×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تلاش شش ماهه شهرداری رشت برای تملک اراضی سپیدرود و رینگ ۹۰ متری / پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی احداث دو خط جدید کارخانه کود آلی

گیلان پیام/ سید امیر حسین علوی شهردار رشت در چهل و سومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر رشت خطاب به نیروهای خدوم شهرداری اظهار داشت: بدنه مدیریتی و کارشناسی شهرداری رشت عزم و اراده کار کردن دارد و من دست تک تک آنها را میبوسم و به آنان احترام میگذارم.
شهردار رشت تصریح کرد: در اینجا لازم است این را هم بگویم که بابت همه کوتاهی‌هایی که به واسطه شکایتهایی که انجام شد، عذرخواهی و از پرسنل و نیروهای شهرداری تشکر و قدردانی میکنم.
سید امیر حسین علوی در ادامه و در پاسخ به پرسشی که در مورد عزل و نصب مدیران از سوی اعضای شورا مطرح شده بود، ضمن تشکر از اعضای شورا برای دغدغه‌هایشان در موضوعات شهری بیان داشت: در حوزه خدمات شهری حسب ارزیابی و نیازهایی که احساس می‌شد، تغییراتی داشتیم.
وی پسماند را از موضوعات مهم حوزه خدمات شهر دانست و با بیان اینکه در این بخش قراردادهای زیادی از گذشته وجود داشت، افزود: مشکل تا بدان جاست که حتی شهرداری برای حل معضل این قراردادها از دستگاه قضایی کمک گرفته و تاکنون هم در این راه موفق بوده است.
شهردار رشت با بیان اینکه معاون قبلی حوزه خدمات شهری چندین بار استعفا داد و در نهایت استعفایش پذیرفته شد، تصریح کرد: از آنجا که بحث روز شهرداری رشت در بخش پسماند بود و نیاز داشتیم کارها با سرعت و دقت بیشتری پیگیری شود، انتخاب معاون خدمات شهری را با اولویت تجربه و تخصص انتخاب و منصوب کردیم.
علوی اذعان داشت: هم اینک تیم خدمات شهری شهرداری رشت با تیم شرکت شهاب خودرو در حال گفتگو و رایزنی است و قصد داریم تا موضوعات پسماند را با تمام قوا پیش برده و به سرانجام لازم برسانیم.
وی از نصب تجهیزات و دستگاههای شرکت شهاب خودرو در کارخانه کود آلی خبر داد و افزود: دو خط جدید این کارخانه هم اینک بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شهرداری هم درصدد حل و فصل اختلافات حقوقی باقیمانده با این شرکت است تا سریعا مجوزات لازم را دریافت نماید.
شهردار رشت از بهسازی فاز اول مدفن سراوان در موعد مقرر و پیگیری برای حل موضوع تصفیه خانه سخن گفت و اضافه کرد: تمام این مشکلات از قبل به شهرداری رشت به ارث رسیده است و عزم ما این است که از هر طریقی این مشکلات و موانع را از میان برداریم.
سید امیر حسین علوی با تاکید بر اینکه به بسیاری از نیروها و مدیران شهرداری برای کار در مناصبشان فرصت داده شد یادآور شد: با تغییراتی که انجام شد، دیدیم که خطوط یک و دو کارخانه کود آلی نه تنها از آن وضعیت رکود درآمده بلکه هم اینک به شکل دو شیفت در حال پردازش زباله و پسماند است.
وی انتخابات شهرداری را مبتنی بر نیازهای روز مدیریتی خواند و اظهار داشت: در گذشته شخصا روند ساخت سوله ها را دنبال میکردم اما این کار هم اینک توسط نیروهای متخصص کودالی در حال پیگیری است.
شهردار رشت از تلاش شش ماهه شهرداری رشت برای تملک اراضی سپیدرود و رینگ ۹۰ متری سخن گفت و ابراز داشت: منطقه پنج جزو مناطقی از شهر رشت محسوب می‌شود که پروژه‌های مهمی در آن در حال اجراست و این برای شهرداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
علوی تعیین میزان دقیق بودجه و اعتبار برای برخی از پروژه‌ها مانند پروژه رینگ ۹۰ متری را غیر ممکن دانست و گفت: شهرداری نمی‌تواند تمام بودجه خود را به یک پروژه اختصاص دهد و باید اعتبارات را بین پروژه‌ها و طرحها تقسیم و مدیریت کند.
وی اذعان کرد: پروژه سعدی به سرگل از جمله پروژه‌های مهم شهرداری است و در مسیر آن بیش از ۹۸ ملک وجود دارد و از آنجا که شهرداری قادر به خرید همه املاک نیست اعلام کردیم که تنها ۳۳ ملک در مسیر را خریداری میکنیم.
شهردار رشت برآورد شهرداری رشت برای اتمام پروژه رینگ ۹۰ متری را با قیمتهای روز ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ماشین‌ آلات شهرداری رشت در این پروژه بی وقفه در حال فعالیتند تا بازگشایی انجام گیرد. از طرفی شهرداری بخشی از تامین مالی این حوزه را انجام خواهد داد، بنابراین دو گروه سرمایه‌گذار برای این پروژه دعوت شده‌اند تا در این پروژه مشارکت نمایند.
علوی با بیان اینکه شهرداری در بحث پروژه تالاب عینک با شرکت آب منطقه‌ای گیلان مذاکرات زیادی انجام داد، اذعان کرد: شهرداری درصدد است در قالب طرحهای شهری پروژه‌ اجرا می‌کند، بنابراین با پرداخت اجاره موافقت نکرد زیرا این طرح یک طرح عمومی برای شهروندان است.
وی اضافه کرد: در مورد تالاب عینک مذاکراتی را با دستگاه قضایی انجام دادیم و قرار شد تا شهرداری کار لایروبی تالاب را انجام دهد و از سویی مناقصه انتخاب پیمانکار هم برگزار شده و طبق برآوردهای به عمل آمده لایروبی تنها یک پهنه از تالاب برای شهرداری ۸ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.
شهردار رشت از برنامه جامع شهرداری برای آسفالت معابر سطح شهر‌ و جذب قیر از مجاری مختلف خبر داد و اضافه کرد: شهرداری رشت یک بضاعت فنی در مجموعه خود دارد که هیچ وقت ایده‌آل نبوده است به همین خاطر امسال کارها را به سه بخش تقسیم بندی کردیم و قرار شد معابر اصلی توسط سازمان عمران و معابر فرعی و کوچه‌ها توسط مناطق آسفالت شوند.
علوی در ادامه رفع گلوگاه‌های ترافیکی توسط مشاوران و حل آن ها حسب ظرفیتهای قانونی را هدف دیگر شهرداری رشت ذکر کرد و اظهار داشت: سرعت انجام این کار زیاد نیست از طرفی موضوع ترافیکی موضوعی چند وجهی محسوب می‌شود، بنابراین حوزه مطالعات شهرداری از حداکثر توان خود در این راه استفاده می‌کند و حتی قرار شده برای رفع ترافیک گلوگاه‌های شهری مشاوران منطقه‌ای اخذ شود.
وی با تاکید بر اینکه حوزه مطالعات شهرداری باید معادل هزار میلیارد تومان پروژه را به مناقصه بگذارد، تصریح کرد : در هفته‌ای که گذشت ۳۰۰ میلیارد تومان بازگشایی پاکتهای مناقصه داشتیم که در حوزه پروژه سوله کودآلی، بهسازی سراوان، آسفالت، پارک لاکان و دهها پروژه خرد و کلان دیگر انجام گرفت.
شهردار رشت اذعان کرد: المان‌های جانمایی شده در سطح پارکها، فضای سبز، کافه‌های برق، پیاده راه و وسایل ورزشی داخل پارکها همگی یک دور کامل رنگ‌آمیزی شدند‌ و‌ قصد داریم تا یکسری وسایل پارکی را تعمیر و یا تعویض کنیم.
سید امیر حسین علوی ضمن اشاره به مرمت، رنگ‌آمیزی، روشنایی و زیباسازی کامل پل چمارسرا اظهار داشت: متاسفانه همه این تجهیزات که هنوز توسط پیمانکار به شهرداری تحویل داده نشده بود به سرقت رفت و موضوعاتی از این دست به شدت شهرداری را در مضیقه و تنگنا قرار می‌دهد. وی یادآور شد: دیوارنگاریها با هدف حذف زوائد بصری در دستور کار قرار گرفته، همچنین سردرب خوبی هم برای بازار سنتی رشت طراحی شده و برای پل‌های غیرهمسطح هم برنامه مرمت و زیباسازی اجرایی خواهد شد که باید برای هر کدام از اینها توسط سازمان سیما و منظر پیمانکار جداگانه‌ای انتخاب شود.
شهردار رشت یادآور شد: تمام پل‌های عابر پیاده در محدوده شهر متعلق به شهرداری نمی‌باشد و در مجموع ۲۶ پل مربوط به شهرداری رشت است و از این تعداد ۱۶ پل دارای آسانسور و دو پل دارای پله برقی است.
علوی تصریح کرد: با تذکراتی که به پیمانکاران دادیم یکی از پل‌های آسانسور دار شهر به شکل خوبی در حال ارائه خدمت است و پیمانکار دیگر هم نتوانست قطعات پل مکانیزه در تعهد خود را ساماندهی‌ و راه‌اندازی نماید، بنابراین شهرداری رشت از وی شکایت کرد و منتظر رأی کمیسیون ماده ۳۸ است.
وی با بیان اینکه فرآیند مرمت و راه‌اندازی پل عابر پیاده جانبازان رشت انجام شده است، عنوان کرد: در این مورد هم منتظر کمیسیون ماده ۳۸ هستیم زیرا شهرداری شاکیست و‌ امیدواریم با اجرای رأی مشکلات این حوزه هم مرتفع شود.
شهردار رشت در ادامه عادلانه سازی نظام پرداخت حقوق و مزایا را از دیگر اقدامات مهم شهرداری رشت در این دوره مدیریتی جدی اعلام کرد و گفت: با این اقدام کف پرداختی به هزار و ۱۰۰ نفر از پرسنل شهرداری رشت به ویژه نیروی شرکتی به هشت و نیم میلیون تومان رسید.
علوی با بیان اینکه به برخی از شرکتها که قانون کف پرداختی را اجرا نکردند، تذکر داده شد، اذعان کرد: در مورد نیروهای مستقیم سه نوع قرارداد رسمی، قرارداد کارمندی و قرارداد کارگری وجود دارد و همه میدانیم سال گذشته طبق شکایتی که اعمال شد، بهره‌وری از پرداختی‌ها حذف گردید و بعضا حقوق مدیران قراردادی در اسفند ماه بین سه تا چهار میلیون تومان کسر شد.
وی اضافه کرد: با شکایتی که مجدد در دیوان عدالت اداری انجام گرفت، باز هم دریافتی نیروها کاهش پیدا کرد در حالیکه اینها در ید اختیار شورا و شهرداری نبود.
شهردار رشت با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۱ هنوز افزایش حقوق نیروها ابلاغ نشده است افزود: در ماه اول شهرداری رشت برای جبران این موضوع اضافه کار نیروهای قراردادی را افزایش داد که مورد اعتراض نیروهای رسمی قرار گرفت و در ماه دوم متوجه شدیم که حقوق نیروهای رسمی قرار است تنها ۱۰ درصد اضافه شود، بنابراین مجددا و ناگزیر همان شیوه متداول را ادامه دادیم.
سید امیر حسین علوی در مورد پروژه ممیزی نوین املاک و قرارداد با شرکت فن آوا هم تصریح کرد: مشکلات زیادی در این بخش به وجود آمد و مستندات پیگیری شهرداری هم در این خصوص به شورا تحویل داده شد. از طرفی سرمایه‌گذار وعده داده بود تا پایان سال گذشته سرور را خریداری می‌کند اما این اتفاق نیافتاد.
وی با بیان اینکه تاریخ قرارداد در ۱۶ فروردین خاتمه پیدا کرد ابراز داشت: متاسفانه واگذاری خرید سرور به سرمایه‌گذار و موضوعاتی این چنینی موجب ایجاد موانع زیادی در مسیر پروژه ممیزی املاک شد که همگی در گذشته اتفاق افتاده بود.
شهردار رشت اظهار داشت: شهرداری طبق مهلت ده روزه ای که به پیمانکار داده بود بر اساس آن قرارداد پیمانکار را خاتمه داد و در واقع شهرداری بر اساس تکلیفش در این حوزه عمل کرد و درصدد است موضوعات حقوقی آن را هم پیگیری نماید.
علوی در خصوص قرارداد جمع‌آوری و خرید پسماند خشک از مبدا نیز یادآور شد: در این بخش هم نقایص و اختلافاتی بین پیمانکار و شهرداری وجود داشت و حتی کمیته فسخ را برای پیمانکار پروژه برگزار کردیم که تاکنون دو بار برگزار شده و پیمانکار هم پاسخهایی را ارائه داده است.
وی اضافه کرد: طبق مکاتباتی که با حوزه قضایی داشتیم و مذاکراتی که با برخی حوزه‌های اجتماعی داخل شهر انجام گرفت، قرار شد با توجه به حساسیتهای بالای موضوع پسماند قرارداد شرکت جمع‌آوری پسماند خشک ادامه پیدا کند.
شهردار رشت اذعان کرد: در این راستا شهرداری رشت رسماً یک فرصت یک ماهه را اعلام کرد تا اگر در این فرصت پیشرفت کار برای شهرداری و شورا ملموس شد، مابقی موضوعات پیگیری شود و در غیر اینصورت مراحل قانونی فسخ قرارداد انجام گیرد.
علوی موضوع احداث سرویسهای بهداشتی در محدوده پیاده راه فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: نقشه‌برداری، طراحی و نامه فراخوان مناقصه این پروژه انجام شده و پس از انتخاب پیمانکار باید ساخت آن آغاز شود.
وی ضمن تشکر و قدردانی از دستگاههایی که با شهرداری رشت همکاری می‌کنند، اظهار داشت: اداره کل منابع طبیعی در بحث احداث پارک لاکان همکاری خوبی با شهرداری داشت و امیدواریم این کار تداوم پیدا کند تا بتوانیم در بازه زمانی ۱۲ ماهه فاز اول پروژه را آماده کنیم.
شهردار رشت ضمن درخواست از سایر دستگاههای اجرایی برای مشارکت با شهرداری جهت اجرای پروژه‌های زیرساختی و‌ توسعه‌ای ادامه داد: قرار است مجوز و توسعه پل پستک و لایروبی آن توسط شرکت آب منطقه‌ای گیلان به شهرداری داده شود و در اینجا از این شرکت و همکاری خوبی که دارد تشکر میکنم.
علوی در پایان یادآور شد: در حوزه ساماندهی جاده تهران از آنجا که شهرداری با پیمانکار یک چالشی داشت، بنابراین توانستیم معادل چهار میلیارد تومان تخفیف بگیریم و امیدواریم کار جدول گذاری تا جلوی دانشگاه گیلان انجام گیرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.