×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
لزوم پرهیز از عادی انگاری و ترزیق دُز سوم و چهارم واکسن کرونا / تداوم  استفاده از ماسک و رعایت موازین بهداشتی پیشگیرانه توسط آحاد مردم

گیلان پیام/ دکتر اسدالله عباسی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گیلان با تبریک روز مباهله پیامبر اسلام (ص) و تقدیر از تلاش‌های صادقانه کادر درمان و نیروهای جهادی در مقابله با ویروس منحوس کرونا، اظهار کرد: کادر درمان نمونه بارز جهادگری های دفاع مقدس را در این دوران به نمایش گذاشتند.
وی با اشاره به افزایش میزان بستری های کرونایی در بیمارستان‌های استان و لزوم پرهیز از عادی انگاری و ضرورت ترزیق دُز سوم و چهارم واکسن با اطلاع رسانی مناسب توسط مسئولان امر و رسانه ها ، اظهار کرد: تداوم استفاده از ماسک و رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی توسط مردم، مدنظر همگان باشد تا شاهد روزهای سخت کرونایی نباشیم و به خوبی بتوانیم این سویه جدید را با پیگشیری مدیریت کنیم.
وی با اشاره به نگرانی های ایجاد شده در خصوص وضعیت قرمز در برخی شهرستان های گیلان، افزود: دو شهرستان رودبار و لاهیجان قرمز هستند و برخی شهرستان ها در آستانه پیوستن به این وضعیت قرار دارند که باید در این خصوص توجه ویژه ای صورت گیرد.
نماینده عالی دولت در گیلان، اظهار کرد: وضعیت آبی گیلان به واسطه برخی عادی انگاری ها به حالت هشدار تبدیل شده که نیازمند رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی است.
دکتر عباسی با تاکید بر اینکه فرمانداران مسئولیت سنگینی در شهرستان‌ها برعهده دارند، گفت: فرمانداران براساس اختیاراتی که دارند باید با جدیت نسبت به مسئله کرونا وارد عمل شوند.
وی با انتقاد از برگزاری برخی مراسمات به صورت عادی و در فضای بسته، افزود: در چنین شرایطی باید توجه به پروتکل‌ها و موازین بهداشتی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به قرارداشتن در آستانه ماه محرم به تشریح فضایل این ماه عزیز و همچنین روند بازگشت حجاج بیت‌الله الحرام پرداخت و بیان کرد: تداوم استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی در تمامی فضاهای سربسته و برگزاری مراسم‌ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فضای باز ضروری است.
استاندار گیلان با تاکید بر لزوم اقناع سازی مردم در تزریق واکسن کرونا، بیان کرد: مسئولان شرایط را برای تسهیل فرآیند واکسیناسیون فراهم کنند و مردم نیز کمال همراهی و تعامل را داشته باشند.
دکتر عباسی بر ضرورت تمهید مقدمات بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تأکید کرد و، گفت: از هم اکنون باید اقدامات لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها انجام گیرد و برای واکسینه کردن جامعه هدف برنامه‌ریزی شود.
استاندار گیلان با اشاره به اهمیت و نقش رسانه ها در آگاهی بخشی جامعه، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه بویژه صدا وسیما در آگاهی بخشی نسبت به حساسیت موضوع کرونا همانند گذشته فعالیت شان را ادامه دهند.
وی همچنین تامین منظم اقلام دارویی و ارائه خدمات مناسب درمانی را از اصول مهم در خدمت به مردم و بیماران برشمرد و تاکید کرد: اجازه ندهیم هزینه های سنگین معنوی، روحی و روانی علاوه بر هزینه های درمان به خانواده هایی که درگیر بیماری هستند، تحمیل شود.
در این جلسه که فرمانداران شهرستانهای گیلان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، تعدادی از اعضای ستاد مدیریت کرونا گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات انجام شده اراده کردند./انتهای

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.