×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شرکت توزیع برق گیلان پنجمین شرکت بزرگ به لحاظ تعداد مشترکین

گیلان پیام/مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه ۷۴ درصد مشترک در بخش خانگی قرار دارد گفت: ۲۶ درصد از مشترکین بخش خانگی الگوی مصرف برق را رعایت نمی کنند.
محمد تقی مهدیزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: اطلاع رسانی و آکاهی مردم از عملکرد مدیران و شفاف سازی وظیفه سنگینی است که بر عهده اصحاب رسانه نهاده شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه امروز ۱۶ خرداد اولین روز مدیریت شبکه بار کشور است، تصریح کرد: ناترازی مدیریت بار ، قصه پر غصه ای است که از سالهای گذشته وجود داشته است. و در سالهای جاری برنامه ریزی های مدونی در کاهش ناترازی مدیریت بار صورت گرفته است.
وی افزود: در زمستان گذشته هیچ گونه خاموشی نداشتیم و این یک وفاق خوب مردم و مسئولین بود که بعد از سالها بر اساس برنامه ریزی های شرکت توزیع برق اتفاق افتاد، و براساس آن اگر هر مشترک شهری و روستایی مصرف روزانه خود را نسبت به سال گذشته به ازای هر کیلو وات ساعت ، کاهش دهند تا ۵۰۰ تومان از کاهش تعرفه برخوردار می شوند.
محمدتقی مهدی زاده با تاکید بر اینکه شرکت توزیع برق با رویکردهای مشوق محور در صدد کاهش ناترازی مدیریت بار است، گفت: شرکت توزیع برق گیلان با داشتن یک میلیون و ۵۶۰ مشترک گیلانی پنجمین شرکت بزرگ به لحاظ تعداد مشترکین است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان تصریح کرد: در طول ۵۰ سال گذشته ۱۴ بحران برف سنگین را داشتم که ۸ مورد در ده سال گذشته بود و این شرایط جوی و بارش برف در گیلان خسارت زیادی بر تاسیسات برقی استان گذاشته بود.
وی افزود: در حال حاضر استان گیلان فرسوده ترین شبکه برقی را دارد و چند سالی است که بازسازی شبکه شروع و در حال انجام است. و در این راستا شرکت توزیع برق گیلان ابتدا به تبیین وضعیت شبکه و سپس با کمک رسانه های استان به مطالبه گری از نمایندگان مجلس و مدیران ستادی پرداخت.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با تاکید بر اینکه ۴ دهم درصد مشترکین برق استان در بخش صنعت هستند، گفت: مشترکین صنعتی ۱۴/۹۵ درصد ، مشترکین خانگی ۴۹درصد و مشترکین بخش کشاورزی نیز ۱۲ درصد مصرف برق را به خود اختصاص داده اند.
مهدی زاده به نحوه برخورداری کشاروزان از طرح رایگانی برق اشاره کرد و افزود:کشاورزانی که از دستاگه پمپاژ آب استفاده می‌کنند اگر از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۷ عصر از پمپاژ استفاده نکنند، مابقی ساعات روز ، هزینه برق برای آنان رایگان محسوب می‌شود و فقط با عدم استفاده در پنج ساعت از شبانه روز، بهای مصرفی برق برای کشاورزان زحمتکش رایگان محسوب خواهد شد
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان به الگوی مصرف در تابستان نیز اشاره کرد و گفت: از ۱۵ خرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه ، میزان الگوی مصرف برق در استان گیلان ۴۰۰ کیلو وات ساعت در ماه است که هر مشترکی بیش از این در ماه مصرف برق داشته باشد، تعرفه آن مصرف کننده تصاعدی محسوب می‌شود.
وی افزود: بهترین الگوی در کاهش مدیریت مصرف این است یک ساعت قبل از اذان ظهر و مغرب و تا سه ساعت بعد از اذان در کاهش مصرف برنامه ریزی و مدیریت داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با تاکید بر اینکه درست مصرف کردن نگاه خاصی را می طلبد، تصریح کرد: شایسته است تا در ساعات پیک، استفاده از لوازم پرمصرف خود را تا حد امکان کاهش و در همزمانی مصارف دقت کافی و وافی را داشته باشیم.
محمد تقی مهدیزاده تاکید کرد: براساس مصوبه هیئت وزیران برنامه های مدیریت مصرف تدوین و در راستای کاهش خاموشی ها مشترکین خانگی به ادارات ابلاغ شد. و براین اساس ، ادارات موظفند که در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف انرژی برق داشته باشند.
وی در خصوص سرقت تجهیزات و سیم های شرکت توزیع برق یاداور شد: در سال گذشته حدود ۶۱ تن سیم ، ۴۷ دستگاه ترانس به ارزش ریالی بیش از ۲۰ میلیارد تومان سرقت شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.