×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
واحد مولتی دیسیپلینری پزشکی بازساختی، فراهم آوری و پیوند اعضای مرکز رازی آغاز به کار کرد

گیلان پیام/ صبح امروز واحد مولتی دیسیپلینری پزشکی بازساختی، فراهم آوری و پیوند اعضای مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی رازی رشت با حضور دکتر ارسلان سالاری – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان رسماً آغاز به کار کرد. پس از آغاز به کار رسمی واحد مولتی دیسیپلینری پزشکی بازساختی، فراهم آوری و پیوند اعضای رازی، نشستی با حضور دکتر ارسلان سالاری-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین آموزشی ، تحقیقات و فناوری و همچنین مسئولان مرکز آموزشی درمانی رازی و اعضای هیئت علمی واحد مذکور در سالن اجلاس مرکز، برگزار شد.
دکتر ارسلان سالاری – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست، واحد مولتی دیسیپلینری پزشکی بازساختی، فراهم آوری و پیوند اعضا را مبحثی بسیار مهم در نظام سلامت ارزیابی کرد و گفت: مبحث پزشکی بازساختی و فراهم آوری و پیوند اعضا موضوعی بسیار مهم است و لازم است از اعضای هیئت‌علمی در تمام رشته‌ها در این مرکز استفاده شود.
وی، آغاز به کار این واحد را شروع خوبی در توسعه و درمان بیماران برشمرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از هر کمکی که در این زمینه لازم باشد، حمایت کرده و دریغ نمی‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تبدیل این واحد به یک مرکز تحقیقات در کشور تأکید کرد و گفت: لازم است در مرحله نخست این واحد به‌عنوان یک مرکز تحقیقات فعالیت کرده و با تولید محصول، شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز در کنار خود فعال کند.
دکتر سالاری همچنین بر جامع دیده شدن طرح‌ها فراتر از سطح دانشگاهی در واحد مولتی دیسیپلینری پزشکی بازساختی ، فراهم آوری و پیوند اعضاء تأکید کرد.
وی با اشاره به اهمیت تولید در کشور و همچنین دانش‌بنیان‌ها، تصریح کرد: باید «ما نمی‌توانیم ها» را کنار گذاشت و با برنامه‌ریزی طرح‌های جامع و ملی در سلامت مردم تلاش کرد.
گفتنی است واحد مولتی دیسیپلینری پزشکی بازساختی، فراهم آوری و پیوند اعضا، توانمندی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را در حیطه‌های مختلف پیوند اعضا بازساختی و پیوند اعضا هم افزایی نموده و نهایتاً منجر به کسب مرجعیت در این رشته در قطب شمال کشور و حتی منطقه شود.
پزشکی بازساختی در آینده ، نقش بسیار مهمی در درمان بیماری‌های صعب العلاج خواهند داشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، این مهم را در برنامه راهبردی خود دیده و در جهت رسیدن به آن تلاش می‌کند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.