات گیلان ، هلال احمر و نیروی دریای ارتش انجام شد . ساسان اکبری پور ، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت این مانور در پهنه تالاب بندر انزلی به وسعت ۲۰۰ کیلومتر مربع برگزار گردید . در این عملیات که از پاسگاه سر محیط بانی قلمگوده آغاز شد ، ۸۰ نفر نیروهای اجرایی شرکت داشته و ۲۰ فروند قایق سبک و سنگین نیز استفاده شد در این مانور  تعدادی متخلف  به همراه ادوات صید توسط عوامل اجرایی دستگیر و جهت انجام مراحل قانونی و تشکیل پرونده تحویل مقام محترم قضایی شدند . در پایان عملیات نیز ، نیروهای اجرایی  اقدام به جمع آوری بخشی از گیاه مهاجم سنبل آبی از تالاب بندر انزلی نمودند .
اکبری پور افزود : با برنامه ریزی انجام شده توسط یگان حفاظت محیط زیست استان عملیات پاکسازی مشابه ای در سایر مناطق تحت مدیریت در فصل پیش رو مهاجرت پرندگان به اجرا گذاشته خواهد شد .
پرندگان مهاجر اغلب از اواسط مرداد وارد استان می‌شوند و در صورت وجود امنیت تا اواخر مهر در منطقه می‌مانند. از جمله این پرندگان خوتکای ابرو سفید است که تا اواخر مهر ماه در تالاب های گیلان دیده می‌شوند. این گونه که از گروه پرندگان آبزی روی آبچر است و وابسته به اکوسیستم‌های آبی کم عمق می‌باشد. اغلب جمعیت مهاجرش در تالاب‌های بین المللی استان دیده می‌شوند. از دیگر پرندگان مهاجر عبوری استان که وارد تالاب‌های استان شده‌اند می‌توان به انواع آبچلیک، سلیم، کاکایی اشاره کرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.