×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
بازدید معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از تصفیه خانه فاضلاب شرقی بندرانزلی

گیلان پیام/ محمد جوانبخت در این بازدید ضمن تأکید بر تسریع در روند تکمیل تصفیه خانه شرقی انزلی گفت: تکمیل این تصفیه خانه در حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان نقش بسزایی دارد و امیدواریم با بهره برداری از این پروژه های زیست محیطی ، مردم شهرستان از اثرات ارزشمند آن بهره مند باشند.
در این بازدید مازیار علی پور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی این تصفیه خانه اظهار داشت: تصفیه خانه شرقی بندرانزلی با ظرفیت ۱۲ هزار مترمکعب در شبانه روز در دست اجراست .
وی با بیان اینکه برآورد اولیه جهت تکمیل این تصفیه خانه ۶۹۰ میلیارد ریال می باشد تصریح کرد: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز متناسب با زمان پیش بینی شده، تا شهریور ماه سال آینده، تصفیه خانه شرق انزلی به بهره برداری خواهد رسید و جمعیتی حدود ۷۰ هزار نفر از شهروندان این منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد.
مدیرعامل آبفای گیلان همچنین در بازدید از سایت محل احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب شرقی انزلی، ضمن تشریح سختی و مشکلات عملیات اجرایی با توجه به بافت خاک و لجنی بودن محل احداث پروژه، اضافه کرد: تلمبه خانه حاضر با پیشرفت فیزیکی۵۶ درصد در حال اجرا می باشد .
وی همچنین خاطرنشان کرد: مبلغ اولیه قرارداد ۱۴۳ میلیارد ریال می باشد که بخش های اصلی آن ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۵۱۳ لیتر بر ثانیه و اجرای خط انتقال تحت فشار فاضلاب به طول ۵ کیلومتر می باشد و این ایستگاه پمپاژ بعنوان مهمترین ایستگاه پمپاژ شرق انزلی، یکصد و هفت هزار نفر جمعیت منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد.
مدیرعامل آبفای گیلان در ادامه یادآور شد: در محدوده شرق انزلی ۹۴ کیلومتر لوله گذاری اجرا شده است که با اجرای این ایستگاه و خط انتقال آن ، امکان بهره برداری تدریجی شبکه کار شده بصورت بخش به بخش، براساس اعتبارات تخصیصی فراهم خواهد شد و پس از تکمیل پروژه ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آن و اجرای پروژه احداث خط ثقلی از دهکده ساحلی تا این ایستگاه ، ۲۱ کیلومتر از لوله گذاری های انجام شده شرق انزلی به بهره برداری خواهد رسید.
همچنین دکتر دنیامالی نماینده مردم شریف انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اجرای طرح فاضلاب بهداشتی در این شهرستان در حفظ تالاب انزلی تصریح کرد: با توجه به اینکه زیرساخت های خوبی در شهر انزلی اجرا شده، باید برای تخصیص اعتبارات، متناسب با زمان پیش بینی شده در تکمیل طرح اقدام کرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.