×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اخطار قطع برق برای ادارات و دستگاههای اجرایی پرمصرف استان صادر شد

گیلان پیام/وی ضمن تشکر از مدیران ادارات، سازمانها و دستگاه های اجرایی که همکاری بسیار خوبی در مصرف بهینه انرژی برق دارند خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم با استانداری صورت پذیرفته و ۱۰۰ اکیپ در استان گیلان مصرف برق ادارات و دستگاههای اجرایی را کنترل و نظارت می کنند.
مدیرعامل توزیع برق گفت: اخطار قطع برق برای ادارات و دستگاههای اجرایی پرمصرف استان صادر شده است و اقدامات قانونی لازم جهت برخورد باسازمانهایی که الگوی مصرف را رعایت نکرده اند اعمال می شود.
مهدیزاده ضمن اشاره به دستورالعمل های ارسالی از سوی شرکت توانیر مبنی بر پایش مصرف برق ادارات و دستگاهها افزود: این مشترکین ملزم به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری نسبت به مصرف سال گذشته و همچنین کاهش مصرف به میزان ۶۰ درصد در ساعت غیر اداری هستند.
وی تاکید کرد: پس از صدور اخطار و عدم رعایت الگو از سوی ادارات، نسبت به قطع برق آنها اقدام خواهد و وصل مجدد منوط به تعهد بالاترین مقام دستگاه می باشد و در صورت تکرار موضوع اسامی از طریق رسانه ها اعلام می شود.
مدیرعامل توزیع برق اظهار داشت: با کنترل پذیر کردن مشترکین از راه دور، قابلیت اعمال محدودیت بار مصرفی برای مشترکین پر مصرف در ایام پیک فراهم می شود که می تواند کمک بسزایی به پایداری شبکه و عدم قطع برق سایر مشترکین بالاخص مشترکین خانگی داشته باشد.
وی گفت: با توجه به محدویتهای تولید برق در کل کشور ، رعایت الگوی مصرف برق از سوی ادارات و سازمان ها از جمله حذف وسایل غیرضرور برقی، بهره گیری از دیزل ژنراتورها، استفاده بهینه و کاهش مصرف سیستمهای سرمایشی در ساعات اوج بار، باید با جدیت صورت پذیرد.
مهدیزاده در پایان تاکید کرد: باتوجه به هماهنگی صورت پذیرفته از سوی وزارت نیرو در سطح کلان و همچنین استانداری گیلان، ساعات کار اداری استان به منظور کاهش پیک مصرف روزانه برق تغییر یافته و این مهم در کنار رعایت صحیح الگوی مصرف توسط سازمانها و ارگانهای مختلف در ساعات اداری، کمک شایان توجه ای به پایداری شبکه های برق می کند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.