×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
پیش بینی هوایی بسیار گرم برای استان طی۱۵ روز آینده/ لزوم اعمال مدیریت مصرف برق بیش از گذشته

گیلان پیام/مهدیزاده اظهار داشت: باتوجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی طی هفته جاری و هفته آینده، هوایی بسیار گرم و شرجی را در استان گیلان شاهد خواهیم بود و به طبع آن نیاز مصرف برق در گیلان افزایش خواهد یافت .
وی تاکید کرد: طی سالیان اخیر ناترازی بین تولید و مصرف برق در سطح کشور رخ داده که موجب چالش عمده ای برای صنعت برق شده است.
مدیرعامل توزیع برق گیلان ضمن تشکر از همراهی مردم در مدیریت مصرف برق افزود: با توجه به مدیریت های اعمال شده در مصرف برق ادارات، همچنین تعامل با صنایع و مشترکین کشاورزی تاکنون حتی برای یک دقیقه خاموشی نوبتی برای مشترکین خانگی اعمال نشده است.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی روزهای اخیر و باتوجه به گرمای هوا و ورود مسافران به گیلان، نیاز مصرف برق استان به طرز چشمگیری افزایش یافته و گیلان در منطقه قرمز قرار گرفته است و این به معنی عدول از آستانه مصرف برق تعیین شده برای گیلان از سوی دیسپاچینگ ملی است.
مهدیزاده گفت: امیدواریم با همراهی مردم شریف استان و با مدیریت مصرف برق همچنان این پایداری شبکه های برق ادامه داشته باشد تا برخلاف سالهای گذشته شاهد خاموشی های نوبتی نباشیم.
مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: ساعت پیک مصرف در استان در روز ۱۲ الی ۱۷ و در شب ۲۰ الی ۲۴ می باشد و مشترکین محترم می توانند با اعمال راهکارهای ساده از جمله قرار دادن درجه کولر روی ۲۵ درجه (دمای آسایش)، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده حداکثری از روشنایی روز و… از خاموشی های احتمالی جلوگیری کنند.
وی تاکید کرد: هیئت وزیران بخشنامه ای را تصویب کردند که بر اساس آن ادارات می بایست ۳۰ درصد مصرف انرژی برق خود را در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری نسبت به مصرف سال گذشته کاهش دهند و اگر این صرفه جویی توسط ادارات انجام نشود شرکت توزیع برق ملزم به قطع برق این ادارات میباشد که از ابتدای سال و براساس رصد دقیق صورت پذیرفته بوسیله کنتورهای هوشمند، برق ادارات پرمصرفی که این بخشنامه را رعایت نکرده اند با هماهنگی استانداری قطع شده است.
مهدیزاده عنوان کرد: پایش و نظارت کامل شرایط برق در استان با هماهنگی امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق توسط معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ و سایر معاونت های ذی ربط بصورت روزانه در حال انجام است و تمامی نیروهای عملیاتی این شرکت و حتی پیمانکاران طرف قرارداد در آماده باش ۲۴ ساعته قرار دارند و هم اکنون در کل استان بیش از ۱۶۵ اکیپ عملیاتی با تجهیزات و امکانات لازم جهت واکنش سریع در صورت وقوع ناپایداری شبکه های برق آماده خدمت رسانی به هم استانی های شریف می باشند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.