×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نشانه‌ای از جدی نبودن ایران در مذاکرات هسته‌ای نمی‌بینم

گیلان پیام/به گزارش الجزیره، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درکنفرانسی مطبوعاتی در توکیو، با اشاره به مذاکرات وین گفت: «در حال حاضر منتظر پاسخ‌هایی قانع‌کننده از سوی ایران درباره شماری از فعالیت‌های هسته‌ای این کشور هستیم.»
دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، چندی پیش، در نشستی خبری پس از دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: آژانس هنوز در تلاش است تا پاسخ‌های تهران درباره سوالات مربوط به آثار اورانیوم غنی‌شده در سه سایت هسته‌ای ایران و مسائل حل‌نشده را روشن کند.
او همچنین مدعی شد: «ایران از سانتریفیوژ‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌کند و پس از حمله مشکوک اسرائیل، سانتریفیوژ‌های خود را به تأسیسات هسته‌ای زیرزمینی سایت نطنز منتقل کرده است. آن‌ها سانتریفیوژ‌های خود را در جایی که بیشتر احساس امنیت بکنند، منتقل می‌کنند.»

ایران مدت هاست که بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است. جمهوری اسلامی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از خروج یکجانبه دونالد ترامپ از توافق برجام تلاش کرده‌اند تا یک سری مسائل را از جمله دسترسی مجدد به فیلم‌های دوربین‌های نظارتی در سایت‌های اتمی در ایران، بین خود حل کنند.
مذاکرات وین برای مدتی متوقف شده است. سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرده ابتکارات خاصی از سوی ایران برای احیای مذاکرات برجام در جریان سفر انریکه مورا، هماهنگ‌کننده ارشد اتحادیه اروپا به تهران مطرح شده است. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پس از سفر معاون خود، انریکه مورا، به تهران گفت که بن‌بست این مذاکرات رفع شده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.