×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان خبر داد: احداث ۲۰ مگاوات نیروگاه انرژی خورشیدی در استان گیلان

%d8%a8%d8%b1%d9%82-%d9%85%d9%86%d8%b7%d9%82%d9%87-%d8%a7%db%8c

در نشست مهندس  بلبل  آبادی  مدیر  عامل  شرکت  سهامی  برق  منطقه ای  گیلان  با اساتید دانشگاه گیلان و پیتر شرم سهامدار و رئیس هیات مدیره شرکت  SUNfarming  در سالن کنفرانس شرکت، در خصوص احداث ۲۰ مگاوات نیروگاه انرژی خورشیدی در استان گیلان بحث و بررسی و تبادل نظر صورت گرفت.

به گزارش گیلان پیام ، مهندس  بلبل  آبادی  با بیان خبر فوق، افزود:شرکت سان فارمینگ در کشورهای مختلف دنیا پروژه های متعددی را انجام داده اند. عملیات اجرایی حدود ۵۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی در کشور آلمان توسط این شرکت انجام شده است. که از این مقدار ۲۰۰ مگاوات مستقیما توسط این شرکت انجام شده و ۳۰۰ مگاوات دیگر با مشارکت این شرکت و سایر شرکتها صورت پذیرفته است.
وی افزود:با رایزنی های انجام شده با مسئولین حاکمیتی و دولتی، شرکت یاد شده مورد تائید بوده و شبیه شرکتهای دانش بنیان ایرانی است که از شرایط ویژه ای برخوردار است و در زمینه سرمایه گذاری از پتانسیل بالایی برخوردار می باشد.
مدیر  عامل  شرکت  سهامی  برق  منطقه ای  گیلان در مورد  منطقه مد نظر شرکت  سهامی  برق  منطقه ای  گیلان جهت ساخت ۲۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی بیان داشت:
در ابتدای امر از سوی مسئولین کشوری اعتقادی به ساخت نیروگاه خورشیدی در منطقه گیلان وجود نداشت. چرا که مقدار تابش در این استان را مناسب نمی دیدند. اما با رایزنی های که انجام شد و دلایل علمی و منطقی که کارشناسان هواشناسی استان گیلان جهت منطقه منجیل تا لوشان ارائه کردند این رویکرد مورد بازنگری و تجدید نظر قرار گرفت. منطقه جفرافیایی منجیل تا لوشان فاقد ریزگردها بوده و بادخیز بودن منطقه موجب می شود گرد و خاک بر روی پانل های خورشیدی ننشیند و همچنین سلولهای خورشیدی خنک شده که این امر بازده سلولهای خورشیدی را افزایش می دهد. که همه این عوامل ساخت ۲۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در منطقه جفرافیایی منجیل تا لوشان را امکان پذیر می سازد.
در ادامه  پیتر شرم سهامدار و رئیس هیات مدیره شرکت  SUNfarming  به معرفی این شرکت پرداخت و مهندس حیات بخش مدیر توسعه فنی شرکت  (advance biomass concepts) ABC به ترجمه مطالب ایشان پرداخت.
رئیس هیات مدیره شرکت سان فارمینگ در خصوص مشخصات و ویژگیهای این شرکت  بیان داشت:فعالیت اصلی این شرکت تولید برق از انرژی خورشیدی و در کنار آن انجام فعالیتهای کشاورزی در زیر مجموعه پانل های خورشیدی تحت عنوان  Food & Energy است.  و هدف اصلی آن در ایران سرمایه گذاری بر روی پروژه های خورشیدی و غذا با سرمایه ای در حدود حداقل ۴۰ میلیون یورو می باشد. این شرکت ارتباط نزدیکی با دولت آلمان دارد و به واسطه این ارتباط، امکان دریافت اعتبار از بانکهای کشور آلمان وجود دارد. هدف اصلی این شرکت انتقال تکنولوژی بوده و در کنار آن مباحث آموزش، تحقیق و توسعه هم از اولویتهای مهم این شرکت می باشد. همچنین علاقه مندیم که از نظرها و مشاوره بخشهای مختلف دولتی و غیر دولتی که با ما در گیر پروژه ها هستند نیز بهره مند شویم.
رئیس هیات مدیره شرکت سان فارمینگ در خصوص همکاری با دانشگاه گیلان بیان داشت:
ما امیدواریم که بتوانیم با دانشگاه گیلان نیز همکاری داشته باشیم و چنانچه همکاری متقابل صورت بگیرد خواهیم توانست تسهیلات و خدماتی مانند آموزش، تجهیزات و اساتید باتجربه را در اختیار دانشگاه گیلان قرار بدهیم. هدف شرکت ما این است که هر دو طرف بتوانند مزایایی را از ارتباط متقابل داشته باشند.
در ادامه جلسه اساتید دانشگاه گیلان انتظارات خود را مطرح کردند و قول مساعد جهت همکاری با این شرکت را دادند. همچنین اظهار داشتند که دانشگاه گیلان  علاقه مند به همکاری در بخش فنی پروژه ها می باشد.
در ادامه جلسه عابد کارشناس هواشناسی استان گیلان در خصوص منطقه مورد نظر شرکت برق منطقه ای گیلان جهت احداث نیروگاه خورشیدی بیان داشت:در منطقه منجیل و لوشان شرایط پایداری را شاهد هستیم. ابرناکی(ابری بودن) این منطقه حتی در فصل زمستان هم بسیار کم است و از نظر رطوبت، باد، دما و عدم وجود گرد و خاک، جوی بالنسبه آرام را داریم. ریزگردها در این منطقه بسیار کم بوده و ساعات آفتابی تقریبا بالا است. در مقایسه با مناطق دیگر کشور، منطقه مورد نظر شرکت برق منطقه ای گیلان برای ساخت نیروگاه خورشیدی یک منطقه ویژه محسوب می شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.