×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
سعادت آینده کشور ثمره تلاش های امروز جامعه معلمان است/ معلمین، درمانگران جامعه در برابر شیوع ویروس تهاجم فرهنگی هستند

گیلان پیام/ دکتر امام پناهی در همایش تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش ناحیه یک رشت که در تالار مرکزی شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء انقلاب اسلامی به خصوص معلمان شهید راه پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و نیز استاد شهید مرتضی مطهری و همچنین تبریک روز معلم، اظهار داشت: معلمین با تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین در واقع در حال ساختن فردای روشن ایران اسلامی هستند و با وجود معلمین اندیشمند، متعهد و تلاشگر مطمئنا آینده پرافتخاری در برابر ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارد.
دکتر امام پناهی با عنوان این مطلب که انسانها مشاغل گوناگون دارند اما تنها تعدادی انگشت شمار از این مشاغل نام انسان را به واسطه اثر و یادگاری که از خود بر جای می‌گذارند در گذر زمان ماندگار می کنند، اظهار داشت: شغل معلمی یکی از معدود مشاغلی است که نام نیک معلمین شریف را برای همیشه در یاد و خاطره چندین نسل ثبت می‌کند زیرا تربیت نسلی متعهد به جامعه، کوشا در راه ترقی کشور و پرورش انسانی که سودمندی اش شامل طیف وسیعی از جامعه بشری شود، از جمله باقیات الصالحات است.
فرماندار رشت با اشاره به اینکه اگر با نگاه تک‌بعدی، تنها به موفقیت در کسب پیشرفت‌های علمی و به حاشیه راندن اخلاقیات توجه شود نتیجه اش دنیای مادی گرای استکباری امروز است که حاضر می شود برای رسیدن به خواسته های استعماری خود همانند آمریکا در جنگ جهانی دوم از بمب اتمی استفاده کرده و یا در نبرد ویتنام با استفاده از عامل نارنجی جنگل، کشاورزی و سلامتی چندین نسل و یک کشور را به تباهی بکشاند، خاطرنشان کرد: اینگونه است که انسان با دیدن توحش دنیای به ظاهر متمدن غرب به ارزش والای معلم و اهمیت تاکید دین مبین اسلام در مورد شغل معلمی پی می‌برد.
وی ادامه داد: جامعه اسلامی و اخلاق مدار ما با توجه به وجود معلمانی اندیشمند و فرهیخته که میراث‌دار ادبیات غنی و کهن این سرزمین و حامل پیام‌ انسان‌ساز اسلام برای بشریت و متکی به آموزه های مکتب اهل بیت (ع) می باشند، تفاوت اساسی در دیدگاه و عمل با جامعه فاقد ارزش های اخلاقی و دینی غرب دارد.
نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر اتفاق نظر دولت و مجلس بر حل مشکلات معیشتی معلمین، اظهار داشت: معلمان باید به دور از دغدغه های روزمره و آسایش خاطر تنها بر ایفای رسالت خود یعنی تربیت نسلی آینده ساز متمرکز باشند و مجموعه ای از خوبی‌ها و مکارم اخلاقی را نسل به نسل منتقل نمایند.
وی افزود: در واقع معلمان میراث‌دار انبیا در ترویج اخلاق پسندیده و ساختن جامعه ای مبتنی بر ارزش‌های الهی هستند و با توجه به همین خصیصه میگوییم معلمی کار انبیاست.
همچنین دکتر امام پناهی در همایش تجلیل از معلمین نمونه بخش لشت نشاء که در سالن شهدای فرهنگی این بخش و با حضور مهندس کوچکی نژاد و دکتر احمدی نمایندگان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف از تهاجم فرهنگی دشمن جلوگیری از پرورش نسلی است که امثال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را الگوی رفتاری خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: معلمان با تربیت نیروهای فعال و تصمیم‌ساز آینده کشور در واقع نخستین سنگربانان دفاع از ارزش های نظام اسلامی و درمانگران جامعه در برابر شیوع ویروس تهاجم فرهنگی هستند که سنگربانان پس از خود را تربیت می کنند.
فرماندار رشت معلمی را نوعی مجاهدت دانسته و گفت: اینکه گاهی در اخبار شاهدیم که در فلان نقطه محروم و دورافتاده معلمی برای تربیت سه یا چهار نفر از فرزندان این سرزمین کیلومتر ها مسیر صعب العبور را می‌پیماید تا با حضور در مدرسه وقفه ای در امر آموزش آینده سازان این مرز و بوم پیش نیاید؛ آیا نامی غیر از مجاهدت شایسته این مسئولیت پذیری است؟
وی ادامه داد: این تعهد و تلاش هم مجاهدت است و هم عبادت و به طور حتم از نگاه تیزبین کودکان به دور نمانده و چشم انداز آینده کشور شکل خواهد داد.
دکتر امام پناهی با اشاره به غیرقابل توصیف بودن رابطه عاطفی میان معلم و شاگرد، اظهار داشت: نمونه بارز این رابطه مرحوم امیدزاده معلم مقطع ابتدایی شهرستان شفت است که با نجات ۳۰ تن از دانش‌آموزان، متاسفانه خود با گرفتار شدن در شعله‌های آتش تا آخر عمر از مشکلات شدید رنج می برد. آن مرحوم بطور حتم یکی از افتخارات گیلان است و با فداکاری خود به جای ۳۰ نفر فارغ التحصیل، ۳۰ انسان تحویل آینده این کشور داد.
دکتر امام پناهی با تاکید بر اینکه معلمی هنر است، گفت: تاثیر کلام معلم بر دانش آموزان از تاثیر سخن والدین بیشتر بوده و معلم عضوی ذوفنون از جامعه است که چندین هنر از آموزش علوم رایج تا پرورش روح ، تربیت انسان های شایسته و مفید برای جامعه را همزمان داراست و با تربیت نسلی کارآمد و تلاشگر، قادر به ایجاد تغییرات مثبت و تحولات شگرف در سرنوشت ملت است.
گفتنی است در پایان این مراسم از معلمان نمونه شاغل در ناحیه یک آموزش و پرورش رشت و همچنین بخش لشت نشاء تقدیر به عمل آمد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.