×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با پرندگان مهاجر در سلکه ، به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر

گیلان پیام/ به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر و با شعار “بخاطر پرنده ها شبها نورچراغها را کم کنید” کارگاه آموزشی آشنایی با پرندگان مهاجر ، ویژه دانش آموزان پایه یازدهم دبیرستان فاطمه زهرا (س) صومعه سرا برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی ، شرکت کنندگان با پرندگان مهاجر و جنبه های گوناگون آن، زندگی پرندگان و رفتارها، عادات و نظام حاکم بر زندگی آنها، برخی پرندگان مهاجر گیلان و زیستگاه های آنها، آشنا شدند.
در ابتدا اصغر آزاد، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا مطالبی در خصوص عملکرد اداره محیط زیست در حوزه شکار و صید و حفاظت از تنوع زیستی و پرندگان ارائه نمود و دانش آموزان را محیط یاران افتخاری خطاب کرد و ضمن اعلام آمادگی جهت توسعه همکاری های آموزشی با آموزش وپرورش و کانون پرورش فکری ، بر مشارکت بیشتر دانش آموزان در حفاظت بهتر از محیط زیست تاکید نمود.
سپس مدرس کارگاه، دکتر عباس عاشوری، پرنده شناس و رییس اداره حفاظت و احیا تالاب های محیط زیست گیلان مطالب خود را در خصوص پرندگان مهاجر ارائه نمود و تبادل نظر بین شرکت کنندگان و مدرس صورت گرفت.
وی مطالبی در خصوص تعدادی از پرندگان مهاجر گیلان شامل، زمان و مکان مهاجرت پرندگان، زمان و مکان جفت گیری و تخم گذاری پرندگان، مکان های تولید مثل و لانه سازی پرندگان، رفتار ها و تغییرات ظاهری پرندگان در فصل تولیدمثل، مشخصات و نشانه های خاص پرندگان و همچنین اسامی بومی و محلی این پرندگان ، ارائه نمود‌ که مورد استقبال بسیار خوب شرکت کنندگان قرار گرفت و جذابیت موضوع باعث مشارکت و تبادل نظر شرکت کنندگان در بحث و گفتگو پیرامون پرندگان شد.
در ادامه کارگاه، علی اصغر روشنی، رییس اداره روابط عمومی و اموررسانه محیط زیست گیلان، ضمن تشکر از بانیان، با تشریح وابستگی همه ما به طبیعت بر لزوم افزایش آگاهی ها و اطلاعات تخصصی دانش آموزان در زمینه مباحث پایه ای محیط زیست از جمله: آب، خاک ، هوا، تنوع زیستی تاکید و از برنامه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان جهت دانش افزایی محیط زیستی مخاطبان خبر داد.
لازم به ذکر است که در ادامه دانش آموزان بشکل تجریه محور با استفاده از دوربین دوچشمی در برج پرنده نگری و پیاده راه چوبی به پرنده نگری و بازدید از پناهگاه حیات وحش سلکه پرداختند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.