×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
استاندار گیلان : کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان فرصتی برای اعتلای فرهنگ شهدا

استانداری گیلان

ستاد پشتیبانی نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان به ریاست استاندار گیلان تشکیل شد.به گزارش گیلان پیام، دکتر محمد علی نجفی در ستاد پشتیبانی نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان با محکوم کردن اقدام غیر انسانی رژیم آل سعود در اعدام عالم مجاهد شیخ باقر النمر اظهار داشت : دولت عربستان با این اقدام رسوایی تاریخی برای خاندان خود و تمامی کسانی که ادعای حکومت در آن کشور را دارند به بار آورد .

وی با بیان اینکه رژیم آل سعود به دنبال انحراف این موضوع است تصریح کرد : نیت پلیدی را که آل سعود در سالهای اخیر اتخاذ کرده  در راستای سیاست های فرقه گرایانه و اختلاف بین مذاهب است

وی با بیان اینکه رسوایی اعدام این عالم مجاهد و شهدای یمن هرگز پاک نخواهد شد افزود : خون این شهدا دامن آل سعود را خواهد گرفت .

دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر و قدردانی از تمامی دست اندرکاران برگزاری کنگره ملی ۸ هزار شهید استان اظهار داشت : این عزیزان که خود الگوی ایثار و فداکاری در جبهه ها مختلف می باشند با عشق به شهدا و نیت پاک  این کار بزرگ و سترگ را شروع کردند و انشاء ا… این کنگره به زیبایی در گیلان برگزار خواهد شد .

وی شهدا را روشنی چراغ هدایت جامعه دانست که باید برای همیشه تاریخ روشن بماند افزود : باید به شهدایمان افتخار کنیم  .

وی روشن نگاه داشتن چراغ شهدا را وظیفه همگان دانست و بر لزوم جمع آوری آثار و وصیت نامه شهدا  تاکید کردو  افزود : به تصویر کشیدن  خاطرات شهدا گیلانی از جمله اقدامات ارزشمندی به شمار می رود که باید اهتمام لازم را در این خصوص داشته باشیم .

دکتر نجفی دیدار با خانوادهای شهدا و ایثارگران را از جمله برنامه های همیشگی رییس جمهور عنوان کرد و افزود :توجه به خانواده های شهدا ، جانبازان و ایثارگران اولویت دولت و نظام است و این نگاه وظیفه ما را سنگین تر می کند .

وی با بیان اینکه از لحاظ اعتباری سخت ترین سالها را در حال سپری هستیم افزود: انتظار داریم سازمان مدیریت اعتبارات بودجه در این بخش را تامین کند هر چند که ما منتظر بودجه و اعتبار نیستیم و به یاری خداوند بهترین و زیباترین کنگره شهدا را در گیلان برگزار خواهیم کرد.

استاندار گیلان با اشاره به ساماندهی گلزارهای شهدا در استان اظهار داشت : بخش اعظمی از این اقدام با عظم مردمی  و حمایت های خانواده های معظم شهدا شکل گرفته است .

وی بر برگزاری مراسم زیبنده ۸ هزار شهید گیلانی تاکید کرد و افزود : همه داشته ها و امکانات  دستگاهها متعلق به شهدا است و در جهت برگزاری هر چه باشکوهتر این کنگره از هیچ تلاش و کوششی فرو گذار نیستند .

دکتر نجفی تعداد شهدای گیلانی را نسبت به جمعیت استان بالا دانست و افزود : ارسال کمک های بیش از ۱۰۰۰ کامیونی گیلانیها در دوران دفاع مقدس هرگز از اذهان فراموش نخواهد شد .

وی ابراز امیدواری کرد : انشاء ا… از این فرصت در جهت اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی و ایثار و شهادت بهره لازم را بگیریم .

در ادامه این نشست همچنین معاونین استاندار ، فرمانده سپاه قدس گیلان وجمعی از روسای کمیته های به ارائه گزارش از اقدامات خود پرداختند و روسای کمیته های ۱۳ گانه برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان گیلان احکام خود را از استاندار گیلان دریافت کردند ./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.