×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شهردار رشت: شهرداری با تمام امکانات برای برگزاری هر چه باشکوه تر مسابقات سراسری قرآن پای کار خواهد بود

%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c

شهردار رشت با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی ورزشی، زیباسازی، روابط عمومی و سازمان حمل و نقل بار و مسافر برای همکاری در مسابقات سراسری قرآن آماده هستند، افزود: تا جایی که امکانات اجازه دهد ما یاری گر این حرکت معنوی بزرگ در گیلان خواهیم بود.

به گزارش گیلان پیام، دکتر سید محمد علی ثابت قدم در نشست با مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان و معاونان این سازمان با اشاره به اینکه در مورد برگزاری هر چه باشکوه تر مسابقات سراسری قرآن در گیلان شهرداری رشت حداکثر تلاش خود را می کند گفت: سازمانهای مرتبط با این موضوع در شهرداری رشت موظف به همکاری با اوقاف خواهند شد.

وی  افزود: تا جایی که امکانات اجازه دهد ما یاری گر این حرکت معنوی بزرگ در گیلان هستیم.شهردار رشت با بیان اینکه در برگزاری چنین مراسمات معنوی و مذهبی همواره ارادت قلبی و عملی کارکنان شهرداری رشت پای کار خواهد بود تصریح کرد: در حرم مطهر خواهر امام (س) نیز فعالیت های عمرانی در حال انجام است

دکتر ثابت قدم گفت: در مورد محوطه بیرونی حرم خواهر امام ( س ) محدوده ساغریسازان و… مناقصه آن برگزار و کارها آغاز می شود و هر کاری بتوانیم انجام می دهیم.

وی تاکید کرد: برای تسریع در کارها باید تعامل باشد و هر دو طرف پای کار باشند؛ ما در خدمت هستیم و اگر اوقاف در برخی از موارد همراهی بیشتری داشته باشد می تواند در تسریع کارها کمک کند.

شهردار رشت گفت: اگر ساختار اوقاف ما را در بروکراسی اداری بیندازد یا مدل های کاری تعریف شود ، بسیاری از جمع بندی ها خروجی مثبت نخواهد داشت ما اعتقادی صحبت می کنیم و باید با تسریع در کارها هزینه های شهر کاهش یابد.

فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت نیز در این نشست برگزاری محفلی با قرآن در پیاده راه فرهنگی رشت را با حضور مدعوین و شرکت کنندگان مسابقات قرانی در شب های محرم پیشنهاد داد و گفت: هماهنگی های لازم در این خصوص و نیز تهیه امکاناتی مانند اتوبوس و بنر و پوستر  انجام می شود و ما آماده هر گونه خدمات رسانی با توجه به امکانات موجود در شهرداری به مدعوین و شرکت کنندگان مسابقات قرآنی در استان خود هستیم.

حجت الاسلام عادلی مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی یک اتفاق مهم و مبارک در شهر است اظهار داشت: این مسابقات از ۲۵ مهر لغایت هفتم آبان در مجتمع زیبا کنار برگزار می شود.

وی با اشاره به تشکیل سه ستاد با عنوان راهبردی ، معین و اجرایی برای برگزاری این دوره از مسابقات تاکید کرد: ستاد معین و اجرایی استانی است و در ستاد معین به ریاست استاندار اقدامات نهایی طی روزهای آتی مورد بررسی قرارمی گیرد.

وی شهرداری ها را در به ثمر رسیدن هر فعالیت فرهنگی در شهر بسیار موثر دانست و گفت: برای برگزاری این دوره از مسابقات ۳ میلیارد هزینه لازم است که ۱.۵ میلیارد آن از سوی مرکز تهیه می شود و مابقی در استان باید تامین شود

عادلی تاکید کرد: قطعاً اوقاف گیلان به تنهایی از عده هزینه ها بر نمی آید بنایراین بسیاری از دستگاهها با ما در این مسیر هم صدا شده اند.

وی نقش شهرداری در تبلیغات محیطی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: تکثیر پوسترهای مسابقات در اتوبوس های شهر، تبلیغات محیطی و نیز استقرار اتوبوس های شهری برای انتقال شهروندان به محل مسابقات از اموری است که شهرداری می تواند ما را در این امر یاری کند.

عادلی در ادامه با اشاره به تلاش های شهردار رشت و دستور ایشان برای تسریع در روند کارهای عمرانی مرقد مطهر خواهر امام س) گفت: کار با تاکیدات شهردار محترم سرعت گرفته است اما چون ایام محرم نزدیک است لازم است کارها با سرعت بیشتری پیش رود.

وی تاکید کرد: برای تسریع کارها اوقاف همواره پای کار است اما موقوفات از لحاظ شرع و قانون شرایط ویژه ای دارند از باب تبدیل به احسن کردن موقوفات راهکارهایی اندیشیده می شود

قاسم پور معاون فرهنگی اوقاف گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه اتوبوس ها ی شهری برای این مسابقات واجب است گفت: از ظرفیت های دستگاههای مختلف استفاده شده است اما باز هم اتوبوس های ما محدود است.

وی با اشاره به پخش مستقیم این مسابقات ازشبکه سراسری قرآن تصریح کرد: ایجاد المان های شهری با محوریت قرآن در این ایام بسیار احساس می شود و اگر این المان ها ماندگار باشد فوق العاده است .

محمد پورپیر مدیر روابط عمومی اوقاف گیلان نیز افزود: تلویزیون های شهری چنانچه ظرفیت پخش آنلاین داشته باشند ما این امکان را برای پخش مسابقات داریم.وی تاکید کرد: مر قد خواهر امام (س) رشت این ظرفیت را دارد که به قطب فرهنگی شهر تبدیل شود و برای این امر من به عنوان شخصی که در جوار این حرم مطهر زندگی می کند برای هر گونه کمکی اعلام آمادگی می کنم.

سید مرتضی فخر موسوی معاون توسعه منابع و توسعه و علی خوشخو معاون بهره‌وری و اقتصادی اوقاف گیلان نیز در این مراسم در خصوص انجام تبلیغات محیطی و نیز برگزاری مراسم محفلی با قرآن در پیاده راه فرهنگی رشت با دعوت از شرکت کنندگان مسابقات سراسری قرآن توضیحاتی را ارائه دادند./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.