×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
تقویت وفاق، همدلی و هم افزایی،  بهترین مسیر توسعه همه جانبه گیلان است / گره‌گشایی از مشکلات، بهبود شرایط  زندگی مردم و امیدافزایی، اولویت دولت جهادی سیزدهم

گیلان پیام/ دکتر عباسی در نشست مشترک مجمع نمایندگان، رئیس کل دادگستری و برخی نهادهای حاکمیتی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان و با حضور امام جمعه رشت برگزار شد؛ افزود: این جلسه با محوریت آیت الله فلاحتی برگزار شده که در آن مجمع نمایندگان استان ، رئیس دادگستری و نهادهای حاکمیتی برای رشد و توسعه استان و رفاه اجتماعی، با همدلی و صدایی واحد ، برای رفع مشکلات استان تصمیم گیری می کنند که جلسه ارزشمندی است.
وی با تاکید بر اینکه همه مشکلات را باید به صورت استانی ارزیابی و با همگرایی و استفاده از ظرفیت تمامی بخش ها در سطح ملی پیگیری کرد، افزود: در این جلسات؛ چالش ها و موانع و مشکلات استان بررسی و تلاش می شود که مهمترین آنها، با همدلی و همگرایی برطرف گردد.
استاندار گیلان بیان داشت: راه مناسب برای توسعه استان، تقویت وفاق ، همدلی و وحدت کنونی است که با بررسی مسائل و مشکلات، به نفع مردم حرکت کنیم و این، خواسته دلسوزان و خیرخواهان توسعه استان است.
استاندار گیلان همگرایی بین مسئولان را راهی مناسب برای توسعه همه جانبه و رشد شاخص ها دانست و گفت: در سفر بهمن ماه سال گذشته رئیس جمهوری به گیلان، این وحدت بین دستگاه های قضایی، مقننه و اجرایی استان دیده شد و هم اکنون تداوم این وحدت موجب توسعه خواهد بود و این همصدایی، موجب حصول جمع‌بندی های خوب برای تعالی گیلان است.
وی با اشاره به اینکه تصمیم گیری درباره مسائل کلان استان با این وحدت ، بین مردم امید آفرین خواهد بود، اظهار داشت: بایستی جلسات این‌چنینی، رضایمندی و آرامش مردم را در پی داشته باشد.
دکتر عباسی سابقه حضور خود در مجلس شورای اسلامی و نمایندگی مردم گیلان در خانه ملت را یادآور شد و گفت: نمایندگان نیز دغدغه رفع مشکلات را دارند و در جهت بهبود شرایط زندگی مردم همراه دولت سیزدهم هستند.
نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: گره گشایی و حل مشکلات و تلاش برای بهبود وضعیت زندگی مردم ، با تقویت روحیه امید در جامعه، از اولویت های دولت مردمی و انقلابی برای تعالی ایران اسلامی است.
وی شرایط بحرانی اوج شیوع کرونا در کشور و استان را مورد اشاره قرار داد و عبور از این شرایط را مرهون مدیریت مناسب دولت ، تلاش فداکارانه کادر درمان و همراهی مردم و جهادگران بسیجی دانست.
وی با اشاره به موضوع پسماند در گیلان گفت: اگر واقع بینانه به این مسئله نگاه کنیم؛ از زمان استقرار دولت سیزدهم و حضور بنده به عنوان خادم مردم و البته سفر پرخیر برکت رئیس جمهوری به گیلان، به تناسب برای ساماندهی معضل چهل ساله دپوی زباله و ابرچالش پسماند، اقدامات خوبی انجام شده است.
وی ادامه داد: با اختصاص اعتبارات لازم در زمان حاضر، میزان تصفیه و شیرابه ها کاهش یافته و جلوی ورود فاضلاب زندان لاکان به رودخانه گرفته شده و همچنین مشکل زباله های بیمارستان مدیریت شده که البته این اقدامات، با دقت و جدیت تداوم دارد .
دکتر عباسی خاطرنشان کرد: مصرانه، به قولی که به مردم برای بازگرداندن سراوان به طبیعت استان داده ام، ایستاده ام و در این زمینه باید از سوی همه مسئولان، هم افزایی صورت گیرد.
وی به تخصیص مناسب اعتبارات از محل سفر رئیس جمهوری و نیز اعتبارات استانی به راه آهن و آزاد راه اشاره و اضافه کرد: یک قطعه از راه آهن ۹۵ درصد و قطعه دیگر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که براساس وعده متولیان امر؛ راه آهن تا دهه فجر امسال افتتاح می شود.
دکتر عباسی ادامه داد: آزادراه منجیل رودبار نیز یک قطعه ۹۰ درصد و قطعه ای دیگر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
برقراری ارتباط بین ایران و کشورهای همسایه و شتاب در توسعه تجارت و رشد اقتصاد، بررسی موضوعات مرتبط با احیاء تالاب بین المللی انزلی، توسعه سرمایه گذاری در استان با شناسایی ۲۲۰ عرصه، افزایش خدمات حوزه بهداشت و درمان، توجه به مسائل فرهنگی ، اجتماعی و علمی دانشگاه ها و ارتقاء فعالیت های دانش بنیان، بهبود آبرسانی به روستاها، مدیریت آب کشاورزی، تقویت زیرساخت‌های برق ، گاز و فاضلاب، فعال سازی دوباره کارخانجات نیمه تعطیل، ساماندهی فاضلاب و نجات رودخانه های گوهررود و زرجوب رشت از جمله مباحثی بود که استاندار گیلان در این جلسه مطرح کرد.
همچنین در این جلسه کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا و رئیس مجمع نمایندگان گیلان، جبار کوچکی نژاد، سید علی آقازاده و محمدرضا احمدی سنگری از نمایندگان شهرستان های رشت و خمام، خلیل بهروزی فر نماینده فومن و شفت، مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار، احمد دنیامالی نماینده بندرانزلی، رسول فرخی نماینده سیاهکل و لاهیجان، پرویز محمدنژاد نماینده لنگرود، غلامرضا مرحبا نماینده آستارا، ابراهیم نجفی نماینده آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر و حسن محمدیاری نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز دیدگاه های خود درباره مسائل توسعه ای استان را بیان داشتند و همبستگی، همگرایی، اتحاد و افزایش تعامل بین مسئولان قوای مختلف در استان را مورد تأکید قرار دادند.
حجت الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان و سردار عبدالله پور فرمانده سپاه استان نیز در این جلسه نظرات خود در خصوص استفاده از ظرفیت های مختلف استان برای توسعه و پیشرفت گیلان و رفع مشکلات مردم عنوان کردند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.