×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی با افزایش ۷۰ درصدی به ۱۲ میلیون تومان رسید

گیلان پیام/ به نقل از سایت رسمی این سازمان ، دکتر احمد اسفندیاری با بیان اینکه تامین اجتماعی در سطح کشور قریب به چهار میلیون نفر مستمری‌ بگیر دارد، افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران از سال ۱۳۹۹ تغییراتی داشته و امضای تفاهم نامه‌ای با تکیه بر منابع داخلی سازمان و اعتبارات بانک رفاه کارگران در جهت هم‌افزایی و ایجاد تعامل بیشتر، زمینه‌ساز افزایش قابل توجه ظرفیت پرداخت تسهیلات به بازنشستگان شده است.
وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته قریب به ۶۰۰ هزار فقره تسهیلات به مستمری‌بگیران پرداخت شده است، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۳۳۰ هزار تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران به مبلغ ۵ میلیون تومان پرداخت شده و در سال ۱۴۰۰ نیز حدود ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات با مبلغ ۷ میلیون تومانی پرداخت شده است.
اسفندیاری ادامه داد: در سال جاری تعداد ۴۱۶ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد و مبلغ این تسهیلات ۱۲ میلیون تومان با اقساط ۲۴ ماهه و با کارمزد ۴ درصد میباشد . سهمیه‌های تخصیصی به کانون‌های بازنشستگان استان‌ها با توجه به تعداد بازنشستگان هر استان و اعضای کانون‌ها، تعیین و اعلام شده و اولین مرحله تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان ثبت‌نام شده توسط کانون‌های بازنشستگان پرداخت می‌شود.
وی به مراحل بعدی ارائه خدمات و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران اشاره کرد و گفت: مراحل بعدی پرداخت تسهیلات با استفاده از سامانه هوشمندی خواهد بود که امکان دسترسی بازنشستگان عزیز را جهت ثبت‌نام فراهم خواهد کرد. به منظور حفظ سلامتی و کاهش مراجعات حضوری بازنشستگان و مستمری بگیران، پرداخت تسهیلات به صورت کاملا غیرحضوری انجام می‌شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.