×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مصرف برق ادارات با دقت پایش می شود/رویت پذیری و کنترل پذیری مشترکین پرمصرف در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد

گیلان پیام/مهدیزاده درخصوص افزایش مصرف انرژی برق با توجه به گرم شدن هوا اظهارداشت : طی سالیان گذشته گرمای بی سابقه ای در کشور و استان گیلان شاهد بوده ایم و به ازای هر درجه افزایش دمای هوا حدود ۶۰ مگاوات توان مصرفی برق افزایش می یابد.
وی گفت : عمده مصرف برق استان در بخش مشترکین خانگی است و این امر به علت استفاده بیشتر از لوازم برقی خصوصا وسایل سرمایشی است.
مدیرعامل توزیع برق گیلان خاطر نشان کرد: از ابتدای بهمن سال گذشته یارانه انرژی در کل کشور عادلانه سازی شده است و دراستان گیلان در ماههای عادی سال میزان الگوی مصرف برای مشترکان برق ۲۰۰ کیلو وات می باشد ولی از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور بعلت آنکه استان ما در شرایط اقلیمی گرمسیری ۴ قرار دارد، مقدار الگوی مصرف به ۴۰۰ کیلووات درماه افزایش می یابد.
مهدیزاده تاکید کرد: عدول از الگوی مصرف تعیین شده برای مشترکین موجب افزایش قیمت و بهای برق مصرفی خواهد شد اما این افزایش قیمت تنها ویژه پرمصرف ها است و مشترکینی که مطابق الگو یا حتی کمتر، برق مصرف می‌کنند تغییری در مبلغ قبوض برق این گروه ایجاد نخواهد شد و هیچ جای نگرانی برای آنها وجود ندارد.
وی افزود: در این طرح حتی برای مشترکین خانگی که استفاده صحیح، بهینه و طبق الگو دارند مشوق های بسیار خوب و پنج برابری درنظر گرفته شده است .
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان در مورد تشویق های ۵ برابری گفت: بر اساس مصوبه دولت برای مصارف مشترکین خانگی در تابستان سال ۱۴۰۱ از ۱۵خرداد تا ۱۵ شهریور تشویق‌های ۵ برابری محاسبه می شود یعنی اگر مشترکی مصرف کمتری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته باشد از نرخ تشویقی ۵ برابری برخوردار خواهد شد و به ازای هر یک کیلوواتساعت کاهش مصرف نسبت به سال گذشته ۳۰۰ تومان پاداش تعلق می گیرد که این عدد سال گذشته ۶۰ تومان بود.
مهدیزاده درخصوص راهکارهای مدیریت مصرف انرژی برق بیان داشت : دمای آسایش ۲۵ درجه است و قرار دادن درجه کولرهای گازی روی این درجه تاثیر بسیار چشمگیری در کاهش مصرف و همچنین کاهش بهای برق مصرفی دارد، همچنین ساعات اوج مصرف در روز از ساعت ۱۲ الی ۱۸ و در شب از ساعت ۲۰ الی ۲۴ می باشد که مشترکین محترم لطفا از استفاده همزمان چند وسیله برقی در این بازه های زمانی خودداری کنند .
وی با اشاره به اینکه درصورت عدم اعمال راهکارهای مدیریت برق و مدیریت هوشمند مصرف برق، رکورد مصرف استان گیلان شکسته خواهد شد افزود: جهت تأمین برق پایدار حرکت به سوی مدیریت بار شبکه انکار ناشدنی است ،لذا توسعه رویت پذیری و کنترل پذیری از طریق توسعه لوازم اندازه گیری هوشمند یکی از مهم‌ترین ابزارها برای پیاده‌سازی طرح های مدیریت مصرف می باشد که از سالیان گذشته در دستور کار صنعت برق قرار گرفته و هم اکنون با سرعت بیشتری در استان گیلان درحال پیگیری است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: با کنترل پذیر کردن مشترکین از راه دور، قابلیت اعمال محدودیت بار مصرفی برای مشترکین پر مصرف در ایام پیک فراهم می شود که می تواند کمک بسزایی به پایداری شبکه و عدم قطع برق سایر مشترکین بالاخص مشترکین خانگی داشته باشد.
مهدیزاده تاکید کرد: براساس تصویب هیات وزیران دستگاه های اجرایی، بانک ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی ملزم به کاهش مصرف انرژی برق هستند و براین اساس ادارات باید مصرف انرژی خود را در ساعات اداری تا سقف ۷۰% مصرف دوره مشابه سال قبل کاهش دهند.
وی افزود: همچنین ادارات باید مصرف خود را پس از پایان ساعات کاری تا ۶۰ درصد نسبت به ساعات مشابه سال قبل کاهش دهند.
مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: کنترل رعایت دقیق برنامه ها توسط ادارات، از طریق رؤیت پذیری و کنترل از راه دور و یا حضور اکیپ های نظارتی در هر شهرستان انجام می شود و بر اساس مصوبه مذکور در صورت عدم رعایت سقف مجاز مصرف توسط دستگاه های مشمول، با اخطار قبلی، نسبت به قطع برق خاطیان اقدام خواهد شد.
وی در پایان گفت: این اقدامات به منظور تامین پایدار برق مشترکان خانگی و تداوم روند تولید ادامه خواهد یافت و به همین دلیل، ادارات باید پس از پایان ساعات کاری ، نسبت به خاموش کردن سیستم های سرمایشی و روشنایی های غیرضروری اقدام کنند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.