×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
اجرای ۴ طرح سالم سازی دریا در سواحل رشت/ حضور پررنگ دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی در سواحل، از تعطیلات هفته آینده

گیلان پیام/ دکتر حمیدرضا امام پناهی در جلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی با هدف ایجاد محیطی امن و کم خطر برای خانواده ها در استفاده از دریا، اظهار داشت: در دسترس بودن ۲۰ کیلومتر از مجموع ۲۲ کیلومتر سواحل شهرستان رشت، اهمیت اجرای برنامه های ساماندهی توسط دستگاه‌ها و انجام امور محوله را دو چندان نموده است.

امام پناهی با بیان این مطلب که انبوه هموطنان اعم از گردشگران و گیلانیان عزیزی که سواحل رشت را برای گذران اوقات فراغت خود در ایام تابستان انتخاب می کنند قابل قیاس با سواحل سایر شهرستان‌ها نیست، اظهار داشت: با هدف فراهم نمودن محیطی کم خطر و ایمن برای استفاده هموطنان از دریا‌، حداقل چهار طرح مروارید خزر، هتل نرگس ناجا، مجتمع رفاهی زیباکنار و طرح دیگری در امین آباد و حاجی بکنده پیش بینی و به اجرا گذاشته خواهند شد.
فرماندار رشت با تاکید بر این مطلب که جلوگیری از غرق شدگی و حوادث مرتبط با آن، حفظ موازین اسلامی و جلوگیری از هنجار شکنی، توسعه و تقویت صنایع گردشگری دریا محور؛ سه موضوع مورد تاکید در بحث ساماندهی سواحل می‌باشد، گفت: تمامی دستگاه‌های مرتبط اعم از دستگاه‌های دولتی، شوراهای اسلامی، دهیاران، نیروی انتظامی و سپاه باید به سواحل شهرستان به عنوان حوزه سرزمینی و جغرافیایی شهرستان رشت نگریسته و تمامی تلاش خود را برای تحقق اهداف فوق به کار بندند.
وی ادامه داد: با توجه به تعطیلات پیش رو در آغاز هفته آینده، تمامی دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی با حضور پررنگ در سواحل آماده ارائه خدمات به هم وطنان خواهند بود.
نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به برگزاری دو دوره آموزشی مختص ناجیان غریق، از آمادگی برگزاری کلاس‌های جدید آموزش ناجیان خبر داده و اظهار داشت: با توجه به آزادسازی سواحل، تعداد نقاط خطرآفرین از ۵۵ نقطه به ۶۰ نقطه در ده روستای ساحلی افزایش یافته که این نقاط با استقرار ۱۲۰ نفر از ناجیان غریق تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به ممانعت متولیان امر از ورود خودروهای مسافرین و گردشگران به محدوده سواحل و تاکید بر این نکته که اجرای این طرح به معنای مسدود سازی سواحل نبوده و صرفا با هدف تامین امنیت و حفظ جان هموطنان و استفاده کنندگان از دریا انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا با ایجاد پارکینگ های ساحلی موقت زمینه ورود پیاده گردشگران به سواحل فراهم گردیده و همچنین با تعمیر و احداث سرویس های بهداشتی، استقرار مراقبین دریا و پاکسازی سواحل توسط دهیاران زمینه استفاده ایمن و پرنشاط خانواده ها از سواحل فراهم گردد.
امام پناهی ایام تابستان را فرصتی مغتنم برای اجرای برنامه‌های گوناگون و متنوع فرهنگی و نیز معرفی و عرضه صنایع‌دستی رشت به گردشگران برشمرد و تاکید کرد: دستگاه‌های مرتبط مانند میراث فرهنگی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، سپاه و سایر متولیان امور فرهنگی با برنامه‌ریزی دقیق در این زمینه اقدام کنند.
وی اظهار داشت: برای ارائه خدمات مطلوب تر نصب بنر‌های آموزشی و هشدار دهنده و واگذاری انشعابات موقت برق به دکه های مستقر در نوار ساحلی صورت خواهد گرفت.
فرماندار رشت با اشاره به اختصاص دو دستگاه آمبولانس هلال احمر به مناطق ساحلی و آموزش و بازآموزی امدادگران این نهاد، خاطرنشان کرد: اورژانس ۱۱۵ نیز در اجرای وظایف محوله و با دارا بودن ۵ پایگاه امدادی در خشکبیجار، سنگر، امین‌آباد ،لشت نشاء و کوچصفهان در طول نوار ساحلی و در نزدیک ترین نقاط به سواحل مستقر و آماده ارائه خدمات خواهد بود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.