×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۴۴ درصد واحدهای مسکونی گیلان کم دوام و بی دوام است

گیلان پیام/ به نقل از مهر، حامد دائمی پیش از ظهر شنبه در جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در محل دبیرخانه مجمع با اشاره به اینکه درصد مقاوم سازی مسکن در استان ۵۶ درصد است، بیان کرد: ۴۴ درصد واحدهای مسکونی در استان گیلان کم دوام و یا بی دوام هستند.
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه حدود دو هزار واحد از سهمیه حدود سه هزار واحد مسکن محرومین در استان ساخته شده است، افزود: تسهیلات ۹۵ میلیون تومانی علاوه بر ۲۰۰ میلیون تومان سهمیه دولت، به افراد محرومی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نباشند داده می‌شود.
وی عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها را عمده مشکل بخش مسکن روستایی عنوان و اضافه کرد: بانک‌های استان پرداخت تسهیلات با ضمانت ثبت زنجیره‌ای را انجام نمی‌دهند.
گیلان جز ۳ استان کم‌عرصه کشور است
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۵۴ واحد صنعتی سال گذشته به عرصه تولید بازگردانده شد گفت: ۱۱۲ واحد تولیدی در گیلان تحت تملک بانک‌ها هستند که ۳۷ واحد را از تملک خارج کردیم.
مهدی محبوبی با بیان اینکه جز سه استانی هستیم که کمترین عرصه را در کشور داریم ادامه داد: قرار است ۵۰ هکتار زمین برای احداث بیمارستان جنرال از عرصه صنعتی استان کم شود و این موضوع از حیث زیست محیطی محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند که نمی‌توانیم در آن منطقه واحد صنعتی جدید ایجاد کنیم.
وی با اشاره به وجود ۱۰ تصفیه خانه در گیلان بیان کرد: قرار است سه تصفیه خانه جدید امسال افتتاح شود البته مشکل اصلی برای این کار تأمین منابع است و طبق برآوردها قادر به تأمین منابع به طور کامل نیستیم و این کار نیازمند مساعدت بیشتر نمایندگان مجلس است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.