×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
افتتاح همزمان طرح‌های تجمیعی فرهنگی و سالم‌سازی شهرستان‌های ساحلی گیلان  با حضور استاندار در تالش/ تأکید دکتر عباسی بر استفاده از ظرفیت دریا پس  از آزادسازی نوار ساحلی از تصرفات

گیلان پیام/ در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های تجمیعی فرهنگی و سالم سازی شهرستان‌های ساحلی استان که در شهرستان تالش و با استقبال پرشور مردم برگزار شد؛ با یادآوری دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر آزادسازی سواحل از تصرفات برای در اختیار قرار دادن ساحل به مردم اظهار داشت: از همان ابتدا مقرر بود که بسته‌های فرهنگی هم برای هم‌وطنان در نظر گرفته شود‌.
وی عرضه تولیدات فرهنگی، استقرار بازارچه‌های صنایع دستی، رعایت هنجارها، حجاب و عفاف در کنار تفریحات سالم و استفاده از ظرفیت‌های ساحل را مورد اشاره قرار داد که باید در ۳۳ طرحی که امروز در شهرستان‌های مختلف با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری‌ها افتتاح می‌شود، مورد توجه قرار گیرد.
استاندار گیلان نشاط افزایی عمومی و خوشحالی و آرامش مردم را از اهداف راهبردهای فرهنگی در سواحل ذکر و خاطرنشان کرد: فرهنگ اصیل و متمدن ایرانی اسلامی، ریشه در گیلان و باورهای مردم این استان دارد و همواره استوار خواهد بود.
وی با یادآوری اینکه همواره گردشگران از میزبانی و مهمان‌نوازی گیلانیان به نیکی یاد می‌کنند، ادامه داد: سواحل متعلق به همه مردم است و رعایت حرمت‌ها و هنجارهای اجتماعی مورد تأکید است.
دکتر عباسی با تصریح اهمیت حفظ امنیت جانی افرادی که از سواحل استفاده می‌کنند، گفت: باید از مکان‌هایی که شنا در آنها مجاز اعلام شده، استفاده گردد.
وی به برپایی غرفه‌های عرضه صنایع دستی و تولیدات سنتی در کنار ساحل اشاره و اضافه کرد: شهرداری و شوراهای اسلامی باید امکان برپایی دائمی این غرفه‌ها را فراهم آورند.
دکتر عباسی فراهم‌سازی امکانات رفاهی در سواحل را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: هدف متولیان امر، باید تامین آرامش برای مردم و ماندگاری خاطراتی خوش از سفر به گیلان برای گردشگران باشد.
وی همچنین با اشاره به حضور نیروهای امدادی، خدمات‌رسان و منجیان غریق در سواحل افزود: رئیس‌جمهوری و وزیر کشور پیوسته بر هم‌افزایی همه دستگاه‌ها برای نشاط افزایی و بهره‌مندی همگان از سواحل پس از آزادسازی تأکید دارند.
برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و اجتماعی در ساحل دریا در راستای شکوفایی ذهن خلاقانه کودکان، نوجوانان و نسل جوان با استفاده از ظرفیت معلمان و مربیان از دیگر مواردی بود که مورد تاکید استاندار گیلان قرار گرفت.
در این مراسم که معاون توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان نیز حضور داشت؛ برنامه‌های متعدد فرهنگی و بازی‌های بومی محلی اجرا شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.