×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی پست جدید ۶۳/۲۰ کیلوولت GIS صومعه سرا

c8723985b972c4a6c12978280f7451ec-768x431

به گزارش گیلان پیام ، برابر گزارش مجری طرح پستهای معاونت طرح وتوسعه شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان، عملیات اجرائی پروژه پست جدید ۶۳/۲۰ کیلوولت صومعه سرا که با هدف تامین برق مطمئن شهر صومعه سرا و جایگزین نمودن آن به جای پست قدیمی شهر از تاریخ ۹۴/۹/۱ شروع شده است، طبق برنامه ریزیهای انجام یافته در تاریخ ۹۶/۳/۳۰ به بهره برداری خواهد رسید. شرکت حشمت رودک به عنوان پیمانکار بخش ساختمانی و شرکت قدس نیرو به عنوان مشاور در این پروژه فعالیت می نمایند.
پروژه پست جدید ۶۳/۲۰ کیلوولت صومعه سرا دارای دو دستگاه ترانس قدرت ۴۰ مگاولت آمپر ، دو فیدر خط و دو فیدر ترانس ۶۳ کیلوولت، دو فیدر ورودی و دوازده فیدر خروجی ۲۰ کیلوولت و نیز تعداد ۲ فیدر خازنی ۲۰ کیلوولت هر کدام به ظرفیت ۷٫۲ مگاوار( جمعا ۱۴٫۴ مگاوار)  می باشد. این پروژه هم اکنون در مرحله اجرای عملیات ساختمانی(مرحله پایانی اجرای فونداسیون)  می باشد.  شایان ذکر است که پروژه پست جدید ۶۳/۲۰ کیلوولت صومعه سرا به صورت GIS اجرا خواهد شد. به دلیل ارزش بسیار بالای زمینهای حاصلخیز کشاورزی و تراکم و پراکندگی بسیار زیاد جمعیت در سطح استان گیلان، استفاده از تکنولوژی GIS موجب شده که زمین مورد نیاز برای احداث پست به به مقدار کمتر از ۴۰ درصد در مقایسه با پستهای AIS تقلیل یابد. همچنین استفاده از این تکنولوژی از نظر کاهش آسیب های زیست محیطی نیز دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.
مطالعات این پروژه که آغاز آن از سال ۱۳۸۹ بوده و شامل برنامه ریزی وطراحی اولیه می باشد بطور کامل انجام شده است. این پروژه در بخش تهیه تجهیزات (تهیه اسناد مناقصه،تعیین برنده وعقد قرارداد، تهیه تجهیزات و ترانس وحمل به انبار) ۱۰/۶۵ درصد در بخش عملیات ساختمانی (بررسی وتعیین محل پست، تسطیح وعملیات خاکی، دیوارکشی و ساختمان عمومی وفونداسیون )  ۱۰/۳۲ درصد پیشرفت داشته است. و پیشرفت فیزیکی کل آن ۲۵/۹۷  درصد می باشد.
اعتبار این پروژه بالغ بر ۲۰۰  میلیارد ریال می باشد.
گفتنی است که این پست در منطقه مرکزی شهرستان صومعه سرا واقع شده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.