×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
قرار گرفتن پنج شهرستان گیلان در وضعیت آبی /شرایط برگزاری امتحانات حضوری مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت توصیه‌های بهداشتی مهیا شود

گیلان پیام/ دکتر اسدالله عباسی در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با گرامیداشت یاد و خاطره استاد علامه شهید مطهری و تبریک هفته معلم، به تشریح وضعیت کنونی استان در حوزه کرونا پرداخت و بیان کرد: خوشبختانه با همراهی مردم و تلاش مسئولان متولی و اخلاص نیروهای جهادی؛ آمار ابتلا و فوتی های استان به حداقل رسیده و امیدوارم با همت همگان، این روند به زودی به عدد صفر برسد.
رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا گیلان با قدردانی از تلاش های همه عوامل مدیریت بیماری ، بر تداوم رفتارهای پیشگیرانه و توجه به توصیه‌ها و رعایت موازین بهداشتی به‌ویژه در مراکز تجمعی و آموزشی تأکید و اضافه کرد: لازمست اهتمام دست اندرکاران حوزه آموزش در همراهی برای ترزیق دزهای اول و دوم و تشویق به ترزیق دز سوم واکسن کرونا در جامعه هدف، مورد تجلیل قرار گیرد.
وی ترزیق دز سوم واکسن و خودداری از عادی انگاری را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه عملکرد مثبت در همه بخش ها با اتحاد و همدلی میسر می شود، گفت: آموزش و پرورش استان، برای تقویت بنیه علمی و با هدف جلوگیری از افت کیفیت یادگیری و رفع خلاها، دوره های آموزشی با عنوان پایگاه های تابستانی برای تمامی پایه های تحصیلی با اولویت مناطق محروم و با همکاری فرهنگیان و استفاده از ظرفیت های دستگاه‌هایی نظیر ورزش و جوانان، دانشگاه ها و نهادهای انقلابی و بسیج سپاه برگزار کند.
استاندار گیلان تاکید کرد: شرایط برگزاری امتحانات حضوری مدارس و دانشگاه ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهیا و تمهیدات لازم برای برگزاری امتحانات در فضای باز و یا فضای بسته با تهویه مناسب ، اندیشیده شود.
دکتر عباسی با قدردانی از فعال سازی قرارگاه شهرستانی مدیریت کرونا در استان که منجر به افزایش شهرستان های آبی در رنگ بندی جدید شده ، افزود: همچنان فرمانداران با تاکید بر ترزیق دز سوم واکسن و حتی ترزیق دز چهارم برای گروه های اعلام شده توسط ستاد ملی کرونا و جلوگیری از عادی انگاری ؛ بر تداوم رعایت موازین بهداشتی اهتمام داشته باشند و با ناقضان توصیه های بهداشتی که سلامت جامعه را به خطر می اندازند، برخورد کنند.
وی همچنین بر برگزاری دوره های آموزشی برای شهرداری ها و دهیاری ها با هدف رعایت موازین بهداشتی و نیز اطلاع رسانی مناسب به اصناف برای اخذ کد (QR Code) تاکید و تصریح کرد: انتظار می رود همگان بویژه مسئولان بصورت میدانی، جهادی و انقلابی پای کار باشند و هماهنگونه که کارنامه دولت سیزدهم در مدیریت کرونا ارزشمند بوده ، این مهم استمرار یابد.
استاندار گیلان با اشاره به گزارشات واصله در خصوص مشکلات افراد تحت پوشش بیمه آتیه سازان و بیمارستان‌های خصوصی و حوزه عملکرد علوم پزشکی و بیمه سلامت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری را مکلف کرد با قید فوریت جلسه تخصصی رفع و بررسی ویژه این مشکل را با حضور مسئولان امر برگزار کند تا هیچ وقفه ای در خدمات دهی به مردم در این بخش نیافتد.
دکتر عباسی به بازدید میدانی خود از پروژه در دست اجرای جمع آوری فاضلاب در نخودچر رشت نیز اشاره و اضافه کرد: دولت در بخش مدیریت پسماند و فاضلاب ، افزایش ظرفیت تبدیل شیرابه های سراوان به آب مصارف کشاورزی و راه اندازی تصفیه خانه های بیمارستانی جدیت دارد و اعتبارات لازم برای نهادهای مسئول را در نظر گرفته و باید به صورت جدی و عملیاتی در این بخش اقدام کنند.
در این جلسه رئیسان کمیته‌های تخصصی ستاد کرونا گیلان و تعدادی از فرمانداران شهرستان های استان که بصورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند، گزارش‌هایی از فعالیت‌های انجام شده ارائه کردند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.