×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ایستادگی کادر سلامت در دوران کرونا با ایثار و روحیه جهادی / نوبت ارتقای نظام سلامت گیلان با اصلاح ساختارها فرا رسیده است

گیلان پیام/ نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین و مدیران ستادی دانشگاه و ارتباط تصویری با مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان و رؤسای بیمارستان‌های استان برگزار شد.
معیار پایش عملکرد واحدها، شاخص‌های وزارتی هستند
دکتر ارسلان سالاری – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست، با تأکید بر اینکه در اجرای سیاست‌های وزارت بهداشت نباید تعلل کرد، افزود: اجرای تمامی شاخص‌ها و معیارهایی تعیین‌شده در آیین‌نامه‌های وزارتی برای همه لازم‌الاجرا بوده و معیار پایش واحدهای ارائه‌دهنده خدمات نیز همین شاخص‌ها هستند، لذا انتظار داریم گزارش دهی شبکه‌های بهداشت و معاونت‌ها، شاخص محور و قابل‌اندازه‌گیری باشد.
فعال کردن درمانگاه‌ها راهی برای بالا بردن تراز مالی
وی با بیان اینکه فعال کردن درمانگاه‌های دانشگاهی یکی از راه‌های بالا بردن تراز مالی در شهرستان‌ها است، گفت: تمام پزشکانی که با هر نوع رابطه استخدامی با دانشگاه علوم پزشکی گیلان همکاری می‌کنند باید توسط رؤسای بیمارستان‌ها در نوبت عصر در درمانگاه‌ها دارای برنامه باشند و به مردم خدمات ارائه کنند..
نارضایتی عمومی از عدم کیفیت تغذیه ارائه‌شده توسط پیمانکاران
وی با اشاره به نارضایتی عموم بیماران ، پزشکان، پرستاران، دانشجویان و… از کیفیت نامناسب تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: مسئولیت حفظ کمیت و کیفیت تغذیه در واحدهای تابعه دانشگاه بر عهده متولیان این حوزه است و باید با راه‌اندازی صددرصدی اتوماسیون تغذیه در دانشگاه، میزان، کمیت و کیفیت غذا ، مورد ارزیابی و پایش قرار بگیرد.
ایستادگی کادر سلامت در کرونا با ایثار و روحیه جهادی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به سایه شوم کرونا در استان در دو سال اخیر و تشدید زحمات کادر پزشک و پرستار، خاطرنشان کرد: پزشکان و پرستاران تنها با روحیه جهادی و ایثار در میان میدان ایستادند و از سلامت مردم دفاع کردند.
دکتر سالاری با اشاره به ارائه بیش از یک‌صد هزار خدمت توسط پزشکان و پرستاران در دوران کرونا، بیان کرد: در کنار این قشر پرتلاش و ایثارگر که خود نیز درگیر شده و تعدادی از این عزیزان نیز شهید شدند، گروه‌هایی از بسیجیان، سپاهیان، ارتش، نیروی انتظامی، طلاب و همچنین امدادگران در کنار کادر بهداشت و درمان ماندند و از هیچ کوششی دریغ نکردند.
اقدامات تحولی، رضایت‌بخش و مردمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با شتاب بیشتری از سر گرفته شود
وی با اشاره به بخشی از اقدامات تحولی، رضایت‌بخش و مردمی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کنار مقابله و مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: تمامی تلاش‌های صورت گرفته در راستای توسعه زیرساخت‌ها بوده و همچنان نیز ادامه دارد و باید با فروکش کردن کرونا با سرعت و شتاب بیشتری از سر گرفته شود.
نوبت ارتقای نظام سلامت گیلان با اصلاح ساختارها فرا رسیده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت حفظ وحدت رویه، کار جهادی هماهنگ و تلاش در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی نظام سلامت استان تأکید کرد و افزود: پزشکان و پرستاران ، کار جهادی را در بحران کرونا به نمایش گذاشته‌اند و امروز، نوبت مدیران دانشگاه است تا با اصلاح ساختارها در جهت شتاب هرچه بیشتر توسعه زیرساخت‌های زیربنایی و روبنایی حوزه سلامت تلاش کنند.
دکتر سالاری با تاکید بر روحیه جهادی در همه امور، گفت: همان عزم و اراده‌ای که در دوران کرونا در بین همگان وجود داشت، باید در ادامه کار نیز این روحیه بدون هیچ کم و کاستی وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه سطح انتظارات از دانشگاه علوم پزشکی گیلان بسیار فراتر رفته، خاطرنشان کرد: حسن اجرای تمام امور در دانشگاه و تلاش در جهت افزایش شاخص‌های بهداشتی و درمانی، اولویت ما در پساکرونا است و این رویه را با جدیت و همت تمام دنبال خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از عدم بهره‌وری مناسب برخی زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در استان گلایه کرد و گفت: متأسفانه از برخی کلینیک‌های تخصصی ویژه‌ای که ماهها برای راه‌اندازی آن تلاش شده، بهره‌ برداری مطلوب برده نمی‌شود و یا در حالت نیمه تعطیل قرار دارند، درحالی‌که باید این مراکز در کنار بیمارستان‌ها به مردم خدمت کنند.
برای خدا و رضایت مردم کار کنید
دکتر سالاری دوران مسؤولیت را بسیار کوتاه ارزیابی کرد و بر ضرورت ارائه خدمات تنها برای رضای خدا و مردم تأکید کرد و افزود: فرصت خدمت به مردم در نظام اسلامی را مغتنم بشمارید و هرچه دارید را در این راه، هزینه کنید چراکه با این رویه، هم رضایت خدا و مردم را خواهید داشت و هم مزد زحماتتان را خواهید گرفت.
وی از تشکیل تیم‌های ارزیاب در سطح دانشگاه خبر داد و گفت: بازدیدهای تجمعی در سراسر واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌صورت هماهنگ از بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی در دستور کار قرار خواهد گرفت تا خدمات ارائه‌شده به مردم محسوس، ملموس و رضایت‌بخش‌تر باشد.
در توزیع کارانه‌ها عدالت را رعایت کنید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با تأکید بر رعایت عدالت در توزیع کارانه‌ها، گفت: تمامی پرداختی‌های پزشکان در سطح دانشگاه باید منطبق بر فعالیت‌ها، خدمات ارائه‌شده و شاخص‌های ارزیابی باشد.
دشمن ، منتظر انتقام‌جویی در هر فرصتی است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه اعتقاد شیعه به منجی ، تفاوت در نوع نگرش است، اظهار کرد: ما معتقد به نظاره‌گری امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف بر امور خود هستیم.
وی با تأکید بر حسن انجام امور در نظام سلامت، افزود: بیش از اینکه ما دنبال امام زمان (عج) باشیم، باید به وظایف خود به‌درستی عمل کنیم.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه دشمنان در هر فرصتی، منتظر انتقام‌جویی هستند، گفت: با توجه به مسوولیتی که در حکومت اسلامی داریم، تمام تمرکز ما باید انجام کارها به بهترین نحو و رعایت امانت مسؤولیت در حق مردم باشد.
حجت‌الاسلام اسماعیلی با اشاره به کوتاه بودن دوران مسؤولیت‌ها، گفت: انجام وظایف باید به نحوی باشد که وقتی مسؤولیت را در هر سطحی تحویل دادیم، شرمنده امام زمان (عج) نباشیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.