×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
پانزده خرداد مقدمه پیروزی انقلاب بود

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه دشمن به شدت دنبال ضربه زدن به فرهنگ جامعه اسلامی است، گفت: فضای مجازی امروز مانند سرطان در حال ریشه دواندن است.

n00166535-b
 مراسم بیست‌وهفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در مصلی امام خمینی (ره) رشت با همکاری بنیاد شهیدوامورایثارگران استان گیلان برگزار شد.
به گزارش گیلان پیام ، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در این مراسم گفت: سالروز ارتحال ملکوتی امام (ره) بوده و کشور عزیز ما امروز به این مناسبت به سوگ نشسته است. وی با بیان اینکه دل‌های عاشقان امام (ره) با گذشت ۲۷ سال همچنان محزون است، تصریح کرد: مردم رشت همنوا با ملت، مجلس با شکوهی به منظور تجلیل از خدمات امام (ره) برگزار کردند و توفیق حضور در این مجلس را پیدا کردم. دادستان کل کشور به مرور آنچه که امام (ره) را امام کرد، پرداخت کرد و ادامه داد: از نسل جوان انتظار می‌رود سخنان امام (ره) در عصر ۱۳ خرداد ماه سال ۴۲ را مرور کنند. منتظری با اشاره به اینکه آنها که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند خداوند برای آنها در دل دیگران عشق و محبت ایجاد می‌کند، افزود: خداوند در دل آنها که در تمام دنیا امام (ره) را شناختند عشق ویژه‌ای ایجاد کرده و حتی برخی از دشمنان نمی‌توانند جایگاه رفیع امام (ره) را انکار کنند. وی عصر روز ۱۳ خرداد در سال ۴۲ را مقدمه‌ای برای ۱۵ خرداد دانست و یادآور شد: در مدرسه فیضیه قم در روز شهادت امام صادق (ع) توسط عوامل شاه فاجعه ایجاد شد و خبر دستگیری امام (ره) در شب ۱۵ خرداد مقدمه‌ قیام را ایجاد کرد. دادستان کل کشور اضافه کرد: رابطه‌ای بین عاشورا، سخنان امام (ره) و ۱۵ خرداد وجود دارد و پس از آن امام (ره) تبعید شد.
IMG_3192
۱۵ خرداد مقدمه پیروزی انقلاب بود وی ۱۵ خرداد را مقدمه‌ای برای پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام (ره) روی حادثه کربلا دست گذاشت و فرمود رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد در این مملکت دانشمند، قرآن، علمای دین و احکام اسلام باشد. منتظری افزود: امام(ره) در ۱۳ خرداد ماه سال ۴۲ فرمود دولت پهلوی براساس تبعیت از رژیم صهیونیستی به ما حمله می‌کند، ایشان رژیم صهیونیستی را رژیمی غاصب معرفی کرد که در بین کشورهای اسلامی توسط کشورهای غربی ایجاد شده و به دنبال اسلام‌زدایی بوده و این امر را از سال‌های گذشته طراحی کرده است. وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: امام (ره) با ویژگی عرفان و خداشناسی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و فتوای ایشان به عنوان مرجع تقلید برای ما قابل عمل و اجرا است. وظیفه مقلدان عمل به حکم مجتهد است دادستان کل کشور امام (ره) را متخصص در امور دینی و فقیه جامع‌الشرایط خواند و اظهار کرد: وظیفه مقلدان عمل به حکم مجتهد است و به عنوان حکم شرعی محسوب می‌شود. وی با اشاره به اینکه بعضی از اذهان، سخنان و شیطنت‌های موجود، اقدامی در راستای تضعیف ولی فقیه است، گفت: سخنان ولی فقیه برای تمام مردم حتی برای مراجع تقلید حجت شرعی است./انتهای پیام
IMG_3170

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.