×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
معاون آموزشی نهضت سوادآموزی:گیلان از نظر باسوادی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد

آموزش و پرورشمعاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور گفت:گیلان از نظر باسوادی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و ۸۰ درصد فعالیت نهضت سواد آموزی را بانوان تشکیل می دهند.به گزارش گیلان پیام،محمد مهدی زاده  درتالش اظهار داشت: استان گیلان از لحاظ با سوادی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و سطح سواد در گیلان رضایت بخش است.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان به‌دلیل پراکندگی جمعیت و کوچک بودن آبادی‌ها، آسیب‌های زیادی را در زمینه تحصیل دید و نتوانست کودکان لازم التعلیم را تحت پوشش صد درصد قرار دهد، بیان کرد: بسیاری از استان‌ها با این مشکل مواجه هستند که گیلان هم یکی از این استان‌ها است.

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور تأکید کرد: برای مواجه با این مشکلات انعطاف زیادی به آموزش‌های خود داده‌ایم و اکنون سواد آموزی بر اساس کلاس نیست و آموزش‌های فرد به فرد در خانواده براساس خود آموز در نظر گرفته شده است.

مهدی‌زاده تصریح کرد: در نه ماهه سال ۹۴ تعداد ۴۶۵ هزار نفر افراد بی‌سواد و کم سواد را جذب کلاس‌های سوادآموزی کردیم که در سه دوره ایده‌آل تعداد ۱۴۶ هزار نفر،دوره تحکیم۸۵ هزار نفر و دوره سوادآموزی ۲۳۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از نظر جغرافیایی با وجود اینکه یک سوم جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کنند، ۵۰ درصد سواد‌آموزها در روستاها و ۵۰ درصد در شهر زندگی می‌کنند و ۸۰ درصد فعالیت نهضت سواد آموزی را بانوان تشکیل می‌دهند./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.