×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
مردم برای تکمیل واکسیناسیون کرونا هر چه سریع‌تر اقدام کنند

گیلان پیام/ در راستای تشدید نظام مراقبت بیماری کووید-۱۹ و ارتقای پوشش واکسن کرونا، جلسه (وبینار) «تقویت نظام مراقبت کووید-۱۹» با مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه و مدیران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.
دکتر اسماعیل نورصالحی – معاون بهداشتی دانشگاه در ابتدا با بیان اینکه روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا در روزهای اخیر نشان‌دهنده عادی انگاری و بی‌توجهی نسبت به تکمیل دزهای واکسیناسیون کرونا است، گفت: متاسفانه طی ماه‌های اخیر شاهد کاهش استقبال از تکمیل دزهای واکسیناسیون کرونا در استان بودیم و این عامل به همراه عادی انگاری و بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، منجر به طغیان مجدد بیماری کرونا شده است.
وی افزود: با وجود اینکه هم اکنون بیش از ۸۸ درصد جمعیت بالای پنج سال استان نوبت اول واکسن کرونا و ۸۴ درصد این گروه جمعیتی نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، اما تنها ۵۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان نوبت سوم واکسن کووید-۱۹ را تزریق کرده‌اند در حالی که، تکمیل دزهای واکسن منجر به بالا رفتن ایمنی جمعی در برابر شیوع این بیماری می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه در ادامه استفاده از ماسک در اماکن پرازدحام و مسقف را الزامی دانست و گفت: باید از تجربیات پیشین در مقابله با کرونا درس بگیریم و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به جد اقدام کنیم.
دکتر نورصالحی در خاتمه با اشاره به تداوم عرضه واکسن کرونا در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی سراسر استان گیلان، تصریح کرد: همه مراکز و پایگاه‌های بهداشتی استان آماده ارائه واکسن به مردم استان وهمچنین مسافران برای تکمیل دزهای واکسیناسیون کرونا می‌باشند تا با همکاری و همراهی یکدیگر، موج جدید شیوع این بیماری را پشت سر بگذاریم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.