×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ارائه ۱۱۰ بسته خدمتی ازدواج و تحکیم خانواده در هفته ازدواج

گیلان پیام/ دکتر عباس اهرابی در آئین اهدای جهیزیه به نوعروسان و کمک هزینه ازدواج به نودامادان تحت پوشش کمیته امداد استان، ضمن تبریک سالروز ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س)، با بیان اینکه یکی از مأموریت های مهم کمیته امداد کمک به امر ازدواج جوانان تحت حمایت است، افزود: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جمعیت، در طول سال بسته خدمتی ازدواج و تحکیم خانواده به افراد مدّنظر تحت حمایت ارائه می گردد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، با اشاره به تشکیل ستاد کوثر در استان، گفت: ستاد ازدواج کوثر با هدف برنامه ریزی و انجام هماهنگی های بین بخشی به منظور بهره مندی حداکثری از ظرفیت های موجود و انجام اقدامات کیفی و ارزشمند جهت زوجین جوان تحت حمایت در سطح استان و شهرستان ها تشکیل گردیده است.
وی، با برشمردن برخی از برنامه های این نهاد همزمان با روز ملّی ازدواج، عنوان کرد: اهداء بسته های جهیزیه و کمک هزینه ازدواج، انجام مشاوره های فردی ازدواج به صورت تلفنی و حضوری، برگزاری مسابقات فرهنگی و اعطاء هدایای فرهنگی به مزدوجین تحت حمایت و تقدیر از خیرین فعال در حوزه ازدواج از برنامه های این نهاد به مناسبت این ایام می باشد.
اهرابی، ادامه داد: تجلیل از زوج های جوان دارای مهریه پایین و ارزش گذاری بر این امر پسندیده، دیدار و تجلیل از زوجین جوان موفق و نخبه در حوزه های مختلف علوم دینی و قرآنی، علمی و پژوهشی، فرهنگی وهنری، ورزشی و…، پرداخت تسهیلات به زوجین جوان متقاضی دریافت وام قرض الحسنه ازدواج از دیگر خدمات این نهاد به مناسبت این ایام می باشد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، افزود: تعامل مؤثر و بهره مندی از ظرفیت های فکری و امکانات مادی و معنوی سایر نهادهای اجتماعی مرتبط در جهت شناسایی راهکارهای ترویج ازدواج های آسان، آگاهانه و پایدار و همچنین ارتقاء سطح کیفی و اصلاح سبک زندگی زوجین بر اساس آموزه های دینی، ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی در خصوص کسب مهارت های زندگی و همسرداری بر پایه سبک زندگی اسلامی و نیز تشویق و ترغیب زوج های جوان به فرزندآوری از دیگر فعالیت های این نهاد در حوزه گسترش سنت حسنه ازدواج می باشد.
وی، با اشاره به در اولویت قراردادن ارائه خدمات اشتغال به زوجین جوان مستعد طرح های اشتغال، اضافه کرد: ارائه مشاوره شغلی، استعداد سنجی، حرفه آموزی، کاریابی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال از جمله این خدمات می باشد.
اهرابی، با اشاره به نقش مهم حامیان، خیّران و دستگاه‌های اجرایی در توانمندسازی خانواده های نیازمند، اظهارکرد: کمک به تأمین جهیزیه دختران تحت پوشش و پرداخت کمک هزینه ازدواج فرزندان پسر از جمله حمایت‌های کمیته امداد در راستای ترویج فرهنگ حسنه ازدواج است تا در سایه این امر مهم، زمینه های لازم برای ازدواج موفق و پایدار برای خانواده های تحت حمایت فراهم آید و از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه پیشگیری شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، با بیان اینکه به مناسبت روز ملی ازدواج، تعداد ۱۱۰ خدمت ازدواج و تحکیم خانواده به نوعروسان و نودامادان تحت حمایت این نهاد در استان ارائه شد، اضافه کرد: طی سال گذشته دو هزار و ۵۵۰ فقره هدیه ازدواج به مبلغ بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان به افراد تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان اهداء شد.
وی، در ادامه عنوان کرد: طی سال گذشته، با برگزاری کلاس های آموزشی مشاوره ای توسعه ازدواج مجدد پایدار و حمایت های صورت گرفته، ۲۲۴ مورد ازدواج مجدد موفق و پایدار انجام شده است.
اهرابی، با بیان اینکه کمیته امداد علاوه بر پرداخت کمک هزینه ازدواج به دختران و پسران خانواده ها‌ی تحت حمایت این نهاد، تا سقف ۱۵ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه بدون بهره در قالب وام کارگشایی به این افراد پرداخت می نماید، اضافه کرد: طی سال گذشته بالغ بر دو میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، در پایان ضمن قدردانی از خیّران و نیکوکاران، خاطرنشان کرد: یک هزار و ۳۱۴ زوج تحت حمایت در انتظار دریافت خدمت جهت شروع یک زندگی آبرومندانه و شرافتمندانه می باشند که امید است با دستان مهربان و گشایشگر عزیزان نیکوکار، هر چه زودتر این امکان میّسر شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.