×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کاهش معضلات رودخانه‌ها در کوتاه مدت با همکاری دستگاهها و نهادهای ذیربط

گیلان پیام/ سید امیر حسین علوی شهردار رشت امروز یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در گفتگویی اظهار داشت: در قوانین کشورمان مدیریت پسماند و پساب کاملا مشخص شده که بر عهده کدام ارگان است. قطع یقین لایروبی رودخانه‌های درون شهر از تکالیف شهرداریها محسوب میشود اما تنها معضل اساسی رودخانه های شهر رشت بحث لایروبی نیست.
شهردار رشت با تاکید بر اینکه شهرداری رشت همواره اعتباراتی را برای لایروبی، ساماندهی و آزادسازی حاشیه رودخانه‌ها اختصاص داده است، ادامه داد: آزادسازی حاشیه رودخانه‌های شهر رشت و ایجاد فضای سبز از دیگر اقدامات شهرداری رشت در سالهای اخیر بوده است و قطعا استمرار این روند با همکاری هر چه بیشتر شرکت آب منطقه‌ای تسهیل می‌شود.
سید امیر حسین علوی با اشاره به اینکه در حال حاضر شش کیلومتر از حاشیه رودخانه‌های شهر رشت در تصرف دستگاههای دولتی و شبه دولتی است، گفت: در صورت همکاری این دستگاهها و آزاد سازی این ۶ کیلومتر، شهرداری رشت قادر است، فضای سبز و‌ مسیر تردد برای رفاه حال شهروندان فراهم سازد.
وی یادآور شد: معضلات رودخانه‌های آلوده شهر رشت با همکاری دستگاهها و نهادهای ذیربط در کوتاه مدت قابل کاهش است و در برنامه‌ بلند مدت از طریق ظرفیتهای ملی و با جذب اعتبارات درست و مدیریت فاضلابهای ورودی به دو رودخانه رشت مرتفع می گردد.
شهردار رشت در پایان تصریح کرد: با وجود ایرادات و نواقصی که وجود دارد، باید بپذیریم که محیط زیست متعلق به همه ماست و همگی باید برای مدیریت درست و حل معضلات آن پای کار بوده و در این راه همکاری حداکثری داشته باشیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.