×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
دولت برنامه های مدیریت مصرف را از خود و واحدهای زیرمجموعه آغاز کرده است

گیلان پیام/این نشست با حضور سرهنگ پاسدار رضا رنجبر رئیس سازمان بسیج ادارات و کارکنان سپاه قدس گیلان، محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل ، سید محمدعلی میری نرگسی قائم مقام اجرایی در امور شهرستانها و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت قمر بنی هاشم (ع) بهمراه جمعی از معاونین توزیع برق گیلان به اجراء در آمد.

در ابتدا مهدیزاده ضمن تقدیر از همراهی سازمان بسیج کارمندان استان بجهت همراهی در اجرای برنامه های مدیریت بار اظهار داشت: برق امروزه جز حیاتی ترین و زیربنایی ترین نیازهای بشر است و این موضوع رسالت صنعت برق را در امر خدمت رسانی سنگین تر می کند.

وی افزود: سالیان گذشته ناترازی بین تولید و مصرف برق در کشور پیامدهای تلخی برای همه اقشار جامعه بویژه بخش صنعت بهمراه داشت و از این رو با روی کارآمدن دولت جدید و تیم جدید وزارت نیرو و شرکت توانیر تلاش وافری صورت پذیرفت تا مشکلات به حداقل برسد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: زمستان سال گذشته برخلاف زمستان های سالیان قبل هیچگونه خاموشی و کمبود انرژی حادث نشد و این نیز به نوبه خود دستاورد مهمی در کوتاه مدت محسوب می شود.

مهدیزاده افزود: برنامه های مدیریت بار را از تعطیلات نوروز سالجاری بهمراه کل صنعت برق کشور در استان آغاز کردیم و تفاوت برنامه های امسال صنعت برق با سالیان گذشته برنامه محور بودن و مشوق محور بودن است.

وی تاکید کرد: دولت و هیئت وزیران مدیریت مصرف را از خود و بدنه دولت آغاز کرده و تصویبنامه لازم مبنی بر پایش و کنترل مصرف برق را صادر کرده است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان اضافه کرد: : براساس توافق، ادارات دولتی و دستگاههای اجرایی موظف هستند در ساعات اداری نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند ودر ساعات غیر اداری نیز باید ۶۰درصد کاهش مصرف اعمال شود.

مهدیزاده با اشاره به اینکه برنامه‌های کاهش مصرف مشترکان برای کاهش پیک ۱۴۰۱ عمدتا تشویق محور هستند ادامه داد: در حوزه کشاورزی نیز اگر در زمان اوج مصرف( ۱۲ الی ۱۷) ۵ ساعت همکاری داشته باشند، می‌‍ توانند در باقی ساعات روز برق را رایگان دریافت کنند.

وی تاکید کرد: در بخش خانگی نیز بر اساس مصوبه دولت برای مصارف مشترکین خانگی در تابستان سال ۱۴۰۱ از ۱۵خرداد تا ۱۵ شهریور تشویق‌های ۵ برابری محاسبه می شود یعنی اگر مشترکی مصرف کمتری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته باشد از نرخ تشویقی برخوردار خواهد شد و به ازای هر یک کیلوواتساعت کاهش مصرف نسبت به سال گذشته ۵۰۰ تومان پاداش تعلق می گیرد .

مهدیزاده گفت: مشترکین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)  و بهزیستی نیز در صورت مصرف تا ۵۰ درصد الگو، برق کاملا رایگان دریافت می کنند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: دستاورد مهم توزیع برق گیلان در مدیریت بار مصرف، تفاهم نامه جدید با صنایع است که طی جلسات متعدد با سازمان صمت و مدیران صنایع استان حاصل و هر دو طرف از نتایج مثبت آن بهره مند شده اند.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه مشترکین صنعتی تعطیلی روز جمعه خود را به یک روز در وسط هفته شیفت داده اند و از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۳ شب این خاموشی برای آنها اعمال خواهد شد ؛ همچنین در قبال این همکاری پاداش در قالب تخفیف بهای برق مصرفی به آنها تعلق خواهد گرفت.

مهدیزاده تاکید کرد: ساخت نیروگاه جدید زمان بر و نیازمند صرف هزینه بسیار زیاد است اما با صرفه جویی به راحتی می توانیم ضمن کمک به اقتصاد کشور و محیط زیست، از رفاه و عدالت مورد انتظار در حوزه برق و انرژی برخوردار شویم.

 مدیرعامل توزیع برق گیلان در پایان تاکید کرد: با مجموعه اقدامات صورت پذیرفته و با وفاق و همراهی ستودنی در استان، تا کنون هیچ خاموشی نوبتی برای مدیریت بار در استان اعمال نشده است و امیدواریم با کمک آحاد مردم شریف استان بتوانیم بدون مشکل از تابستان عبور کنیم.

در ادامه سرهنگ پاسدار رضا رنجبر رئیس سازمان بسیج ادارات و کارکنان سپاه قدس گیلان ضمن تقدیر از زحمتکشان صنعت برق استان خاطرنشان کرد: برق جز حیاتی ترین نیازهای انسان امروزی است  و خدا را شاکریم زندگی مردم در حوزه برق، علیرغم وضعیت اقتصادی موجود و تحریم های ظالمانه دشمن و همچنین با تلاش دست اندرکاران در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت وفاق و همراهی دولت و مردم برای حل مشکلات افزود: بسیج نماد و مظهر خدمت رسانی است و با ورود به هر حوزه نتایج و آثار مثبت و ماندگاری از خود برجای می گذارد.

سرهنگ پاسدار رضا رنجبر گفت: جلسات متعددی با متولیان صنعت برق استان برای همکاری و همراهی برای گذر از پیک تابستان داشته ایم و در سالجاری نقش بسیج در مدیریت مصرف پررنگ تر از سالیان گذشته است.

وی به برگزاری موفق رزمایش کاهش مصرف برق در استان اشاره کرد و افزود: اجرای رزمایش مذکور از ساختمان اداری سپاه آغاز شد و نتایج مثبت آن مورد وثوق متولیان امر قرار گرفت و در ادامه این رزمایش بصورت جاری در ادارات دولتی به اجرا درخواهد آمد.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارکنان سپاه قدس گیلان ضمن تاکید مجدد بر لزوم کاهش مصرف ۳۰ درصدی در ساعات اداری و ۶۰ درصدی در ساعات غیر اداری نسبت به سال گذشته از سوی دستگاههای اجرایی، تصریح کرد: فرماندهان بسیج ادارات مصرف برق محل کار و اداره مطبوعه خود را مورد پایش و ممیزی قرار دهند تا با کمک هم از تابستان سالجاری بدون مشکل عبور کنیم.

همچنین سید محمدعلی میری نرگسی قائم مقام اجرایی در امور شهرستانها و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت قمر بنی هاشم (ع) توزیع برق گیلان در این نشست گفت: معدن و مخزن بزرگی به نام صرفه جویی در کشور داریم که نتایج بسیار گرانبها و ارزشمندی برای کشور در ابعاد مختلف دارد.

وی افزود: بسیج از دل مردم است و تاثیرگذاری بسیار زیادی در جامعه دارد، زیرا ثابت کرده است در هر حوزه ای ورود کرده همگان از نتایج مثبت اقدامات و فعالیت های این نهاد مردمی بهره مند شده اند.

قائم مقام اجرایی در امور شهرستانها با تاکید بر اینکه فرهنگ مدیریت مصرف باید نهادینه شود گفت: رویت پذیری و کنترل پذیری مصرف برق ادارات با سرعت در حال انجام است و این موضوع در مدیریت بار شبکه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی در پایان گفت: در شرایط سخت و محدودیت اگر منسجم باشیم قوی تر و شکوفاتر خواهیم شد و این موضوع در صنعت برق و با کمک بسیجیان و سایر اقشار عملیاتی شده است و توانسته ایم باجود تمام فشارهای موجود با تامین برق پایدار، خدمت رسان مردم باشیم.

همچنین در ادامه مباحث پایش مصرف ادارات توسط مهناز یوحنایی مدیر دفتر مدیریت مصرف و مباحث وضعیت مصرف برق در استان توسط علی پیک حرفه رئیس اداره کنترل شبکه امور دیسپاچینگ توزیع برق گیلان مورد ارائه قرار گرفت و در پایان جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.