×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شهردار رشت : لزوم مدیریت بهینه فرآیند تفکیک از مبدأ / کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدأ دو راهبرد مورد تاکید مدیریت شهری

گیلان پیام/ سید حسین رضویان رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت در جلسه مدیریت زباله و پسماند خشک شهرداری که با حضور شهردار، معاونین و مدیران شهری برگزار شد، اظهار داشت: در شهر رشت اساسا روح حاکم بر مدیریت شهری مشاهده نمی‌شود، در حالیکه شهرداری خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهد اما جامعه هنوز به این باور نرسیده است.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت ابراز داشت: در صورتی که شهرداری اقدامات خود در حوزه تفکیک زباله از مبدأ و جمع‌آوری زباله‌های خشک را به خوبی انجام دهد، باعث می‌شود شهروندان هم به این نهاد مردمی اعتماد پیدا کرده و با برنامه‌های آن همراهی بیشتری داشته باشد.
سید حسین رضویان ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای شهردار رشت و سایر مدیران شهری در حوزه مدیریت پسماند ادامه داد: شهر رشت قابلیت جانمایی ۳۰۰ هزار سطل زباله کارتن پلاست و به کارگیری تعداد بیشتری از ماشینهای جمع‌آوری و حمل زباله خشک در سطح مناطق پنجگانه شهر را دارد و تنها باید این فرآیندها به خوبی مدیریت شود.
سید امیر حسین علوی شهردار رشت نیز در این جلسه تصریح کرد: کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدأ به عنوان حلقه‌های اولیه مدیریت پسماند دو راهبردی است که اگر درصدد حل معضل زباله و پسماند لندفیل سراوان هستیم باید نسبت به انجام آن اقدام کنیم.
شهردار رشت با بیان اینکه در بخش فرهنگی مدیریت زباله و تفکیک از مبدأ هنوز ضعف های زیادی در جامعه وجود دارد، عنوان کرد: این ظرفیت فرهنگی در شهر رشت وجود دارد، از طرفی ما در حوزه تفکیک زباله از مبدأ در نقطه صفر قرار داریم و بایستی برای این وضعیت برنامه اجرایی داشته باشیم.
سید امیر حسین علوی ضمن تاکید بر راه‌‌اندازی سامانه و شماره گویای ۳۶۳۳ جمع‌آوری زباله خشک تصریح کرد: باید روند برخی از کارها در این مسیر سرعت یابد.
وی افزود: شهرداری رشت در بحث آموزش و مسائل فرهنگی و راه‌اندازی انواع پویش‌های مدیریت زباله و پسماند از آمادگی کاملی برخوردار است و هیچ مشکلی در این زمینه ندارد اما لازم است در مسیر اجرا نیز اقدامات شهرداری تقویت شود.
شهردار رشت صدور پروانه پایان کار ساختمانها با شرط خریداری و نصب سطل‌های زباله خشک و تفکیک از مبدأ را یکی از راهکارهایی که می‌تواند به روند مدیریت پسماند شهر رشت کمک کند، خواند.
علوی اذعان کرد: شهرداری رشت تا زمانی که ظرفیت و توان اجرایی خود در حوزه تفکیک از مبدأ زباله و جمع‌آوری زباله‌های خشک را تقویت نکند، نمی‌تواند در این مسیر به موفقیت های لازم دست پیدا کند.
در پایان جلسه معاونین و مدیران شهرداری رشت پیشنهادات خود در خصوص برنامه ریزی و ساماندهی تفکیک از مبدأ شهر رشت را بیان کردند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.