×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی، سرمایه‌گذاری و زیباسازی شهر / سرعت بخشیدن به پروژه‌های آسفالت

گیلان پیام/ سید امیر حسین علوی شهردار رشت در جلسه شورای اداری که با حضور رضا عاشری عضو شورای اسلامی شهر رشت، معاونین، رؤسای سازمانها و مدیران شهرداری رشت برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن روز شهرداریها به تمام حاضران در جلسه اظهار داشت: باید کمک کنیم تا اتحاد و انسجام درون سازمانی تقویت شود، زیرا بدون این اتحاد و با وجود هجمه‌هایی که دائما به سوی شهرداری روانه می‌شود، تمام خدمات این نهاد به شکل غیرکارشناسی تحت الشعاع قرار می‌گیرد.
شهردار رشت ضمن استقبال از انتقادات سازنده مردم و شهروندان تصریح کرد: قصد ندارم بعد از این در مقابل تحلیل‌ها و قضاوت های نادرستی که در مورد شهرداری و مدیریت آن بیان می‌شود، سکوت کنم.
سید امیر حسین علوی با بیان اینکه برخی اتفاقات اصل قداست و خدمتگذاری شهرداری رشت را هدف قرار داده و قصد زیر سوال بردن آن را دارد، اذعان کرد: نگاه به درون داشتن و اصلاح عملکردها باید در دستور کار همه ما در شهرداری رشت قرار بگیرد تا فضا به سمتی نرود که ایرادی بر کارکردهای ما وارد شود.
وی جلوگیری از بروز خطا و برخورد با اقدامات نادرست حتی‌المقدور در مجموعه شهرداری را خواستار شد و ابراز داشت: با توجه به سرمایه‌های انسانی موجود، اعتقاد دارم، توان لازم برای کار در همه مدیران شهرداری رشت وجود دارد.
شهردار رشت با تاکید بر اینکه شهرداری به منابع کلان بیشتری برای انجام پروژه‌های بزرگتر نیاز دارد، تصریح کرد: باید همه ما به گونه‌ای رفتار و عمل کنیم تا این پیام مهم از طرف همه مدیران استانی و نمایندگان به عنوان خواسته‌‌ مهم شهر رشت دریافت شود.
علوی با اذعان به اینکه نباید در سیستم شهرداری دغدغه مالی وجود داشته باشد، یادآور شد: برای مناطق پنجگانه شهرداری رشت امروز حجم وسیعی از کارها و پروژه‌ها تعریف شده است و در رویکرد جدید مناطق به شدت درگیر موضوعات کلی سطح شهر هستند.
وی تعیین تکلیف میزان پرداخت حقوق و دستمزد پرسنلی توسط معاونت مالی و حقوقی را خواستار شد و گفت: شهرداری رشت در حوزه ارائه خدمات رفاهی به کارکنان خود نیز می بایست تلاش بیشتری داشته و عملکرد خوبی ارائه دهد.
شهردار رشت علاوه بر پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل، تامین اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت و تلاش همه مناطق را امری بسیار مهم خواند و عنوان کرد: از مناطق پنجگانه شهرداری رشت انتظار داریم به اقدامات خود به خصوص در حوزه آسفالت و لکه‌گیری کوچه‌ها و معابر سرعت ببخشند. از طرفی شهرداری در حوزه زیباسازی باید برنامه‌های این بخش با سرعت بیشتری پیگیری و اجرایی شود.

علوی اذعان کرد: شهرداری وعده داده امسال ۱۰ پارک را در سطح شهر احداث کند، بنابراین از مناطق انتظار داریم روند احداث پارکهای محله‌ای را سرعت بدهند.
وی اظهار داشت: لایروبی تالاب عینک و احداث پل چوبی باید هر چه سریعتر شروع شود تا در کنار خدمات‌رسانی بهینه به شهروندان، اعتماد لازم نسبت به شهرداری جلب شود.
شهردار رشت با اشاره به برنامه دقیق شهرداری در باب نوسازی ماشین‌ آلات لجستیکی و اسقاط ماشین‌ آلات فرسوده، بیان داشت: توان لجستیکی شهرداری چه در بخش ماشین‌ آلات سبک و چه در بخش ماشین‌ آلات سنگین باید تقویت شود.
علوی در پایان از همه مدیران و روسای سازمانها بابت تلاشها و زحماتشان و همچنین مسئولیت سنگینی که بر گردنشان است تشکر و قدردانی کرد.
محمد باقر بشر دانش معاون خدمات شهری شهرداری رشت در خصوص بهسازی سراوان، تجهیز سیستم پردازش کود آلی و بهبود محیط شهری و پارکهای قابل افتتاح در ماه‌های آینده، همچنین مجتبی ماه پسند معاون مالی و اقتصادی نیز گزارشی را در خصوص ساختمان سپیدار، اخذ مطالبات از دستگاههای اجرایی، بودجه، درآمد، تامین مالی پروژه‌های عمرانی و بازگشایی‌ها و تفریق بودجه سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ ارائه کرد.
محمد حسین خیابانی معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت هم در این جلسه در بحث پروژه‌های عمرانی، رینگ ۹۰ متری، تالاب عینک، جذب اعتبارات، پروژه تقاطع ولی عصر (عج)، پروژه امام علی (ع)‌ و سعدی به سرگل و همچنین رضا ویسی معاون معماری و شهرسازی شهرداری رشت نیز در خصوص صدور پروانه برای املاک نسقی، شهرسازی در مناطق، ارائه خدمات الکترونیک و پروژه خیابان پرستار مباحثی را مطرح نمودند.
گفتنی است، مدیران مناطق پنجگانه شهرداری رشت هم روند پروژه‌های عمرانی، مشکلات و موضوعات شهری حول محور منطقه خود را بیان داشته و اقداماتی که تاکنون انجام شده است را تشریح کردند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.