×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
افتتاح اولین پل عابر پیاده مکانیزه آسانسور دار رشت

 

شهرداریمراسم افتتاح اولین پل عابر پیاده مکانیزه آسانسوردار رشت با حضور دکترسید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت، فرامرز جمشید پور معاونت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌، دکتر رسولی رییس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر رشت‌، سرهنگ شعبانی فرمانده راهور شهرستان رشت و جمعی از مسوولین شهرداری رشت برگزار شد .به گزارش گیلان پیام،دکتر ثابت قدم شهردار رشت در این مراسم اظهار داشت :   ایمنی روانی و جسمی در زندگی هر انسانی یک اصل است‌ و  ارتقاء و کیفیت‌بخشی به این اصل بزرگ در سه حوزه سکونت‌، فراغت و فعالیت‌ زندگی انسانی از وظایف شهرداری‌ها محسوب می شود .

وی افزود: تامین مسکن از وظایف دولتهاست اما فراغت و فعالیت برای شهروندان در حوزه شهرداری ها تعریف شده و کیفیت بخشی و ایجاد سلامت روانی و جسمی راه‌ها و معابر که در مسیر زندگی انسانی است برعهده ما قرار دارد. از این رو ساخت پل‌های عابر پیاده مکانیزه نیز یکی از ابزارهای رسیدن به سلامت است و باید به حداکثر ایمنی برسند تا سلامت جسمی شهروندان علیرغم تمام  گرفتاریهای روزمره زندگی  در عبور و مرور از آنها تحت شعاع قرار نگیرد.

وی اظهار امیدواری کرد : تا پایان سال آینده کل ۴۶  پل عابر پیاده که جانمایی آن‌ها در مسیرهای پرتردد و نامطمئن شهری مشخص شده  ساخته شود و بتوانیم امکان عبورومرورمطمئن شهروندان را توسعه و سرعت بدهیم .

در ادامه فرامرز جمشید پور معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت  گفت: ‌در ساخت پلهای هوایی عابر پیاده همواره انتقاداتی از سوی برخی از شهروندان وجود داشت مبنی بر اینکه قابل استفاده معلولان و جانبازان نیست لذا مقرر شد این پل‌ها برای استفاده همه اقشار مجهز به آسانسور شوند‌. در این مدت نیز کلنگ احداث ۱۶ پل هوایی‌ مکانیزه از ۴۶ مکان شناسایی شده در فاز اول به زمین زده شد که امروزشاهد افتتاح اولین پل مکانیزه در کلانشهر رشت هستیم و دوپل دیگر در دهه فجر با رفع معارضات شهری افتتاح خواهند شد.

وی با ارایه اماری از تصادفات عابرین پیاده در استان گفت: از تعداد ۳۹ مورد تصادف فوتی عابر پیاده استان ۱۶ مورد درشهر رشت  بوده که از این میان نیز ۹ مورد در کمربندی ها رخ داده است. این مساله نشان دهنده نامطمئن بودن کمربندی های شهر در عبور مرور عابرین پیاده است و لذا با بررسی  اماری و جمع بندی شرایط موجود برنامه ریزیها ی متناسب برای رفع این مساله  تصمیم به ساخت این پل‌ها ‌گرفتیم‌. ساخت مابقی پلهای هوایی مکانیزه در فاز دوم این طرح به سال اینده موکول شده و بلافاصله با رفع معارضات شهری برق و گاز و اب نسبت به ساخت انها اقدام خواهیم کرد

دکتر رسولی رییس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به فراهم کردن بسترهای ایمنی در تردد عابرین پیاده شهری گفت: برای شهری چون رشت که در آن مبحث پیاده محوری از سوی شهرداری محترم در حال انجام است و دنیا نیز در این مسیر قرار دارد، باید به سمت تقویت معابر و بهبود کیفیت آن‌ها برویم تا عابرین پیاده بتوانند به طور ایمن ازمسیر پیاده روی خود لذت ببرند‌.

وی از همه دستگاه‌های مرتبط که معارضاتی در این باره با شهرداری در ساخت پل‌ها دارند خواست تا به احترام ایجاد امنیت و ارامش مردم حداکثر تلاش خود را در رفع این موانع داشته باشند تا ما بتوانیم با جدیت تا پایان سال مشکلات پیش روی ۱۶ پل هوایی مکانیزه  رشت را برطرف کنیم .

وی گفت: امیدواریم در سالهای آینده  با شتاب بیشتر و با همکاری همه نهادها ی زیربط ، شهری ایمن تر و با آسایش تری برای مردم فراهم کنیم.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.