×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تاکید بر توزیع عادلانه آب کشاورزی

گیلان پیام/ جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شریف شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان، ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای مجموعه آب منطقه‌ای و همچنین شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی گیلان در تأمین آب کشاورزی در فصل زراعی جاری گفت: باتوجه به کاهش آورد آب سد سفیدرود از تمامی ظرفیت های منابع آبی نظیر آب بندان ها، چاه های عمیق و ایستگاههای پمپاژ آب و لایروبی انهار استفاده لازم به عمل آید.
وحید خرّمی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان نیز در این دیدار اظهار داشت: با توجه به کاهش شدید آورد آب سد سفیدرود، برنامه ریزی های لازم با تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب استان گیلان زیر نظر استاندار و همراهی و همکاری کلیه مسئولین دستگاههای اجرایی و فرمانداران در سطح استان اقدام گردید.
وی افزود: تاکنون در ۲ شهرستان رشت و خمام حدود ۲۶۰ کیلومتر از انهار به جهت تسهیل در فرایند آبرسانی به شالیزارهای این مناطق انجام شده و همچنین ۸۷ ایستگاه پمپاژ آب نیز تعمیر و راه اندازی و در مدار بهره برداری هستند.
خرّمی اعلام داشت: اولین مرحله آبگذاری آب در کانال چپ سد سنگر(مربوط به اراضی شالیزارهای مناطق مرکزی استان) از ۱۴ اردیبهشت ماه به مدت ۱۶ روز پیوسته صورت گرفت و دومین مرحله نیز از دوم خرداد به مدت ۸ روز در حال انجام و سپس ۴ روز قطع خواهد شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.